“כאוס מוחלט” • גננת מספרת: כך הטעיתי הורים של גן שלם

משרד החינוך הקים מרכז שליטה לניטור התחלואה בבתי הספר, אך הוא קורס תחת העומס: זמני המתנה ארוכים, מחסור בחוקרים • הגננת סיגל נדבקה ושלחה את הילדים לבידוד • אבל כשהם כבר חזרו לגן, היא קיבלה הודעה שההנחיה שנתנה לא הייתה נכונה ועל ההורים לקחת את הילדים
חרדים 10
ט' שבט התשפ"ב / 11.01.2022 13:01

הכאוס במערכת החינוך: איך מתנהל גן ילדים שבו גננת אומתה לקורונה? הסיפור של הגננת סיגל, שהובא הבוקר (שלישי) בתוכנית קלמן ליברמן ברשת ב, מדגים איך רשויות שונות נותנות הנחיות שונות וגורמות לטרטור ההורים – שנדרשו באמצע יום לימודים לחזור לקחת את ילדיהם מהגן של סיגל, אחרי שהתברר שהילדים נדרשו לעוד יום בידוד.

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

סיגל סיפרה בראיון, כי אחרי שבשבוע שעבר קיבלה הודעה שנדבקה, הודיעה להורים שילדיהם צריכים להיכנס לבידוד – ולחזור לגן אחרי שתי בדיקות PCR.

הילדים חזרו לגן ביום שישי.

אלא שביום ראשון בבוקר, קצת אחרי שעה 08:00 כשהילדים הגיעו לגן, יצר קשר עם סיגל נציג ממשרד החינוך שאמר לסיגל שהיא הטעתה את התלמידים, ועליה לבקש מההורים לחזור לגן, לקחת את הילדים לביצוע בדיקת אנטיגן ולחזור רק למחרת.

“אין הלימה בין המשל”ט לנציג משרד החינוך. אף אחד לא יודע בדיוק איך להנחות אותנו. לא פעם ולא פעמיים אני הטעיתי. יש כאוס מוחלט”, סיפרה סיגל.

היא הוסיפה שלפי ההנחיה האחרונה שקיבלה, אם יש מאומת בגן, מספיק לבצע בדיקת אנטיגן.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, במרכז השליטה (המשל”ט) של משרד החינוך עובדים כיום רק כ-200 חוקרי מגעים שאמנם עובדים שבעה ימים בשבוע, אך במערכת החינוך מתגלים מדי יום יותר מ-7,000 חולי קורונה – וחוקרי המגעים אינם מצליחים להגיע אל כולם.

על פי משרד החינוך, הם מצליחים לתחקר כ-2,300 מקרים ביום בלבד, שליש מהמקרים בפועל. המשל”ט פועל כך שחוקרי המגעים מתנהלים מול נאמני הקורונה, אלא שנאמני קורונה בבתי ספר מודים: “הפסקנו לעדכן את משרד החינוך על תלמידים חולים וכיתות בבידוד”.

הסיבה: זמני ההמתנה למענה טלפוני במרכז השליטה והבקרה של משרד החינוך התארכו לכדי שעות ובחלק מהפעמים הקו כלל אינו זמין.

המשמעות היא שמרכז השליטה קורס למעשה, ואינו יכול לספק תמונת מצב אמינה על מצב התחלואה.

“זה הגיע למצב שאני כבר לא מתקשרת, כי כשמתקשרים אין צליל חיוג”, מספרת נאמנת קורונה בבית ספר יסודי במרכז הארץ ל’ישראל היום’. “הם לא עונים ולא חוזרים ולכן אני בכלל לא מדווחת להם. לא על תלמידים בבידוד, ולא על כיתות שנסגרו ונשלחו הביתה”.

לדבריה, “אני עושה את הרישום לעצמי, אבל הוא לא מגיע למעלה ולכן הנתונים לא משקפים את המציאות, זה מייאש. המצב הפך פשוט בלתי אפשרי, אנחנו במלחמה אבל לא מצליחים לתפוס את החמ”ל לקבל הנחיות”.

האבסורד הוא שאף שמדובר במערכת מתקדמת, הדיווח למשל”ט נעשה רק על ידי הטלפון ולא באמצעים דיגיטליים אחרים.

בעוד שמשרד הבריאות נעזר בצ’אטים ובבוטים כדי לחקור מגעים, משרד החינוך פשוט נשאר מאחור.

נאמנת קורונה נוספת מספרת: “כשאני מתקשרת אני מחכה בדרך כלל יותר משעה וחצי עד שעונים. אם אחרי שסיימתי את השיחה איתם נוסף לי עוד תלמיד – אני צריכה להתקשר ולהמתין מחדש”.

גורם במשרד החינוך הודה בשיחה עם ‘ישראל היום’: “אנחנו עדיין לא בשיא. יש כרגע לא מעט עומסים והולך להיות הרבה יותר גרוע”.

מרכז השליטה והבקרה הוקם עם פרוץ הקורונה על ידי שר החינוך יואב גלנט ומנכ”ל משרד החינוך לשעבר עמית אדרי.

בזמנו, סיפק משרד החינוך לציבור ולכתבים מידע יומיומי על אודות שיעור הנדבקים והמבודדים במערכת החינוך. אלא שעם כניסתה לתפקיד של שרת החינוך החדשה יפעת שאשא ביטון, הפסיק המשרד לפרסם את הנתונים בטענה כי מי שאמון על נושא התחלואה הוא משרד הבריאות.

בימים האחרונים, לאור הכאוס במערכת, חזרו במשרד החינוך לפרסם נתונים, אלא שהם לא מהימנים.

כך למשל על פי המשל”ט יש כ-16 גני ילדים סגורים, אלא שבפועל המספר גדול בהרבה, בת”א לבדה יש 30 גנים סגורים, ובירושלים יותר מעשרה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “המשל”ט תגבר משמעותית את מספר חוקרי המגעים כדי לתת מענה לצרכים של מנהלי בתי הספר. כך, כ-200 חוקרים הצליחו להעניק היום מענה ל-2,300 מנהלים. המשל”ט עושה מאמצים רבים כדי לתת מענה מרבי, בהתאם למשאבים העומדים לרשותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות