יותר אלים? תת-זן של האומיקרון התגלה בישראל – 20 מקרים אובחנו

תת הזן המכונה BA2 התגלה כבר במספר מדינות בעולם - בהן סין, דנמרק, קנדה וסינגפור • למדענים לא ידוע האם הוא מדבק או אלים יותר מהאומיקרון • ריבוי מוטציות הקיימות בו מעורר חשש מסוים • מספר החולים קשה החדשים היום עומד 89 - הכי הרבה ביממה מאז 1 בספטמבר
תמי גיל
י"א שבט התשפ"ב / 13.01.2022 21:25

תת-זן של אומיקרון הגיע לארץ:  בתת-הזן, המכונה BA2, כבר נדבקו 20 בני אדם שהתגלו בריצופים גנטיים בישראל. כך דיווחה הערב (חמישי) קטי דור ב’כאן חדשות’.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

נכון לעכשיו אין ידיעות ודאיות לגבי מסוכנתו.

כרגע ידוע על ה-BA2 שיש לו אף יותר מוטציות מלאומיקרון המקורי ולכן יש מדענים בעולם שהעלו השערה כי הוא עלול להיות יותר אלים.

כאמור, כרגע מדובר בהשערה בלבד, וחשוב לציין שאין ודאות וידיעה מוחלטת לגבי זה.

תת-הזן נראה לראשונה בסין לפני כמה שבועות. החשד הוא שמקורו בהודו.

הוא אותר גם בדנמרק, אוסטרליה, קנדה סינגפור ומהשבוע האחרון גם בישראל. מדענים בארץ אמרו ל’כאן חדשות’ שהם מוטרדים ממנו בגלל השינויים שבו, ובגלל המוטציות הרבות יותר שלו.

ממשרד הבריאות נמסר: “וריאנט BA2 הינו וריאנט המתפתח לצד האומיקרון ונמצא במעקב של משרד הבריאות ומדינות נוספות בעולם. בשלב זה אין עדות לכך שהוא מתנהג אחרת מהאומיקרון. משרד הבריאות יעדכן את הציבור בכל התפתחות רלוונטית”.

בשבוע האחרון אובחנו 8.2% מהאוכלוסייה כמאומתים

כ-0.5% מאוכלוסיית ישראל אובחנו עם קורונה ביממה האחרונה. כך עולה מדו”ח מרכז המחקר והידע של אגף המודיעין שפורסם הערב.

על פי הדו”ח, בשבוע האחרון אובחנו כמעט 260 אלף נדבקים – 8.2% מהאוכלוסייה. כזכור, מדובר רק בבדיקות המוסדיות (PCR+אנטיגן) ולא בבדיקות הביתיות, כך שהמספר בפועל כמובן גבוה הרבה יותר.

מספר החולים קשה עומד על 287. מספר החולים קשה החדשים היום עומד 89 – הכי הרבה ביממה מאז 1 בספטמבר. מקדם ההדבקה (R) ירד במעט ביחס לאתמול ועומד על 1.91 לעומת 2.02.

מספר הנפטרים מפרוץ המגפה בישראל עומד על 8,293. שני חולים נפטרו אתמול ומחצות עד שעת העדכון במשרד הבריאות נפטר אדם אחד. סך הכל בשבוע האחרון הלכו לעולמם 27 בני אדם.

בחזרה לדו”ח אמ”ן, עוד עולה ישנה עלייה בשיעור המאומתים בקרב המחלימים, בעיקר בקבוצת המחלימים הוותיקים (לפני יותר משישה חודשים).

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות