‘פוצצו במכות’: החרדי ששוטרים התעללו בו מספר ובוכה • צפו

חיים מזרחי, צעיר חרדי שהוכה בשכונת גאולה בידי שוטרים רק כי העיר להם שפגעו ברכב - מגולל בשידור חי ב'כאן חדשות' את ההתעללות הנוראה שעבר • "הכי משפיל שיש בעולם, שמישהו נותן לך אגרופים וצוחק עם הנהג מקדימה, יושב עליי וכולו מבסוט - 'הנה, תפסנו עוד כלב'" • צפו בכאב
חרדים 10
ד' שבט התשפ"ב / 06.01.2022 18:31

חיים מזרחי, צעיר חרדי עובר אורח, שתועד אתמול מותקף באלימות בידי שוטרים בשכונת גאולה בירושלים, סיפר הערב (חמישי) על שהתרחש אתמול – וכיצד השוטרים התעללו בו.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

בסרטונים שצולמו במקום, נראה מזרחי ניגש לרכב המשטרתי ומעיר להם שפגעו ברכב. בתגובה, יצא אחד הבלשים מהרכב, הכה אותו בפניו ועצר אותו.

הבלש היה בדרכו לפיזור המחאה האלימה שהתקיימה נגד חנויות סלולר במאה שערים.

בריאיון שהעניק לשרון וכסלר ואורי לוי בתוכנית ‘ערב ערב’ ב’כאן חדשות’ – סיפר מזרחי: “יצאתי להפסקה וראיתי רכב ששורט רכב אחר. רצתי לנהג ואמרתי לו את זה. עליתי על המדרכה ופתאום קופצים עליי, מביאים לי אגרופים, מכות רצח, שמים לי אזיקים ומכניסים אותי לניידת. בתוך הניידת מפוצצים אותי מכות – עד עכשיו יש לי כאבים בראש. פשוט עברתי התעללות”.

מזרחי הוסיף ותיאר את שהתרחש בניידת: “השוטר לחץ חזק על האזיקים ונתן לי אגרופים בראש. אמרתי ‘אני לא נושם, אני לא נושם’ – והוא ענה ‘אתה נושם, אתה נושם. אל תדאג’ – והכניס לי עוד מכות ואגרופים”.

בראיון לסולימאן מסוודה. צילום: כאן חדשות

משם הוא הובא לתחנת משטרה במגרש הרוסים. “שמו לי אזיקים בידיים וברגליים. הכניסו אותי לתא, ביקשתי כמה פעמים לצאת לשירותים, התחננתי לשוטרים שיוציאו אותי. בחקירה אמרו לי: ‘הרבצת, אתה קשור להפגנה’ ולא נתנו לי לדבר עם עורך דין. הם אמרו לי: ‘אתה לא הולך להשתחרר מפה כל כך מהר, עשית את הטעות של החיים שלך'”.

הבוקר הובא מזרחי לבית המשפט. השופטת עדי בר-טל הורתה לשחררו ואף מתחה ביקורת חריפה על המשטרה: “מדובר באלימות מיותרת, חסרת כל היגיון וסבירות שיש לגנותה. זאת ועוד, לא ברור כיצד לאחר שסרטונים אלו מוצגים לקצין משטרה, קצין המשטרה לא משחרר באופן מיידי את המשיב תוך התנצלות והעברת התיק ישירות למח”ש”.

השופטת אמרה בדיון כי צפתה בסרטונים בהם תועדה התקיפה של השוטרים וכי “לא האמינה למראה עיניה”.

לדברי מזרחי, השופטת אמרה לנציגי המשטרה כי היא עצמה מתכוונת להגיש תלונה נגד השוטרים. “היא הזדעזעה מהסרטונים”, סיפר מזרחי.

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת תיעוד התקרית.

