הנתונים נחשפים: בדיקות האנטיגן מפספסות כמחצית מהנדבקים

נתונים חדשים של משרד הביטחון מעמידים בספק את הדיוק של הבדיקות המהירות • 47% מאומתים לא אותרו בבדיקת האנטיגן, 37% אותרו כחיוביים ונשללו בבדיקת PCR • מומחים מסבירים: צריך להכניס את המטוש גם ללוע
חרדים 10
ו' שבט התשפ"ב / 08.01.2022 21:05

הנתונים החדשים שפורסמו הערב (מוצאי שבת) לראשונה ב’חדשות סוף השבוע’ בחדשות 12  מראים שהבדיקות המהירות מפספסות כמחצית מהנדבקים.

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

במפא”ת, המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית של משרד הביטחון, לקחו את כל הבדיקות האנטיגן שבוצעו השבוע על ידי חברות הדיגום, וגילו שאחוז המאומתים בבדיקות אנטיגן מוסדיות הוא 1.8% בלבד – רחוק מהנתון בבדיקות ב-PCR.

שיעור המאומתים שפוספסו באנטיגן, כלומר יצאו שליליים באנטיגן אבל התגלו לאחר מכן בבדיקות PCR כחיוביים, עומד 47%.

הנתון ההפוך, קרי מי שיצא חיובי באנטיגן אבל שלילי ב-PCR, עומד על 37%. המשמעות היא שבדיקות האנטיגן המוסדיות – אפילו לא הביתיות – לא מדויקות ומפספסות גם חיוביים וגם שליליים.

פרופ’ גילי רגב מבית החולים שיבא-תל השומר סבורה כי בדיקות האנטיגן לא מספקות תוצאות מספיק מדויקות: “בדיקה בודדת לא מספקת”.

מומחים נוספים אומרים: “אם אתה מחוסן, נחשפת היום ותעשה בדיקה היום – אין משמעות לכך שתצא שלילי. לוקח יומיים-שלושה ולכן צריך בדיקה נוספת אחרי יומיים או שלושה”.

פרופ’ רגב מציעה דרך לשיפור יעילות הבדיקה: “אופן הבדיקה רק מהאף כנראה מפספס באומיקרון. צריך להכניס את המטוש ללוע ומשם לאף, ורק אז הרגישות תעלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות