אלישבע: ‘אני בטראומה, שלשה ימים לא ישנה, מזרחי חטף בגללי’

אלישבע ק', חרדית תושבת טלז סטון, אם ל-4, היא נהגת הרכב שחיים מזרחי בא לעזרתה • בשיחה מיוחדת עם אתר חרדים 10 היא מגוללת את השתלשלות האירועים • "ראה שאני מבולבלת ומפוחדת, רק רצה לעזור. הכאב שלי עצום. מסויטת מזה" • ומה אמר לה לאחר ששוחרר ממעצר?
ישראל יוספי
ז' שבט התשפ"ב / 09.01.2022 19:09

חיים מזרחי, צעיר חרדי,  תושב ירושלים בן 25, עובד לפרנסתו בחנות לתשמישי קדושה ברחוב מלכי ישראל בשכונת גאולה.  ביום רביעי האחרון, בשעת צהרים, התקיימה הפגנה ברחוב מול חנות לממכר טלפונים ניידים.

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

בזמן שיצא להפסקה קצרה, הגיחה ניידת סמויה בה נסעו בלשי משטרה, והתנגשה ברכב חונה בה ישבה נהגת חרדית.

מזרחי בא לעזרת הנהגת שרכבה נפגע ופנה ליושבי הרכב כדי לעורר את תשומת ליבם כי פגעו ברכב. לאחר חילופי דברים קצרים יצאו בלשי המשטרה – שמזרחי כלל לא ידע על תפקידם – ונעצר באלימות קשה.

הוא ישב במעצר לילה שלם, לאחר שחווה התעללות מזעזעת מצד הבלשים, ללא שום סיבה.

השופטת עדי בר טל מבית המשפט השלום בירושלים שחררה אותו ללא כל תנאים לאחר שצפתה בתיעוד מהתקרית. היא נזפה בצורה חסרת תקדים בנציג המשטרה בדיון.

מאז, חיים פונה פעמיים לבתי חולים, בשל מצבו. זאת מאחר שמצבו הנפשי והפיזי בכי-רע.

“חיים  ראה שאני מבולבלת ומפוחדת”

אלישבע ק’,  אם לארבעה, חרדית תושבת טלז סטון, היא  הנהגת שחיים בא לעזרתה.

היא  נהגה ברכבה ברחוב מלכי ישראל, כשבתה בת ה-11 יחד איתה ברכב. ברגע שהבחינה בהפגנה ניסתה להסתלק מהמקום. רכב שניסה לעקוף רכבים נוספים, השתולל מאחוריה, ותוך דקות ניידת הבלשים פגעה ברכבה.

בשיחה בלעדית עם חרדים 10 היא אומרת: “אני בטראומה, שלושה ימים אני לא ישנה. אני דואגת לו. הוא חווה השפלה קשה”.

באדיבות המצלמת. לצפייה בגודל מלא – לחצו על התמונה

אחר כך היא הוסיפה: “אני מרגישה רע עם עצמי כלפי חיים, בגלל שראיתי מה עשו לו. הוא רק רצה לעשות חסד – עצרו אותו באכזריות. ראיתי אכזריות שבכלל לא מתקרבת למעשה אנוש של בני אדם. זה מזכיר את הסרטים על הנאצים. בתור אדם שלא רואה חדשות – זה זעזע אותי. יכול להיות שאנשים התרגלו לראות אלימות כזו. תחושה רעה, בחור מסכן חף מפשע. הוא חטף בגללי מכות, עד שאני לא אראה אותו שפוי, עומד על הרגליים, אני לא ארגע.

“אני שש שנים נוסעת על הכביש. מעולם אף אחד לא נכנס לי באוטו. הפעם הייתי צריכה להתעסק עם גברים מפחידים, שזה ממש הפחיד אותי. חיים  ראה שאני מבולבלת ומפוחדת, רק רצה לעזור…

“הבת אמרה לי: ‘אמא, פגעו בנו’, אמרתי לה: ‘הרגשתי’. בינתיים, הבלש המשיך בנסיעה, זה הלחיץ אותי. פגעת לי ברכב, מה אתה בורח? היה מתבקש שיצא לראות מה עשה.

“יצאתי מהרכב, חיים ניגש אליי, אמר לי: ‘גשי אליהם’. אמרתי לו שאני מפחדת. רעדתי. אמרו לי: ‘הוא דפק אותך וברח – תיגשי’.

“הוא הלך, פתאום הם יצאו ותקפו אותו. לא הבנתי מה קורה, אני ראיתי, ניגש אומר והולך. מה שהם עשו לו, אני לא מסוגלת לחשוב על זה,  זה עולה לי בלילות. הכאב שלי עצום… זה מה שקרה לו בגלל שעזר לי…

“חיים עומד כל היום מול העיניים שלי,  אני מסויטת מזה. אני דואגת לו, דברתי איתו אחרי שיצא מהמעצר. הוא נשמע גמור. שוטרים התעללו בו  בצורה אכזרית. גם כשמפגין מרביץ לשוטר, לא משנה מה  – לא עושים כזה דבר. אני לא מאמינה שיש בהם ניצוצות של יהודים – התנהגו בצורה אכזרית. חניקה וגרירה, משכו אותו מהצוואר. הם היו חמומי מוח. יהודים לא יכולים להתנהג כך”.

לאחר המעצר, אחד השוטרים ניגש לאלישבע ומסר לה את הפרטים של חברת הביטוח. היא ביקשה שהם ישחררו את מזרחי. השוטר הטיח בה: זה לא העניין שלך.

“אמר: מה רציתי לעשות? רק לעזור לך”

אחרי ששוחרר מהמעצר, כאמור,  שוחחה עם מזרחי ושמעה את כאבו.

“בכיתי אחר כך, קשה לשמוע תיאורים כאלה. הוא לא הפסיק לבכות. אמר: מה רציתי לעשות? רק לעזור לך. התנצלתי. אמרתי: בגללי חטפת מכות… הוא אמר: לא, זה לא קשור אלייך, את לא אשמה. גם אם זה היה בעלי, גם הוא היה חוטף מכות.

“אנשים שמכירים אותו, סיפרו כמה הוא טוב לב. דפקו לו את המוח. הפכו אותו לאדם אחר. אנשים מזועזעים. הם בהלם מהמצב שלו. השוטרים האלה חייבים לתת את הדין, הם מסוכנים לציבור. אנחנו חיים בסכנה, כל יום שאני הולכת ברחוב ורואה שוטר – אני בסכנה”.

אלישבע הייתה יחד עם בתה בת 11 שנמצאת גם היא בטראומה ממה שראתה. מאותו יום היא אינה מוכנה לדבר על הנושא ולשתף מה היא מרגישה.

ביום שישי, אלישבע ובני משפחתה הפרישו חלה לרפואת חיים מזרחי. הם גם שלחו לו משלוח ממתקים מפואר, עם מכתב תודה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לחרדים 10: “נסיבות מעצרו על ידי כוח הבילוש שהוזעק לטיפול בהפרות הסדר בירושלים, נבדקות על ידי מח״ש. ככל שימצא כי מי מהבלשים שהיו במקום פעל שלא כדין – הרי שהנושא יטופל בהתאם.

“לצד זאת, נדגיש כי פעילות כוחות המשטרה נגד הפרות סדר, ונדליזם, איומים ואלימות נגד בעלי העסקים במקום, ובפרט נגד חנויות הסלולר, תימשך ככל שיידרש. המשטרה לא תאפשר הפרת סדר, אלימות וכל ניסיון פגיעה בנפש או ברכוש במהלך מחאות אלו”.

מהשר לביטחון פנים נמסר בתגובה לחרדים 10: “לשר אסור על פי חוק להתבטא בנושאים שיש עליהם חקירת מח”ש פעילה”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שוטרים גיבורים על אחד.בלוד ברחתם עם הזנב בין הרגליים
    10/01/2022 01:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בחורצ’יק-קח עורך דין חזק שיקרע להם את הצורה ויוציא מהם מיליונים

  2. שוטרים גיבורים על אחד.בלוד ברחתם עם הזנב בין הרגליים
    10/01/2022 01:12
    אתי
  3. קח עורך דין שיקרעאותםלגזרים

  4. לצאת להפגין לא על חנויות על התנהגות השוטרים
    10/01/2022 03:22
    יוס הדוס
  5. כן מכל החוגים וגם חילונים
    היום זה מזרחי מחר זה אתם

  6. פשלה רצינית של המשטרה מח"ש
    10/01/2022 08:54
    אלירן
  7. לא עצרו את הגב’ אלישבע הנהגת שמזרחי ניסה לסייע לה, ע”מ שלא תעיד נגד הפורעים.
    לא אופתע אם ,משום מה’ לפתע יפתחו לה תיקים פליליים שנתפרו עקב כך.

  8. חבל שאנחנו שותקים
    10/01/2022 12:35
    איש אמת
  9. שוטרים אכזריים כאלה צריכים להרקב בכלא להרבה זמן.