פרופ’ נחמן אש נדחק לפינה ומאיים: ‘כשלא תהיה ברירה – נפעל נגדם’

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מודאג משיעורי התחלואה וחושש ממחסור בעובדים חיוניים • "אין ספק שככל שלא תהיה יותר ברירה, נצטרך כן לעשות צעדים שיביאו יותר אנשים להתחסן"
חרדים 10
ז' שבט התשפ"ב / 09.01.2022 10:11

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש מעריך כי שימוש בהגבלות נגד הלא-מחוסנים יהיה צעד שיינקט רק במצב קיצוני מאוד.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

“לכל אורך הדרך לא רצינו להשתמש במושגים כאלה אלא הלכנו לפי הצרכים האפידמיולוגיים. להשתמש במושג של ‘להצר’ או ‘למרר את החיים’? אני לא בטוח שזה עוזר, אני חושב שזה מייצר התנגדות ולא מביא אנשים להתחסן”, אמר אש בראיון ל-103FM.

לדבריו, “אין ספק שככל שלא תהיה יותר ברירה, נצטרך כן לעשות צעדים שיביאו יותר אנשים להתחסן. התלבטנו בזה בכל התקופה האם לתת תמריצים או לעשות מגבלות. את הגל הזה נעבור תוך כדי החיסון של האנשים היותר מבוגרים, אני לא רואה שאנחנו משנים את הכללים”.

באשר ליעילות מנת החיסון הרביעית אמר: “רמת הנוגדנים חוזרת לרמה שהייתה מיד אחרי מנת הדחף השלישית. נראה את התוצאות בסוף בהקשר של הדבקות. אני מאמין שזה יראה שיש פחות הדבקות ובטח פחות תחלואה קשה בקרב המבוגרים”.

כשנשאל האם הוא בטוח שלא ניתן היה להסתפק בשלוש מנות חיסון, השיב: “בטוח, אני לא יכול להגיד. אני חושב שבשיקול הסיכונים זה היה נכון”.

פרופ’ אש התייחס למחסור בבדיקות האנטיגן הביתיות: “קשה להשיג, בהרבה מקומות אין. בסוף יש צורך בעקבות השינוי במדיניות בהרבה בדיקות. היום-מחר לא יהיה מחסור. אנחנו שוקלים להנגיש את הבדיקות בצורה רחבה יותר. אני לא חושב שיש סיבה שזה יעלה יותר מ-10 ש’ ואפשר להגיע למחיר הזה. זו המטרה שלנו”.

 

מנכ”ל משרד הבריאות הביע חשש מהתפשטות נרחבת שתוביל למחסור בעובדים חיוניים במשק, ועדכן בכוונת משרד הבריאות לקצר את תקופת הבידוד למאומתים: “בארה”ב קיצרו את תקופת הבידוד ל-5 ימים. זה נראה לנו הרבה ולא ברור לנו על סמך מה ביססו את זה. אני מניח ש-7 זה מספר טוב כי זה מתחבר גם למבודדים, אבל צריך לראות שזה אחראי. אם זה יוביל ליותר הדבקות, אין בכך טעם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עם חיסון שלישי עם תו ירוק ועם קורונה!!! מה עוזרים החיסונים חוץ מלהזיק לגוף???
    10/01/2022 21:02
    מחוסנת שלישית
  1. חלם יושבים בממשלה