מהמשטרה נמסר בתגובה: “אתמול התקיימה הפרת סדר אלימה בירושלים נגד מוכרי חנויות הסלולאר, בהמשך לאלימות ולאיומים פסולים המופנים כלפיהם במהלך התקופה האחרונה בניגוד לחוק. עשרות פורעי חוק וסדר הפרו את הסדר הציבורי תוך גרימת נזק לחנות סלולאר במקום וחסימת ציר התנועה.

“מאז אתמול אנו עדים לתיעודים חלקיים שלא משקפים את הפרת הסדר הממושכת והאלימה שהייתה במקום. ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו לשמירת החוק והסדר, הרי שהם יבדקו על ידי הגורמים המוסמכים לכך כמקובל. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעות אלימה בניגוד לחוק”.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המשטרה בארץ - מאפיה
    06/01/2022 18:45
    מוטי
  1. המשטרה בארץ היא מאפיה לכל דבר,

    זוכר הייתי בביקור בארץ עם אבי שליט”א, ושוטר בשם אדוארדו גרושקו נכנס לאבי ברכב,
    בהתחלה הוא התנצל, עד שהגיע המפקד שלו בשם יוסי ללזרי(שלא היה שם קודם), והתחיל לצעוק על השוטר שהתנצל ואמר שבכלל אבי הוא זה שעשה את התאונה.

    אתם חושבים שהיה עם מי לדבר? קדחת.

  2. כל כלב בא יומו
    06/01/2022 18:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. יש גבול לסבלנות של העם.
    עוד יגיע יום שיירצחו שוטרים ברחובות.
    לא לעולם חוסן

  4. לתגובת המשטרה
    06/01/2022 19:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אני הייתי מסכים איתכם אם מעצרים כאלו היו בשומר החומות לציבור הערבי אבל אתם חכמים על אזרחים שומרי חוק נראה אותכם נכנסים לפזורה הבדואית ועוצרים ככה באמצע הרחוב אזרח…

  6. ואיפה כח"כ החרדים?????
    06/01/2022 19:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. ואיפה כח”כ החרדים?????

  8. למה ? רשעים ארורים
    06/01/2022 19:51
    שרי
  9. גדולים על קטנים

  10. ימח שמם של השוטרים
    06/01/2022 21:20
    אברהם
  11. שיתפגרו ביסורים, גם הבחורה הגסה הזו שמכה אותו, ערסית חילוניה מסריחה

  12. הבעיה של המדינה הזו
    07/01/2022 02:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. שהם מביאים שוטרים שלמעשה אלו היו בעבר ילדים עם הכי הרבה קשיים ובעיות אלימות ומשמעת ובעלי תרבות ברברית. במקום לגייס שוטרים ממשפחות טובות וולמד אותם יכולת שפיטה הגיונית.. בקיצור, הכל בנט אשם. העם הרוס מאז שהוא יושב על הכיסא ולא רוצה לעזוב אותו וזה רק ילך ויתדרדר

  14. הבעיה של המדינה הזו
    07/01/2022 02:08
    משה
  15. שהם מביאים שוטרים שלמעשה אלו היו בעבר ילדים עם הכי הרבה קשיים ובעיות אלימות ומשמעת ובעלי תרבות ברברית. במקום לגייס שוטרים ממשפחות טובות וולמד אותם יכולת שפיטה הגיונית.. בקיצור, הכל בנט אשם. העם הרוס מאז שהוא יושב על הכיסא ולא רוצה לעזוב אותו וזה רק ילך ויתדרדר

  16. ל 8
    07/01/2022 11:39
    .
  17. אהבתי את הסוף, שבנט אשם😂
    הוא אשם בהרבה דברים, אבל פה המשטרה אשמה ובנט לא ממש קשור

    • אברהם   09/01/2022 11:36

      מה לעשות והאמרה אומרת : הדג מסריח מהראש. וכשהראש מתחלף, אז הראש החדש מסריח

      האמת כל יהודי ללא תורה נהיה חייתית יותר גרוע מגוי.בגלל זה נתנו תורה ומצוות ליהודים