21 פצועים קל באשקלון; כיפת ברזל ביצעה ירוט בתל אביב

נס באשקלון: ההורים שמעו את האזעקה וניגשו להעיר את ילדיהם, ואז פגעה הרקטה בחדר השינה שלהם • 21 נפצעו באורח קל מרסיסי זכוכית, בהם חמישה ילדים, ו-20 נוספים לקו בחרדה • אזעקות נשמעו הבוקר בין היתר ברחבי גוש דן, השפלה, אשקלון ואשדוד • כיפת ברזל יירטה רקטה בשמי ת"א
שי וייספיש
ל' אב התשע"ד / 26.08.2014 08:40

גם ביומו ה-50 של מבצע ‘צוק איתן’ – הירי מרצועת עזה נמשך: בשעה שישראל וחמאס דנות באפשרות להפסקת אש, שיגרו הבוקר (שלישי) הפלסטינים מטח רקטות כבד לעבר שטח ישראל. אזעקות נשמעו בין היתר ברחבי גוש דן, השפלה, אשקלון ואשדוד. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה בשמי ת”א.

משפחה מאשקלון ניצלה הבוקר בנס לאחר שרקטה פגעה ישירות בביתם. ההורים שמעו את האזעקה וניגשו להעיר את ילדיהם, אז פגעה הרקטה בחדר השינה שלהם. איש מבני המשפחה לא נפגע.

20 בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסי זכוכית ו-20 נוספים לקו בחרדה. טיל נוסף פגע בחצר בית בעיר. אין נפגעים בנפש.

במהלך הלילה תקפו מטוסי צה”ל מעל 15 מטרות טרור, ביניהן יעדי טרור בבניינים המהווים מוקד פיקוד ושליטה של החמאס.

בבניינים היו דירות המשמשות את ארגוני הטרור לתכנון פעילות טרור ובאחד מהם אתר לייצור אמצעי לחימה. בנוסף, צה”ל תקף מתחמים בשני בתי ספר במרכז הרצועה ובצפונה ששימשו מוקד לפעילות טרור ובוצע מהם ירי רקטות לעבר ישראל.

בצה”ל מזכירים כי במהלך השבוע האחרון בוצע ירי חוזר ונשנה לעבר עוטף עזה מתוך בית הספר היסודי לבנים, “עלי בן אבי טלב”, הממוקם בפאתי זייתון. מבית הספר בוצע השיגור ממנו נהרג הילד דניאל טרגרמן הי”ד בן ה-4 מקיבוץ נחל עוז.

כמו כן, במהלך המבצע בוצעו שיגורים נוספים ממרחב הסמוך לבית הספר לעבר מרחב אשדוד.

יצוין כי בית הספר, המשמש כמחסה לפליטים, הותקף לא לפני אזהרת האוכלוסיה הקוראת להתפנות משטח בית הספר.

תקיפה של חיל האוויר הלילה גרמה הרס רב למגדל בן 13 הקומות, אך לא ברור האם הוא קרס עד היסוד. בבניין הגדול המכונה גם “המתחם האיטלקי” שכנו משרדים של משרד השיכון הפלסטיני כמו גם דירות מגורים ומרכז קניות. בצה”ל לא הגיבו לדיווח אודות ההפצצה.

טרם תקיפת המגדל הגבוה שאיכלס כ-70 משפחות, הופעל נוהל “הקש בגג”. במסגרת הנוהל, נורו שני טילי אזהרה קטנים באמצעות כלי טיס של חיל האוויר על גג הבניין. מטרת הנוהל היא להניס את יושבי המקום ולהודיע להם כי הבניין עומד להיות מותקף.

מספר דקות לאחר ירי האזהרה, כך על פי דיווח של עדי ראייה, נורו ארבעה טילים לעבר המבנה בן 13 הקומות שהותירו אותו על סף קריסה. מאות מתושבי השכונה המתגוררים בסמוך למבנה, התפנו מהאזור מחשש שהמבנה יקרוס על בתיהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות