שפך קפה רותח על חרדי ושידר בטיקטוק – וזה העונש שקיבל

חיים טוויל
|
ז' שבט התשפ"ב / 09.01.2022 19:41
פורע ערבי שפך קפה חם על חרדי שצעד ליד שער שכם – וגרם לו לכווייה מדרגה ראשונה • בית המשפט גזר עליו, בהסדר טיעון, 28 חודשים מאסר בפועל • עורך דינו של החרדי: כעת בכוונתנו גם להגיש תביעה אזרחית בגין מעשים נפשעים אלו”

השופט רפי כרמל, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, הטיל היום (ראשון) 28 חודשי מאסר בפועל על על מוחמד סוילם – הערבי ששפך קפה רותח על חרדי  בשער שכם, ושידר את התקיפה בשידור חי ברשת הטיקטוק.

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

המחבל נמלט מהמקום מיד לאחר ששפך את הקפה על היהודי.

לפי כתב האישום, ב-19 באפריל 2021 ישב סוילם, אז בן 19, במדרגות שליד שער שכם בירושלים. בשלב מסוים ניגש לארבעה קטינים שישבו לידו ואמר להם כי הוא מתכוון לשפוך כוס קפה על יהודי שיעבור במקום, מתוך מניע גזעני.

יחד עם צעיר נוסף הוא הלך לקנות כוס קפה חם, והשניים המתינו ליהודי שיעבור במקום.

כמה דקות לאחר מכן, סביב השעה 7:00 בבוקר, הבחינו שני הצעירים באדם בעל חזות יהודית דתית שירד עם טלית במדרגות לכיוון שער שכם, אך סוילם לא הספיק לשפוך עליו את כוס הקפה. לאחר מכן עבר במקום אדם נוסף בעל חזות יהודית דתית, וסוילם התקדם לעברו תוך כדי שאחד הקטינים מעודד אותו, וקטין אחר מצלם את המעשה בשידור חי בטיקטוק.

על פי כתב האישום, התוקף אף הסתכל לעבר למצלמה ואמר: “צלם את הפנים”.

סוילם המשיך ללכת לעבר החרדי, עקף אותו – ואז שפך על פניו את הקפה החם. לחרדי נגרמה כווייה בדרגה ראשונה והוא פונה מהמקום באמבולנס בעודו סבל מכאבים עזים, רועד והמום.

כוחות מג”ב המוצבים בגזרת שער שכם עצרו מיד לאחר האירוע שניים מהחשודים, שלקחו חלק באירוע ותיעדו אותו, ובאותו היום נסגר המעגל וגם החשוד המרכזי נעצר בבית סבתו בעיסאוויה שבמזרח העיר, לאחר שנמלט מהמקום.

על פי הדיווח ב’כאן חדשות’, הפורע הערבי הורשע בהסדר טיעון בגרימת חבלה חמורה ממניע גזעני ובפגיעה בפרטיות.

בנוסף הוא ישלם פיצוי של 18 אלף שקל לנפגע.

עו”ד יוספי מזר, המייצג את נפגע העבירה החרדי, אמר: “תקיפת יהודי בשל היותו יהודי מהווה מעשה פסול ואסור. לא ניתן לתאר במילים את תחושת ההשפלה והעלבון שחווה נפגע העבירה בעקבות התקיפה הגזענית. אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט ועל העונש הראוי שאותו קיבל המחבל ומקווים שהעונש ירתיע בעלי כוונות זדון אחרים. כעת בכוונתנו גם להגיש תביעה אזרחית בגין מעשים נפשעים אלו”.