ה’טעות של מתחילים’ שעשה ניר אורבך והסמס ששלח בנט לשקד

אורבך עשה טעות של מתחילים: הוא כרך בין ההצבעה על חוק החשמל לבין הסדרת המאחזים. זה היה ניסיון לכבות שריפה עם בנזין • ואז ניסה בנט להדביר את התבערה הגדולה עם סופרטנקר שריסס מהשמיים דלק סילוני • עמית סגל על ההשתוללות במליאה
חרדים 10
ה' שבט התשפ"ב / 07.01.2022 12:21

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של  חדשות 12,  מתייחס בטורו השבועי בעיתון ‘דיעות אחרונות” למהומה במליאה במהלך ההצבעה על חוק החשמל.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

“ההתפרצות של בנט לעבר ספסלי הליכוד וש”ס היא אירוע חריג ביותר. בדרך כלל פוליטיקאים מחפשים להתעמת עם מי שבכיר מהם, כדי להעלות עצמם לרמתו. לא זכור מקרה של ראש ממשלה שמתעמת עם ח”כים כמשה ארבל, גלית דיסטל ומירי רגב”, כתב סגל.

“זו, כמובן, טעות: קואליציה חיה על משרות ותקציבים, אופוזיציה חיה על תשומת לב. לא רבים היו עוסקים בהסתייגות על חוק החשמל אלמלא התקרית של בנט”.

לדברי סגל, “האירוע מתחיל עוד קודם: האגף הפגיע בימינה הוא ח”כ ניר אורבך. הוא מתגורר במאחז שמרני בפתח־תקווה וכל החקיקה הבעייתית לימין עוברת בוועדת הכנסת, שבראשותה הוא עומד. בשבועות האחרונים הוא נתון ללחץ מצד אנשי ימין שתוהים – לגמרי בצדק מבחינתם – איך מפלגה שניצחה בכל מעוזי ההתיישבות הצעירה לא דואגת לה, אבל כן להתיישבות הבדואית.

“אורבך עשה טעות של מתחילים: הוא כרך בין ההצבעה על חוק החשמל לבין הסדרת המאחזים. זה היה ניסיון לכבות שריפה עם בנזין. ואז ניסה בנט להדביר את התבערה הגדולה עם סופרטנקר שריסס מהשמיים דלק סילוני. ‘אני קם אליהם כדי להגן על אביר וניר, שהאש תהיה עליי’, סימס לאיילת שקד שהייתה באותו זמן בסיור במתחם הילולת הבאבא סאלי, משל המליאה היא שטח מסולע בעומק לבנון”.

סגל כותב: “עבור האופוזיציה, התמונות האלה שוות יותר מעוד ניצחון במליאה: הם מרגישים שנכנסו לבנט מתחת לעור. גם אורית סטרוק חגגה על ההתבטאות של ראש הממשלה שקרא לעברה ‘עופי לי מהעיניים’.

“אך לפני שנתיים היא המציאה את השם ימינה והחליפה מחמאות עם בנט. מעכשיו זה תו תקן: כל חבר כנסת שירצה להתפרסם יצעק לעברו, בתקווה שגם הוא ייקרא לעוף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות