הרב דוד לאו מסנדל את שר הדתות: אני אוביל בעצמי את מערך הגיור

לשכת הרב הראשי שלחה מכתב לנציב שירות המדינה בו הודיעה: הרב דוד לאו, "ישתמש בסמכותו החוקית ויקבל על עצמו כל החובות והסמכויות במערך הגיור" • "במשך כל השנים מונה ראש המערך על ידי נשיא בית הדין הגדול" • מינויו של הרב בניהו ברונר, כראש מערך הגיור "נעקר מעיקרו"
יוסף גרינבוים
י' שבט התשפ"ב / 12.01.2022 10:56

נלחם בכל הכוח: נמשך המאבק בין הרב הראשי, הרב דוד לאו,  נגד רפורמת הגיור ומינויו של הרב ד”ר בניהו ברונר כמ”מ החדש שיעמוד בראש מערך הגיור, במקום הרב משה ולר – שהודח.

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

במכתב שנשלח הבוקר (רביעי) מלשכת נשיא בית הדין הגדול אל נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, מוזכרות החלטות הממשלה שקובעות כי “מערך הגיור במדינת ישראל יפעל על פי ההלכה היהודית ויונחה על ידי נשיא בית הדין הגדול”.

עוד מוזכר במכתב, כי במשך כל השנים נשיאי בתי הדין לדורותיהם הם שמינו את ראש מערך הגיור, המופקד על יישום ההנחיות ההלכתיות של נשיא בית הדין במערך הגיור.

לפיכך הודיע ראש לשכת נשיא בית הדין הגדול כי הרב לאו מתכוון לעמוד בראש המערך ולהוביל אותו.

“במצב הנוכחי, בו הופסקה כהונתו של הנציג שמונה על ידי נשיא בית הדין לעמוד בראש המערך, ומנגד האחריות הלכתית הכבדה עודנה מוטלת על כתפי נשיא בית הדין, לא נותרה ברירה לנשיא אלא לעשות בעצמו את התפקיד הזה בהתאם לסמכותו”.

במכתב, שנשלח גם לשר לשירותי דת מתן כהנא, נאמר עוד: “נשיא בית הדין מודיע כי ישתמש בעצמו בסמכותו החוקית ויקבל על עצמו את כל החובות והסמכויות במערך הגיור, כך שלמעשה המינוי של ראש מערך הגיור נעקר מעיקרו. הנשיא מתכון להידרש לכל שאלה קטנה כגדולה, ולעקוב מקרוב על כל הליכי הגיור במערך”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכותרת
    12/01/2022 13:46
    דוד
  1. הכותרת כלל לא מתאימה.
    נא לשנות אותה.

  2. רצוי שיוציא קודם כל תעודת דיין
    13/01/2022 08:59
    אישיהודי