לקשור את כל הנשמות האובדות: הזמן להצטרף אל החזון הגדול

בדור שלנו התחוללה מהפכה יהודית אדירה, שהיא קודם כול מהפכה חשיבתית • לא תיתכן סתירה אמיתית בין העולם ובין התורה
הרב מנחם ברוד
ה' שבט התשפ"ב / 07.01.2022 11:52

בימינו אין טבעי מלמצוא בית חב”ד בכל פינה על פני כדור הארץ. חנוכיות ענק בחנוכה בלב פריס, לונדון וניו-יורק – דבר מובן מאליו. חיי יהדות תוססים ברחבי העולם כולו – ברור. אך לפני שבעים-שמונים שנה זה לא היה ברור כלל. להפך, זה היה נראה בלתי-מציאותי לחלוטין.

זו מהפכה אדירה שהתחוללה בדורנו, והובלה על-ידי שני מהפכנים. הראשון הוא הרבי הקודם מליובאוויטש, הריי”צ (רבי יוסף-יצחק שניאורסון), שנסתלק בי’ בשבט תש”י (1950), והשני הוא חתנו וממלא מקומו, הרבי מליובאוויטש.

שביל זהב ייחודי

אלה היו ימים קשים ליהדות. השואה האיומה גדעה שליש מעמנו. שמנה וסולתה של היהדות הנאמנה עלתה בלהבות. בברית-המועצות פעל השלטון הקומוניסטי לניתוק מיליוני יהודים משורשיהם. בעולם החופשי גברו מגמות הטמיעה וההתבוללות. בארץ התנהל מסע להפיכת יהודים מסורתיים ל’ישראלים’, בניסיון ליצור ‘יהודי חדש’, שיהדותו אינה מושתתת על אמונה וזיקה למורשת ישראל, אלא על מרכיבים לאומיים.

יהודים שומרי תורה ומצוות הרגישו שהם בבחינת ‘זן נכחד’. היהדות הדתית הייתה שרויה במגננה קשה. כל שאיפתה הייתה לשמור על בניה מפני הרוחות המטלטלות. המחשבה שיהדות אמיתית תוכל לפרוח באלסקה ובמלבורן הייתה פרועה לא פחות מן הרעיון להקים מושבה אנושית על הירח.

וכיום אנו עדים למהפכה היהודית האדירה. זו קודם כול מהפכה חשיבתית. הרבי לימד שלא תיתכן סתירה אמיתית בין העולם ובין התורה. הוא הדריך מדענים, אנשי עסקים, אמנים ומנהיגים יהודים, כיצד לעסוק בפעילותם המקצועית בלי לוותר על קוצו של יו”ד בענייני יהדות.

גישתו של הרבי יש בה שילוב מיוחד במינו של רכוּת ונוקשוּת, פתיחות וקביעת גבולות, אהבה ונחישות. זה שביל זהב שסלל בהקפדה רבה, כדי לאפשר לקרב יהודים ולהשתמש בכל האמצעים שהעולם המודרני מעמיד לרשותנו, ובה בעת לא לסטות כמלוא נימה מהוראות התורה ומערכי היהדות והחסידות.

בראייתו המיוחדת הצליח הרבי לגשר על פערים שנראו סותרים. הוא חולל את הבלתי-ייאמן – חסידים, יראי שמיים ובעלי הופעה חסידית מקורית, באים לכל קצווי תבל, אינם נדחים בידי אנשי המקום, ובתוך זמן קצר אף נעשים דמויות מפתח בהחייאת היהדות במקומות הנידחים ביותר.

קריאה לכל יהודי

מורשתו הרוחנית הכבירה של הרבי נושאת בתוכה את התשובה האמיתית ללבטיו ולשאלותיו של היהודי בן ימינו. מתלמידי-חכמים ועד מחפשי דרך; מ’עמך’ ועד אקדמאים.

אין שאלה שאין הוא דן בה, וכדרכו – בעמקות בלתי-רגילה ובהיקף מרשים ביותר.

י’ בשבט מפנה קריאה לכל יהודי להצטרף לחזונו הגדול של הרבי – לקשור את כל הנשמות האובדות של עם ישראל לאביהן שבשמיים; לקרב כל יהודי באהבה ובמאור פנים; לעורר את הניצוץ החבוי בלב כל יהודי; ולטפח בעוצמה את הציפייה הדרוכה לבואו הקרוב של משיח צדקנו, שיביא את הגאולה האמיתית והשלמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות