דיווח: נתניהו והפרקליטות קיימו מגעים חשאיים על עסקת טיעון

בן כספית פרסם כי לאחרונה התקיים משא ומתן בין הצדדים • המגעים בין הצדדים נכשלו בשל דרישת נתניהו שלא יספוג מאסר או קלון - ומנדלבליט סירב • הפרקליטות: "לא מגיבים כמדיניות לשאלות על שיחות עם סנגורים"
חיים טוויל
י' שבט התשפ"ב / 12.01.2022 11:06

העיתונאי בן כספית ממעריב דיווח היום (רביעי) כי במהלך השבועות האחרונים ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והפרקליטות ניהלו מגעים חשאיים על עסקת טיעון במסגרת המשפט נגד ראש הממשלה לשעבר.

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

על פי הדיווח, המגעים נמשכו זמן רב והתקיימו בסודיות מוחלטת, כשמעטים היו שותפים לסוד, אך התפוצצו על רקע דרישה בלתי מתפשרת של נתניהו, שהענישה לא תכלול עונש מאסר או קלון.

היועמ”ש מנדלבליט, שנתניהו העריך שהוא מעוניין לסיים את הכהונה כשהסאגה הזאת מאחוריו, היה מוכן לבדוק את ההיתכנות לעסקה שכזו.

עם זאת, תנאי הכניסה שלו למו”מ היו הודאה מלאה וענישה שתכלול מאסר על תנאי עם קנס משמעותי וקלון. כשהתברר שנתניהו לא מוכן לשקול קלון – המגעים נותקו.

דווח כי סביב הגשת כתב האישום גישש ראש הממשלה לשעבר על האפשרות לנהל מו”מ, אך כוונתו הייתה לסכם על חנינה. על זה לא הסכימו בפרקליטות לדון כלל.

מטעם הפרקליטות נמסר: “לא מגיבים כמדיניות לשאלות על שיחות עם סנגורים, בין שהיו כאלה ובין שלא. אין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען”.

מטעמו של יו”ר האופוזיציה, ח”כ בנימין נתניהו, לא נמסרה תגובה עד כה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות