מחדל: במד”א השתמשו בבדיקות הכי לא אמינות – והן עדיין נמכרות

דוח של המעבדה המרכזית לנגיפים גילה: הבדיקות המוסדיות ששומשו על ידי מד"א הן בעלות רגישות נחותה לעומת בדיקות אחרות • למרות שבמד"א הפסיקו להשתמש בבדיקות לפני 3 ימים - הן ממשיכות להימכר לציבור • משרד הבריאות לא פרסם את הדוח לציבור
חרדים 10
ח' שבט התשפ"ב / 09.01.2022 22:49

בתחנות בדיקות הקורונה המהירות של מד”א השתמשו עד לאחרונה בבדיקות שיעילותן באיתור וריאנט אומיקרון נמוכה באופן ניכר לעומת בדיקות אחרות. כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 12.

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

על פי הדיווח, בדיקה שערכה המעבדה המרכזית לנגיפים העלתה, כי מבין שש בדיקות קורונה מהירות המשווקת בישראל – שתיים התגלו כיעילות פחות באיתור האומיקרון.

עוד צוין, כי עד לפני כ-3 ימים, השתמשו בתחנות הבדיקה המוסדיות של מד”א באחת הבדיקות הפחות יעילות.

בתחנות אומנם הפסיקו להשתמש באותן הבדיקות, אך הן ממשיכות להיות משווקות לציבור הישראלי ברשתות הפארם השונות.

יותר מכך: במשרד הבריאות בחרו עד כה לא לפרסם את הדו”ח לציבור – כך שרבים השתמשו בבדיקות הפחות יעילות, מבלי שידעו כי הן רגישות פחות מבדיקות אחרות.

רק הערב נערך במשרד הבריאות דיון על הממצאים, בהשתתפות בכירי המשרד. ברור כי תחת מתווה הבדיקות הנוכחי, שמבוסס באופן כמעט מוחלט על בדיקות מהירות – שרבות מהן נעשות בבית באופן עצמאי – מידת היעילות ערכות הבדיקה היא קריטית לניהול המגפה.

אמש דווח כי בדיקות האנטיגן המהירות מפספסות כמחצית מהחולים.

מהנתונים עלה, כי שיעור המאומתים שפוספסו באנטיגן, כלומר יצאו שליליים באנטיגן – אבל התגלו לאחר מכן בבדיקות PCR כחיוביים, עומד 47%.

הנתון ההפוך, קרי מי שיצא חיובי באנטיגן אבל שלילי ב-PCR, עומד על 37%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות