האש במנוע ושתי הדקות הגורליות: דוח הביניים מהתרסקות ‘העטלף’
התרסקות מסוק העטלף שגרמה למותם של סא”ל ארז שחייני ורס”ן חן פוגל ז”ל: צה”ל פרסם הערב (חמישי) את ממצאי דוח הביניים הראשון של צוות המומחים שהוקם בעקבות ההתרסקות מול חופי חיפה.
איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות
איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע
7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם
עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף
בדוח נכתב כי לא ניתן לקבוע עדיין את הגורמים לתקלה הטכנית שהובילה להתרסקות.
על פי דוח הביניים, “צוות המסוק חווה אירוע חירום עצים ומורכב, שהתפתח בקצב מהיר בתנאי חושך, בגובה של כ-800-700 מטרים מעל פני הים, כתוצאה מתקלת מנוע”.
בהמשך לכך, פרצה אש במנוע השמאלי של המסוק, שהובילה לכניסת עשן לתא ולאחר מכן התפשטה גם למנוע הימני.
בנוסף לממצאי השריפה במנוע השמאלי, צוות החקירה גילה גם נזקים במנוע הימני.
מרגע זיהוי התקלה והכרזת מצב חירום ועד לרגע הפגיעה במים, עברו פחות משתי דקות, במהלכן הצוות הספיק לתפעל את התקלה “בקור רוח ולבצע פעולות חירום מהירות בהתאם לנהלים”.
בין הפעולות שהצוות ביצע לפי הדוח: אבחון התקלה, הפעלת מערכות כיבוי אש למנוע, כיבוי חלק מהמערכות החשמליות גם על מנת למנוע את התפשטות האש והפעלת מערכות הציפה בחירום.
בדו״ח צוין, כי לא קיימת עדות לניסיון היחלצות של הטייסים מהמסוק, ככל הנראה בשל מצבם הרפואי.
עוד צוין, כי הפגיעה במים הייתה מאוזנת יחסית ותרמה להצלתו של סרן רון בירמן.
כמו כן נכתב כי בתנאי תאונה זו “נראה כי לא ניתן היה להציל את הלוחמים על ידי כוחות החילוץ”.
בנוסף, לא נמצאו ממצאים המעידים על היפגעות המסוק באוויר מציפורים, מכלי טיס אחר או כתוצאה מפעילות עוינת.
כמו כן, עד כה לא נמצאו סימנים להימצאות אש בתוך המסוק.
מדובר צה”ל נמסר: “חיל האוויר ממשיך לחקור את התאונה, בשיתוף פעולה מלא עם חברות אזרחיות של מסוק העטלף, שנציגיה הגיעו השבוע מצרפת. כחלק מכך, מנועי המסוק יועברו להמשך בדיקה וחקירה בצרפת. במקביל, בוצע שחזור חלקי ממערכת ההקלטה של המסוק.
“מכיוון שטרם ידועה הסיבה להתלקחות האש, מערך מסוקי העטלף עדיין מקורקע”.
תגובות
אין תגובות