“שמע ישראל”! • נס מרגש: איציק סעידיאן ביקש להניח לו תפילין

שליח חב"ד הרב מנחם קוטנר והרב משה גרונברג, ביקרו אצל איציק סעידיאן - ולהפתעת כולם ביקש להניח תפילין • איציק קרא בהתרגשות 'שמע ישראל' ואמר לרב קוטנר: "אתה תחתן אותי"! • הרב קוטנר: "אני פועל שנים עם מצוייני צה"ל ומשפחותיהם - והרגע הזה היה אחד המרגשים"
חיים טוויל
ד' שבט התשפ"ב / 06.01.2022 16:06

רגע מרגש התרחש הבוקר (חמישי) בבית הרפואה ‘שיבא’ בתל השומר.

שליח חב”ד הרב מנחם קוטנר, ממטה צעירי חב”ד למען נפגעי הטרור, והרב משה גרונברג, ביקרו אצל איציק סעידיאן, ‘מצויין צה”ל’ שנפגע באורח אנוש כאשר הצית עצמו במשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה – ולהפתעת כולם ביקש להניח תפילין.

הרב קוטנר הניח לו תפילין של ראש, בזהירות הנדרשת, ובהתרגשות רבה קראו יחד, מילה במילה, “שמע ישראל”!

איציק קרא בהתרגשות ואמר לרב קוטנר: “אתה תחתן אותי”!

הרב קוטנר: “אני פועל שנים ארוכות עם מצוייני צה”ל ועם בני משפחותיהם – והרגע הזה שהתרחש הבוקר, היה אחד המרגשים שבהם. כל סיפור הצלתו של איציק הוא נס גלוי, ומה שאירע הבוקר הוא כולו נס גלוי!”

צילום: צעירי חב”ד

‘מצוייני צה”ל’ הוא כינוי אותו הציע הרבי מליובאוויטש זצ”ל כתחליף לשם ‘נכי צה”ל’, בו נקראו פצועי המלחמות שניהלה המדינה, על מנת להדגיש את המעשה הטוב בשלו נגרמה הפציעה ולא את התוצאה השלילית.

היה זה, בשנת תשל”ו,  כאשר הגיעה לביקור אצל הרבי קבוצה של נכי צה”ל, שהיו בדרכם חזרה מ’אולימפיאדת הנכים’  בטורונטו, ועצרו בדרכם בניו יורק – וביקשו להיפגש עם הרבי.

הנכים הגיעו אל בית-מדרשו של הרבי במרכז חב”ד העולמי-770 באמצעות עשרה רכבים גדולים, שנשאו אותם בכסאות-הגלגלים.

בשיחה איתם אמר הרבי: “אין דעתי נוחה מהשם שנותנים למישהו שהוא נכה משום שזה מראה משהו של נחיתות וירידה, כי אם אדרבה צריך להדגיש בזה שהוא משהו מיוחד ומצוין, ולכן הייתי מציע, כמנהג יהודי גם בעניינים שלכאורה אינם שלו, שישנו השם ותקראו מצוינים בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות