“למרר את חייהם”: רוב בעד הגבלות על הלא מחוסנים • סקר 103FM

תוצאות דרמטיות בסקר שפורסם אצל גולן יוכפז וענת דוידוב: 61 אחוזים מבעלי הדעה תומכים במדיניות של נשיא צרפת "למרר את חייהם של הלא־מחוסנים" • התמיכה בהטלת המגבלות גוברת ככל שעולה גיל המשיבים, השכלתם ורמת ההכנסה המשפחתית שלהם
חרדים 10
ז' שבט התשפ"ב / 09.01.2022 09:55

ישראל מתקדמת בצעדי ענק לקראת גל הדבקות המוני בקורונה, ויחד עם הגידול המהיר בקצב המאומתים, מתחזקת גם האפשרות כי יושתו הגבלות נוספות ומחמירות נגד אלה שבחרו לא להתחסן.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

בצרפת הגדיל לעשות הנשיא עמנואל מקרון כשהודה בריאיון כי האסטרטגיה שלו היא “למרר את חייהם של הלא־מחוסנים לקרונה”.

מנתונים מפתיעים שפורסמו הבוקר (ראשון) בסקר מיוחד של התוכנית ‘שבע תשע’ עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103FM, עולה כי רוב הישראלים תומכים במדיניות החריפה הזו, ולפיה אלה שלא התחסנו יוגבלו הגבלות בגישה לפעילויות ולחיי חברה.

מנתוני הסקר, שביצע מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס עבור 103fm, עולה כי קרוב ל־61 אחוזים מבין בעלי הדעה תומכים במדיניות שהציג מקרון, וכפועל יוצא בהטלת מגבלות על הלא מחוסנים כאן בישראל.

רק 39 אחוזים מהישראלים מתנגדים למהלך שכזה.

לדברי עורך הסקר, התמיכה בהטלת המגבלות גוברת ככל שעולה גיל המשיבים, השכלתם ורמת ההכנסה המשפחתית שלהם.

כך, למשל, 70 אחוזים מהמשיבים בגילי 60 פלוס תומכים במגבלות – לעומת 42 אחוזים מהצעירים עד גיל 29. 50 אחוזים בגילי 44-30 ו־62 אחוזים בטווח הגילאים 59-45.

 

בנוסף, כשני שלישים מבעלי השכלה אקדמאית תומכים במגבלות, לעומת 58 אחוזים עם השכלה על־תיכונית ו־41 אחוזים עם השכלה תיכונית.

מהגרפים עולה גם כי 68 אחוזים ממי שהכנסתם המשפחתית היא מעל הממוצע תומכים במגבלות, זאת לעומת 46 אחוזים מבעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע. אחוז התומכים בקרב בעלי ההכנסה המשפחתית הממוצעת עומד על 52 אחוזים.

מנכ”ל משרד הבריאות, הפרופ’ נחמן אש, הגיב לתוצאות הסקר בשיחה עם 103fm, ואמר: “אני לא בטוח שזה עוזר, אני חושב שזה מייצר התנגדות ולא באמת יביא אנשים להתחסן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות