האסון ב’אגוז’: הקצינים יצאו לתפוס גנבים ללא תיאום – וירו זה על זה

פרטים חדשים מהאסון בבקעה: הלוחמים יצאו לסריקות בלי מכשירי קשר, הירי בוצע משני הצדדים • אלוף פיקוד המרכז: "קצין שיצא לבדוק גניבת מכשיר ראיית לילה נתקל בשני קצינים חשב שהם מחבלים וירה בהם מטווח קרוב"
חרדים 10
י"א שבט התשפ"ב / 13.01.2022 13:18

צה”ל מקים ועדת בדיקה בראשותו של האלוף (במיל.) נעם תיבון, לשעבר מפקד אוגדת יו”ש, כדי לתחקר את האסון ליד מחנה צה”ל בבקעת הירדן בו נהרגו אמש רב-סרן אופק אהרון ז״ל בן 28 מגן יבנה, ורב-סרן איתמר אלחרר ז״ל בן 26 מבני ראם.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

הלוויתו של רב-סרן איתמר אלחרר ז”ל תערך היום (חמישי) בשעה 14:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית מלאכי.

הלווית רב-סרן אופק אהרון ז”ל תערך בשעה 16:15 בחלקה הצבאית בבית העלמין בגן יבנה.

מפרטים חדשים על האירוע עולה, כי שני כוחות יצאו מהבסיס לסריקות אחר גנבי אמל”ח, בלי לדעת אחד על השני. הלוחמים היו ללא מכשירי קשר ולא בוצע נוהל מעצר חשוד.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בסיום יום אימונים יצאו מהמאהל שני כוחות לאזור סוללת המטווחים בנבי מוסא – מפק”ץ שיצא עם נשק ומכשיר לראיית לילה ועוד כוח של ארבעה מפקדים שיצאו ללא מכשירי קשר.

הכוחות סרקו את האזור, לאחר שלילה קודם נגנב להם מכשיר לראיית לילה.

המפקדים זיהו דמות חשודה וניסו לאגף אותה, במקביל המפק”ץ הלך לאזור שבו ראה דמויות חשודות, אבל אחרי שסרק את האזור לא ראה דבר. הוא שמע רעש מאחוריו וזיהה את הכוח השני, כל אחד מהצדדים חשב שמדובר במחבלים והם פתחו באש מטווח של 15-10 מטרים.

כאמור, לא היה נוהל מעצר חשוד ולא היה ירי באוויר.

רק אחרי שניות, הירי הופסק והצדדים הבינו שירו אחד על השני והחלו לטפל בפצועים ולהזעיק כוחות רפואה.

אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס סיפר: “קצין שיצא לבדוק גניבת מכשיר ראיית לילה נתקל בשני קצינים חשב שהם מחבלים וירה בהם מטווח קרוב”.

“במרחב נבי מוסא יש סוללות של מטווחים ולידם מספר אהלים. לילה לפני כן נגנב ליחידה מכשיר ראיית לילה והמפקדים מחליטים לבדוק את האירוע. מהמאהל יצא קצין כדי לחפש את המכשיר שנגנב להם”.

הוא הוסיף: “באותה שעה וללא תיאום ביניהם יוצאים עוד שני קצינים לשטח כדי לבדוק גם הם את נושא גניבת המכשיר. במרחק של כ-200 מטר הם מזהים דמות חשודה ומתקדמים לכיוונה. באותה שעה, הקצין שיצא לבדו ראה דמויות חשודות ורצה גם הוא למצוא את הגנב, סרק את המרחב ולא מצא כלום”.

“לפתע הוא שמע רעש מאחוריו, הוא היה בטוח שהם כח אוייב ונפתחה אש מצידו לעבר שני הקצינים שנהרגים כתוצאה מאותה טעות. הכוח הזעיק כוחות רפואה והם קבעו את מות הקצינים”.

מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס: “איבדנו הלילה שני מפקדים רציניים מאוד, מהמעולים שלנו מאגוז, ואני משתתף בצער המשפחות. איתמר גדל בגדוד 51 וציפה לצאת בשנה הבאה ללימודים. אופק, שגדל באגוז, היה מתוכנן להתמנות בקיץ לתפקיד בכיר ביחידה או סמג”ד בגולני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחדל..
    14/01/2022 05:52
    אגסי חנן
  1. אין צורך להכביר במלים ,יש מחדל נוראי ,צריך להודות בכשל ,לחקור לתקן ולא לספר לנו מעשיות.סך הכל כולם בני אדם ולא מלאכים.