הפגנה אלימה: אלפי בדואים התפרעו שעות וחסמו כבישים • צפו

12 מפגינים נפצעו בעימותים: שני מפגינים פונו לסורוקה אחרי שנפגעו מכדורי גומי • השר לביטחון הפנים תהה ברשת ב': "האם היה נכון לעשות את הנטיעות דווקא איפה שהבדואים מגדלים חיטה?" • עודה: "המשטרה מרססת גז מרחפנים" • אם תרצו: "אנו רגע לפני אינתיפאדה נוספת. תתעוררו!"
חיים טוויל
י"א שבט התשפ"ב / 13.01.2022 17:09

למרות הכניעה של הממשלה – המהומות בנגב נגד הנטיעות:  יותר מ-2,000 איש משתתפים היום (חמישי) בהפגנה אלימה בכביש 31 נגד נטיעות של הקרן קיימת לישראל.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

במהלך המחאה יודו מפגינים אבנים לעבר כוחות המשטרה. המפגינים חסמו את הכביש והמשטרה הדפה אותם בחזרה ליישוב אלאטרש.

12 מפגינים נפצעו בעימותים, בהם שניים שפונו  לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב בינוני קל.

השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות מול המוחים בצומת מולדה, ובכלל זאת ברימונים ובגז מדמיע.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, שני מפגינים נפצעו מירי נשק לפיזור הפגנות של המשטרה. מצבו של צעיר שנפגע בראשו מכדור גומי בינוני, בן 65 נפצע קל מכדור גומי בגבו.

בהפגנה משתתף גם סגן יו”ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, כמאל חטיב.

בתיעוד מהמקום נראים מאות מפגינים נושאים שלטים וחלקם חוסמים את הכביש. המשטרה הודיעה על סגירת הכביש בין צומת שוקת לתל ערד.

ח”כ איימן עודה סיפר מהתפרעויות הבדואים בנגב: “שוטרים תוקפים פה בכדורי גומי, רימוני הלם ומכתזיות ומרססת גז מרחפנים. אלימות שמזכירה את האירועים הטראגיים באום אל-חיראן בהובלת ממשלת נתניהו. קשה לתאר את האימה של אזרחים שהמדינה מכריזה עליהם מלחמה”.

האזינו לריאיון עם השר עמר בר לב 

השר לביטחון הפנים עמר בר לב אמר היום, בריאיון לליאת רגב ברשת ב:  “השאלה היא האם אחרי 72 שנה היה נכון דווקא באזורים האלה ובתקופה הזאת שבהם הבדואים מגדלים חיטה, לטעת עצים.

“יש כל הרבה דונמים בדרום שאפשר וצריך לטעת בהם. הנקודה לא קשורה ברע”ם אלא בשאלה – איך נהיה חכמים ולא נהיה צודקים”, אמר בר לב.

בתגובה למהומות בנגב, אמר יו”ר תנועת אם תרצו, מתן פלג: “לא מדובר בעניין אזרחי של אדמות פרטיות אלא בעניין לאומי. חלקים בערביי ישראל מתקוממים ומבינים היטב את המסר שהעבירה להם מדינת ישראל: תפעילו אלימות ואנחנו ניכנע.

“תנועת אם תרצו קוראת לכל ראשי המפלגות הציונית להתעשת, לעצור את השותפות עם מפלגה של תומכי טרור שליחת התנועה האסלאמית. זה לא רק הנגב, זה תל אביב, ירושלים וכל הארץ. אנחנו רגע לפני אינתיפאדה נוספת. תתעוררו!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות