השוטרים שהיכו את מזרחי נחקרים • המשטרה מחקה את הערר למחוזי

המחוזי היה אמור לדון ביום שלישי בערר שהגישה המשטרה על שחררו של הצעיר החרדי • אחרי שח"כ פינדרוס הודיע: "נבוא, נתמוך בחיים, נדרוש פיצויים עבורו, והעמדה לדין של הבלשים העבריינים" - בוטלה הערר • בעקבות פניה של 'בצלמו' לראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים נפתחה בדיקה
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ז' שבט התשפ"ב / 09.01.2022 14:08

שלושה מבלשי המשטרה שהיו מעורבים במעצרו האלים של  חיים מזרחי, הצעיר החרדי שנעצר ביום רביעי מעצר שווא, נאזק וספג התעללות קשה מצד בלשי משטרה בגלל שהעיר לנהג הרכב המשטרתי כי פגע ברכב חונה של אישה – נחקרים היום (ראשון) בצהרים במשרדי מח”ש – היחידה לחקירת שוטרים. כך דיווח לירן תמרי מ’ידיעות ירושלים’.

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

לפי הדיווח, חוקרי המחלקה אספו בימים האחרונים חומרים נוספים מזירת האירוע.

ביום חמישי,  הגיע מזרחי – לאחר ששוחרר על ידי  שופטת בית המשפט השלום עדי בר-טל  – למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, כדי להגיש תלונה נגד הבלשים. 

בתוך כך, שעתיים אחרי ההודעה ששיגר ח”כ יצחק פינדרוס לחברי הכנסת להגיע ביום שלישי למחות בביהמ”ש המחוזי נגד מהלכי המשטרה והשוטרים האלימים, הודיעה המשטרה כי היא מושכת את הערר שהגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים על החלטת שופטת בית המשפט השלום לשחרר את מזרחי.

שופטת ביהמ”ש השלום עדי בר-טל מתחה בפסק דינה ביקורת נוקבת חסרת תקדים על המשטרה, הורתה לשחרר את חיים והוסיפה כי שמורה לו הזכות לפנות לערכאות המתאימות לצורך קבלת פיצוי.

למרות שהמקרה כולו תועד על ידי מצלמות אבטחה ועדי ראיה, במשטרה ביקשו להאריך את מעצרו תוך טענות שקריות על אלימות מצדו נגד שוטרים.

במכתב ששיגר מוקדם יותר היום ח”כ יצחק פינדרוס לחברי כנסת הוא כתב: “במקום לקבל את פסק הדין, להתנצל, לפצות את חיים ולהעמיד את השוטרים העבריינים לדין, מחלקת התביעות של המשטרה הגישה ערעור על פסק הדין!

“לכן, כולנו, כל מי שחשובה לו משטרה חזקה, אך לא אלימה! משטרה שעושה סדר, שומרת על החוק ומשרתת את אזרחי ישראל ולא פועלת נגדם! נתייצב ביום שלישי הקרוב בשעה 10 בבית המשפט המחוזי בירושלים ברחוב סלאח א-דין 40, נתמוך בחיים, נדרוש פיצויים עבורו, העמדה לדין של הבלשים העבריינים ושימת סוף לעבריינות המשטרתית”.

בתוך כך, בעקבות  פניה של מנכ”ל ארגון בצלמו, שי גליק, לראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים, עו”ד אווקה וזנה, שיחקור את מקרה ההתעללות במזרחי –  נפתחה בדיקה של היחידה והם יפנו למשטרה.

בפניה ששיגר הבוקר גליק לראש היחידה נכתב: “אין כל ספק שהאיש הוכה בגלל חזותו החרדית.  אין חולק על העובדות – הצעיר לא התפרע, דחף או אפילו נגע בשוטרים.  השוטרים אשר היו לבושים כבלשים פגעו לטענת הבחור ברכב של אישה. האיש,  כאקט של אזרחות טובה, העיר להם על כך.

“במקום זאת הוא חטף מהם מכות איומות ואף מעצר.  אין לי כל ספק שבעולם שלו היה מדובר בצעיר נורמטיבי בתל אביב אשכנזי שנראה טוב הם היו חושבים מאה פעם לפני. בעיני מדובר במקרה בוטה של גזענות כלפי חרדים שהתבטאה, בין היתר גם במכות רצח, כלפי אותו בחור.

“אדגיש ואומר – הבחור אשר הובא לפני בית המשפט שוחרר באופן מידי כאשר השופטת מתחה ביקורת חריפה ביותר נגד השוטרים. הבחור סובל כעת מטראומה חריפה.

“אני קורא לך לפתוח מיידית בבירור מול המשטרה מדוע היכתה אדם חרדי חף מפשע ללא כל סיבה”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, אומר בשיחה עם חרדים 10: “לו היה מדובר במפגין ‘מבלפור’ או בערבי משער שכם  מזמן השוטרים היו בחקירת מח”ש. אבל ברגע שמדובר בחרדי עולם כמנהגו נוהג. השוטרים ממשיכים בתפקידם –  כי דם חרדים הפקר.

“אנחנו קוראים ליחידה למאבק בגזענות לדרוש את פיטורי השוטרים הגזעניים שהעזו לפגוע בחרדי רק כי הוא חרדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות