ליברמן: “אין חלוקת מתנות” • בעלי עסקים רותחים: “אנו מטומטמים?”

שר האוצר טוען שהמשק במצב טוב, ולכן הממשלה לא תפצה את בעלי העסקים בגין הירידה בפדיונות • גם לא מתחייב לפיצויים: "מכיוון שגם אין סגר כללי, אז גם אין מענק לכל אזרח" • בעלי העסקים: "הממשלה מנותקת ומתעלמת מהמציאות. הם חייבים להתעשת ולייצר מסלול פיצויים"
חרדים 10
ז' שבט התשפ"ב / 09.01.2022 20:36

שר האוצר אביגדור ליברמן הדף היום (ראשון), בתדרוך לתקשורת, את הטענות נגד המדיניות הנוכחית של הממשלה, שלא מפצה את בעלי העסקים, בעקבות התפשטות זן האומיקרון.

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

ליברמן אמר: “ראיתי את הדיבדנדים שמשכו בעלי החברות עבור הרווחים בשנת 2021, אני מאחל לכולם אותו מצב גם בשנת 2022”.

הוא הדגיש: “מכיוון שגם אין סגר כללי, אז גם אין מענק לכל אזרח. אנחנו בהחלט סבורים שכל עסק שייפגע צריך לעזור לו, אבל צריך להבין שבסופו של דבר רוב העסקים במצב מצוין ואני שמח על כך כשר האוצר”.

הוא הוסיף: “אני חייב לדאוג שהכלכלה תעבוד. מעולם לא אמרתי שבשום תנאי ובשום מצב לא תהיה עזרה לעסקים. אבל לא תהיה חלוקת מתנות ושוחד אלקטורלי, תפקידי כשר האוצר לשמור על הקופה הציבורית”.

לדבריו,  “בסופו של דבר אי אפשר על סמך 10 ימים להגיע למסקנות דרמטיות. אנחנו בודקים את עצמנו כל יום. ישיבת סיכום נערכת כל יום במשרד האוצר בשעה 23 בלילה. אנחנו עם היד על הדופק, גם בתרחיש הכי אפוקליפטי 90 אחוז ממדינת ישראל תתפקד. הבעיה המרכזית שלנו כרגע זה המחסור בידיים עובדות, גם נכון לערב הזה.

“אני מקשיב לתקשורת ורואה אפוקליפסה. אני מציע שגם התקשורת תתנהג בצורה שקולה ואחראית ותתייחס לעובדות. אנחנו ערוכים מכל הבחינות ולכל תרחיש. לפי מה שאני שומע מהמומחים, אנחנו חייבים לשמור על יציבות ועל שיקול דעת”.

דבריו של ליברמן גררו ביקורת חריפה מצד של בעלי עסקים – ונראה כי דבריו רק הגבירו את הזעם הרב, השורר ממילא בציבור.

נועם לוי, יו”ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, אמר ל’ישראל היום’: “הוא חושב שאנחנו מטומטמים. הוא מדבר על ענפים ועל כל מיני דברים, שידבר על ענף האירועים. שיבוא אלינו, הוא מוזמן לקבל את הנתונים. שיפסיק לבלבל את המוח שהכל עובד. אולמות האירועים לא מלאים. אנחנו סובלים מירידה דרמטית בכמות המשתתפים ויש לנו ירידה של 90% בכמות האירועים. יש לנו רק ביטולים על ביטולים. שיפסיק לדבר על דברים שלא קשורים ושיפסיק להתעלם מאיתנו כאילו אנשים זועקים סתם. נמאס כבר”.

תומר מור, מנכ”ל ‘מסעדנים חזקים ביחד’ אמר: “שר האוצר ליברמן מתייחס למשק במאקרו ומתעלם מהמצב בשטח במיקרו אצל המסעדנים. ככל שתחלואת הגל החמישי עולה והחלטת הממשלה להתיר חסמים מביאה להסתגרות לקוחות בבית”.

לדבריו, “הדרישה לפיצויים היא ליגיטימית וראויה, ונזכיר למשרד האוצר שהרבה בזכות הפיצויים בגל הראשון והשני שהשגנו, המשק הצליח להשאר איתן במהלך המשבר. אנו קוראים לשר האוצר, לרוה”מ ושרת הכלכלה לשבת ולגבש מתווה פיצויים מידיי להצלת מסעדות ועסקים שעוד סוחבים חובות כלכליים בעקבות המשבר”.

רמי בז’ה, מפיק ויו”ר פורום העצמאיים בבית ההסתדרות, הגיב: “כנראה לליברמן מתחיל לרדת האסימון, הגיע הזמן. לא יעזור לו, זה הולך ונסגר עליו. הוא לא יכול להתנהג ככה, זה לא יכול לעבוד לאורך זמן. אבל זה שהוא אמר איזה משהו אמורפי, אני עוד לא רואה את הכסף בבנק. אנחנו למודי תכסיסים ולא נירגע עד שהכסף יהיה בכיסים”.

מירה איינהורן, קוסמטיקאית ותיקה, בעלת קליניקה ברחובות, שבשבועיים האחרונים חווה על בשרה את מכת הבידודים בעקבות הגל החמישי של הקורונה, אמרה לחדשות 12:  “רק היום ביטלו לי 80% מהתורים. בכל חצי שעה אני מקבלת הודעה על ביטול בגלל הדבקות ובידודים. מיום עבודה מלא שהייתי אמורה לעבוד בו עד הלילה, נשארתי רק עם שני טיפולים, שגם הם בסימן שאלה. בעסקים כמו שלי קובעים תורים מראש ולקוחות לא נכנסים מהרגע להרגע. אם מישהו ביטל – אין הכנסה”.

איינהורן מסבירה כי הפגיעה הגדולה בעסק החלה לפני כשבועיים, עם התרחבות התחלואה, ומאז רק מתעצמת.

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יוסי אלקוב: “למרות שהממשלה מתנהגת כאילו אין סגר, בפועל כמות הבידודים והמאומתים מעידים שאנחנו עמוק בתוך סגר דה פקטו. העובדה היא שנותני השירות האישי מופקרים. הם לא יכולים לעבוד מרחוק ובכל סוג של טיפול שמחייב קרבה ומגע לא ניתן שום מענה. ההכנסות יורדות דרמטית ואם הם חלילה מאומתים הם סוגרים את העסק, משלמים את כל ההוצאות אבל אפס הכנסה. הממשלה מנותקת ומתעלמת מהמציאות. הם חייבים להתעשת ולייצר מסלול פיצויים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות