כבישים ורכבת נחסמו, רכב של עיתונאי הוצת, שוטרים נפצעו

פורעים בדואים התפרעו בדרום, יידו אבנים על רכבים, ורכבת נאלצה לבלום בשל מחסום אבנים • רכבו של עיתונאי 'הארץ' הוצת • שקלי: "הממשלה הזו סיימה הערב את ימיה" • הציונות הדתית: "מי שיתקפל בפני איומי רע״מ לאחר ניסיון הרצח של נוסעי רכבת, ישים חותמת סופית על מכירת הנגב"
חיים טוויל
י' שבט התשפ"ב / 11.01.2022 23:51

הנגב בוער: כוחות משטרה גדולים פעלו הערב (שלישי) לפיזור הפרות סדר של פורעים בדואים בכביש 25, בסמוך לצומת שגב שלום – במחאה על הנטיעות של קק”ל באזור מולדה.

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

מהלך העימותים במקום נפצעו קל שני שוטרים מתוך כח המשטרה שהגיע למקום, מאבן וזיקוק ששוגרו לעברם.

בעקבות הפרות הסדר, כביש 25 נסגר לתנועה לשני הכיוונים מצומת שרה עד צומת נבטים – ונפתח מחדש כעבור כשעתיים.

במקביל, רכבת נוסעים נעצרה באמצע הדרך על מסילת הברזל בדרום, לאחר שנהג הקטר זיהה כי הונחו אבנים על מסילת הברזל. המכשול הוסר ושוטרים שהגיעו למקום החלו בסריקות ובחקירה.

“הפעילות המשטרתית במקום נמשכת תוך גילוי אפס סובלנות כלפי מפרי הסדר”, נמסר מהמשטרה.

בשגב שלום הוצת רכב של עיתונאי עיתון ‘הארץ’, ובסריקות ביישוב אותר בעל הרכב וחולץ.

בכביש 25 סמוך לנבטים התקבל דיווח אודות יידוי אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי. במהלך ההתפרעויות אף הועלה באש רכב.

התפרעויות הבדואים מתרחשות על רקע מבצע הנטיעות של הקרן הקיימת לישראל באזור מולדה בדרום הארץ. במהלך הנטיעות היום נעצרו 18 בדואים שיידו אבנים לעבר שוטרים.

כלי תקשורת פלסטינים מדווחים, כי ועדת ההיגוי העליונה של ערביי הנגב, קוראת לערבים להגיע מחר לאזור ‘נקע’ בבאר שבע מחר, וכן לקחת חלק בהפגנת ההמונים המתוכננת ביום חמישי בשעה 15:00 בצומת סעווה בנגב, על רקע משבר הנטיעות.

בעקבות התפרעות הבדואים שהחלה הערב לאחר נטיעות קק”ל בנגב, נמסר מתנועת רגבים: “התרענו והזהרנו ערב הקמת הממשלה מול כל כל המפלגות הציוניות, כי אסור להקים ממשלה הנשענת על מפלגה אנטי ציונית ותומכת טרור. התרענו לפני חברי הממשלה עוד לפני העברת תקציב המדינה, כי רע”מ לא יסתפקו בהקפאת חוק קמיניץ, ב-50 מיליארד שקלים ובחוק החשמל, וכי מיד לאחר העברת חוק החשמל הם יפרסמו את רשימת הדרישות החדשה שלהם. רשימת הדרישות נכתבה הערב על כבישי הנגב בסלעים ובצמיגים בוערים”.

שר החוץ יאיר לפיד קרא לעצור את הנטיעות. “כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב”.

יו”ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח”כ יריב לוין, אמר בתגובה על ההתפרעויות בנגב: “ממשלת בנט נמצאת באובדן שליטה מוחלט. היא איבדה שליטה על ההדבקה ועל ניהול משבר הקורונה, ועכשיו מאבדת את השליטה בנגב.

“לאירועים בנגב יש שם אחד: טרור. טרור שמתודלק באיומי רע״מ, שותפתו הבכירה של בנט בממשלה. הכניעה המיידית של לפיד לטרור היא מפגן מדהים של חולשה ושל חוסר הבנה בסיסי של המציאות בה אנו חיים.

“על בנט להבהיר חד משמעית שהנטיעות בנגב יימשכו, על אף קריאתו של לפיד ואיומי רע”מ, ולתת גיבוי מלא לכוחות הבטחון לשים סוף למהומות. אם נותרה מעט אחריות אצל חברי הכנסת של תקווה חדשה וימינה, הם צריכים להבהיר לבנט שכניעה נוספת לטרור ולאיומים של רע״מ תהא סופה המיידי של הממשלה”.

ח”כ עמיחי שיקלי הגיב: “‏להערכתי הערב הממשלה הזו סיימה את ימיה. מי שיעז להתקפל בפני הברבריות של החמאסניקים מרע״ם כורת גט כריתות מהציונות, החבר’ה של רע״מ עלו על עץ גבוה מדי והם לא בכיוון של לרדת ממנו. זו שעת מבחן גורלית לכל חבר כנסת שמחזיק מעצמו ציוני. האירוע שלפנינו הוא הרבה יותר מוויכוח על נטיעות”.

סיעת הציונות הדתית הגיבה: “מי שיתקפל בפני איומי רע״מ לאחר הפרעות הלילה בנגב וניסיון הרצח של נוסעי רכבת ישראל בסמוך לרהט בידי תומכי התנועה האיסלמית, ישים חותמת סופית על מכירת הנגב ואיבוד המשילות של מדינת ישראל. ממשלת בנט עבאס מסוכנת להמשך המפעל הציוני.״

ח”כ אבי דיכטר: “לא נאפשר לא לבנט ולא לעבאס לתת לתנועה האיסלאמית להשתלט על קרקעות המדינה – לא לפני ט״ו בשבט ולא אחרי ט״ו בשבט!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות