‘יורים ישר לחזה שלי’: עבאס לא יצביע עם הקואליציה

מנסור עבאס דורש לעצור את הנטיעות של הקרן הקיימת לישראל בנגב - והודיע: "אני דורש להפסיק את הנטיעות, לא נצביע עם הקואליציה עד שזה ייפתר. אני לא יכול להמשיך לחיות עם זה" • נתניהו: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל" • לפיד: "לעצור עכשיו להיערכות מחדש"
אריה ריבקינד
י' שבט התשפ"ב / 11.01.2022 23:00

איום חריף על שלמות הקואליציה: יו”ר מפלגת רע”ם, חבר הכנסת מנסור עבאס, הציב הערב (שלישי) אולטימטום חד-משמעי לקואליציה בעקבות הנטיעות בנגב. “לא נצביע עם הקואליציה עד שיופסקו הנטיעות בנגב”, קבע.

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

על פי הדיווח בחדשות 12, הנטיעות המתקיימות בנגב מעוררות זעם רב בקרב החברה הערבית באזור, שכן הם רואים בכך השתלטות על שטחים שבבעלותם.

ברע”מ דורשים להקפיא את מבצע הנטיעות של הקרן הקיימת לישראל באזור מולדה בדרום הארץ. במהלך הנטיעות היום נעצרו 18 בדואים שהתפרעו ויידו אבנים לעבר שוטרים.

“אני לא יכול להמשיך לחיות עם זה, שיפעילו את המתווה להסדרה”, אמר עבאס לחדשות 12. “אם לא, אני לא יכול להמשיך. ספגתי כבר דברים לכאורה יותר קשים, אבל כשיורים ישירות לחזה שלי אני לא יכול להחזיק מעמד. הנגב זה רע”ם. אני דורש להפסיק את הנטיעות ולהיכנס לתהליך מואץ של הסדרה בשלושה-ארבעה אזורים. לא נצביע עם הקואליציה עד שזה ייפתר”.

בעקבות האולטימטום של עבאס, הקואליציה ביטלה את כל הקיזוזים לקראת מחר.

אלא שהשר זאב אלקין, שאחראי על הנטיעות, לא מוכן לעצור אותן, וסביר להניח שהסוגיה תעבור לידיהם של בנט ולפיד.

יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו גיבה את המשך הנטיעות ואף דרש מבנט לגנות את רע”ם:

“אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל”, אמר נתניהו. “אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מיד את ההסתה של רע”ם, שותפתו הבכירה לממשלה”.

שר החוץ ויו”ר ויש עתיד יאיר לפיד קרא לעצור את הנטיעות: ”12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור. כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב”, אמר לפיד.

שר החוץ הדגיש: ”פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי”.

יו”ר סיעת הציונות הדתית חה”כ אורית סטרוק הגיבה על האולטימטום של מנסור עבאס ואמרה: ”כל התקפלות היא הקדימון להתקפלות הבאה. רק נגמר חוק החשמל – הגיע משבר הקק”ל. כך, בצעד-צעד מזרחי תהפוך ישראל ממדינה ציונית למדינת 2 לאומיה. שדולת א”י בכנסת תצא ביום חמישי לסיור-חירום באתר הנטיעות, לחזק את השר אלקין לבל יכנע לרע”מ”.

בתנועת רגבים הגיבו: “התרענו והזהרנו ערב הקמת הממשלה מול כל כל המפלגות הציוניות, כי אסור להקים ממשלה הנשענת על מפלגה אנטי ציונית ותומכת טרור. התרענו לפני חברי הממשלה עוד לפני העברת תקציב המדינה, כי רע”מ לא יסתפקו בהקפאת חוק קמיניץ, ב-50 מיליארד שקלים ובחוק החשמל, וכי מיד לאחר העברת חוק החשמל הם יפרסמו את רשימת הדרישות החדשה שלהם. רשימת הדרישות נכתבה הערב על כבישי הנגב בסלעים ובצמיגים בוערים”.

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן ממרצ ביקר הערב במאהל המחאה ביישוב מולדה. “שוחחתי לאחר מכן עם חבריי השר ניצן הורוביץ, השר מאיר כהן, סגן השר יואב סגלוביץ, ויו”ר רע”מ מנסור עבאס. אני קורא לשחרר את העצורות, לעצור את הנטיעות, ועל כל הצדדים לשבת לשולחן המשא ומתן ולהרגיע את הרוחות למען עתיד הנגב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות