משרד הבריאות ושאשא ביטון בקרב הכפשות: מי יוצר כאוס בבתי ספר?

שרת החינוך זעמה על החלטת משרד הבריאות לערוך בדיקות אנטיגן בבתי ספר, ואמרה כי על אף שהיא תומכת בכך - יש להכין נוהל מסודר: "משרד הבריאות יוצר כאוס גם במערכת החינוך" • במשרד הבריאות הגיבו: "המשרד לא יעסוק בהכפשות"
אריה ריבקינד
ד' שבט התשפ"ב / 06.01.2022 12:27

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, תקפה הבוקר (חמישי) את משרד הבריאות והאשימה אותו ביצירת כאוס במערכת החינוך.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

“משרד הבריאות יוצר כאוס גם במערכת החינוך”, תקפה השרה. “לא נאפשר לו לגרור את מערכת החינוך לאנדרלמוסיה”.

בתגובה אמרו בכירים במשרד הבריאות: “מי שיוצר כאוס במערכת החינוך היא השרה שאשא ביטון. מתחילת הדרך היא עושה הכול כדי להפריע ולחבל במאבק בקורונה. זה התחיל בחיסונים ועכשיו היא פוגעת בבדיקות. גם חילופי המנכ”לים לא הועילו כי הבעיה היא בשרת החינוך עצמה. כל הסיכומים איתה מופרים על ידה באופן שיטתי, ומי שנפגעים הם התלמידים והמורים”.

אתמול הודיע מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה כי מהיום יורשו 3,200 נאמני הקורונה בבתי הספר היסודיים לבצע בדיקות אנטיגן לתלמידים ולצוותי הוראה, במידה שנחשפו לאדם מאומת.

לפי שרת החינוך, היא הפצירה במשרד הבריאות כבר בראשית השבוע לקיים את בדיקות האנטיגן בבתי הספר, ולא במתחמים שבהם יש תורים ארוכים.

בתגובה לכך, אומרת השרה, הודיע משרד הבריאות כי לשם קידום הנושא הוא נדרש להכין נוהל מסודר, אך לדברי השרה עד אתמול בערב משרד הבריאות לא היה ערוך עם נוהל לשם ביצוע הבדיקות בתוך בתי הספר. “על אף זאת ובכל זאת, הוא בחר בשעות הערב להוציא הודעה לתקשורת, כשהוא יודע שאין הוא ערוך עם הנוהל”, אומרת שאשא ביטון. “למרבה הצער, בהתנהלותו התקשורתית הפזיזה יוצר משרד הבריאות בלבול מוחלט וכאוס גם במערכת החינוך”.

בתגובה, במשרד הבריאות אומרים כי המשרד מושקע כולו בהתמודדות עם גל התחלואה, ולא יעסוק בהכפשות.

“אמש סוכם בין משרדי הבריאות והחינוך על דחייה קצרה של יישום המהלך לבידוק אנטיגן בידי נאמני הקורונה, וזאת כדי להבטיח היערכות מיטבית ומלאה בבתי הספר היסודיים בכל רחבי הארץ”, נאמר בהודעה. “לפיכך, הוחלט כי שני המשרדים יפעלו יחד באופן מיידי לגיבוש נהלים הנוגעים לנהלי העבודה הרלוונטיים של הנאמנים, אישורי ההורים ותדרוך מנהלים.

“רק בעבודה מאומצת ובשיתוף פעולה כן ואמיתי, נוכל להבטיח את יישום המהלך כבר בתחילת השבוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות