יאיר גולן: תושבי חומש – אלה לא אנשים אלא תתי אדם, בזויים

סגן השר ממרצ תקף בחריפות את המתיישבים בחומש: "קילקולו של העם היהודי, צריך להוריד אותם בכוח" • השר חילי טרופר: "מתבייש בביטוי המכוער" • סמוטריץ: "כינוי שניתן ליהודים על ידי הנאצים" • נפתלי בנט: "דבריו גובלים בעלילת דם" • נתניהו: "בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום"
אריה ריבקינד
ד' שבט התשפ"ב / 06.01.2022 10:31

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן ממרצ יוצא הבוקר (חמישי), בראיון שהעניק לערוץ הכנסת, במתקפה חריגה וקשה נגד מתיישבי חומש.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

“אנשים שבאים ומיישבים מקום שפונה כחוק ולא אמור להיות שם אף אחד וכשהייתי מפקד איו”ש לא נתתי לאף אחד להתיישב שם. עכשיו הם זועקים את זעקתם: אוי ואבוי, איך יעלה על הדעת? זו בושה וחרפה. אותם אנשים שבאים להתיישב שם פורעים בכפר בורקה, מנתצים מצבות ועושים פוגרום”, טען גולן.

הוא הוסיף: “אלה לא אנשים אלא תתי אדם, אנשים בזויים וקלקולו של העם היהודי. אסור לתת להם שום גיבוי וצריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה ולהחזיר את החוק והסדר למרחב. ההשתוללות הלאומנית הזו תביא עלינו אסון”.

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר בתגובה: “אני מתבייש בביטוי המכוער והמיותר של סגן שר הכלכלה יאיר גולן. לא, מתיישבי חומש הם לא תת אדם אלא אזרחים ישראלים שחושבים אחרת ויש עימם מחלוקות עמוקות. תת רמה בשיח ובניהול המחלוקות בתוכנו לא יקדמו אותנו, רק יפרקו אותנו מבפנים.”

בנימין נתניהו הגיב: “המתיישבים ביהודה ושומרון אינם ״תתי אדם״ כפי שכינה אותם היום סגן השר יאיר גולן, חבר ממשלת בנט. המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו. אחרי האמירה המבישה הזו, שלקוחה היישר מהטרמינולוגיה הנאצית נגד העם היהודי, בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אמר בתגובה: “אם חשבנו ששיא הבושה הוא שהשר לבטחון פנים קורא לחצי מיליון אזרחים שומרי חוק ‘אלימים’ ומוציא את דיבתם רעה, היום יאיר גולן מכנה את מתיישבי חומש הגיבורים ‘תתי אדם’. כינוי שניתן ליהודים על ידי הנאצים.

“לאנשי המחנה הלאומי בנט ושקד אומרים: ‘עופו לנו מהעיניים’ ואת אנשי השמאל הקיצוני האוטו-אנטישמי הם מחבקים. מדינת ישראל בסכנה”.

גם  נפתלי בנט גינה את דבריו של סגן השר:  “דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו. לא ארץ נוכרייה לקחנו… כי אם נחלת אבותינו”.

שרת הפנים, איילת שקד: “דבריו של יאיר גולן מחפירים ומביישים את עברו. מתיישבי חומש הם חלוצים, מיישבי הארץ ואוהביה. הישיבה בחומש מפיצה תורה ואור, שמגרש מעט מן החושך הזה. יאיר גולן ימשיך לברבר עצמו לדעת והחלוצים הנפלאים האלה ימשיכו ליישב את הארץ”.

השר מתן כהנא: “תת-אדם (בגרמנית Untermensch), הוא ביטוי ידוע לשמצה בו השתמשו הנאצים כדי לתאר ‘אנשים נחותים’ לפי האידאולוגיה הנאצית (ויקיפדיה). יאיר, כאדם שמזהה תהליכים, אתה האחרון שצריך לדבר כך”.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: “בזמן שאנו פועלים למיגור מכת האלימות והביריונות במערכת החינוך, הדבר האחרון שהילדים שלנו צריכים לשמוע זה כינוי “תתי אדם” לציבור שלם. טוב יהיה אם סגן השרה גולן יחזור בו מדבריו”.

ח”כ ינון אזולאי מש”ס: “השימוש בביטוי תת אדם הוא שימוש גזעני ואנטישמי עתיק, שכוון כלפי העם היהודי לאורך השנים על ידי שונאיו הגדולים ביותר. העובדה שגולן מאמץ את הביטוי נגד חלקים מהעם היהודי, מקנה לו מקום של חוסר כבוד ברשימה ‘מפוארת’ של שונאי ישראל”.

ח״כ אופיר סופר: “סגן השר בממשלת 10 מעלות ימינה ממשיך את הקו המוביל והמסית כנגד ההתיישבות והיהדות של ממשלת בנט-לפיד. ‏אבל דבר אחד שיהיה ברור: מתיישבי חומש וארץ ישראל בכלל, ימשיכו ליישב באהבה ובאמונה גדולה את ארץ ישראל. ללא מורא וללא פחד”.

ח״כ ניר ברקת: ״הדברים של סגן השר יאיר גולן נגד המתיישבים גובלים באנטישמיות. עצוב שכך בוחר להתבטא נציג רשמי של ממשלת ישראל, נגד המתיישבים ביהודה ושומרון, שהם החלוצים של ימינו. זכותו של יהודי לגור בכל מקום בו יחפוץ לגור בעולם, ובמיוחד בכל חבלי ארץ ישראל שהיא נחלת אבותינו. הדבר היחיד שצריך להוריד זה את הממשלה הרעה הזאת״.

יו”ר שדולת ‘חומש תחילה’ ויו”ר הכנסת לשעבר, ח”כ יולי אדלשטיין: “סגן השר, סגן הרמטכ”ל. סגן אדם. יאיר, על אפך וחמתך, חומש תקום מחדש ואנשיה הנפלאים יובילו את חידוש ותנופת ההתיישבות בצפון השומרון ובכלל”.

שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון: “סגן השר הבקיא בהיסטוריה כנראה נכנס להיסטריה. ההיסטריה שלו נובעת מהצלחת מפעל ההתיישבות. כדאי שיזכר בתקופות אפלות בהן השתמשו במושגים כאלה כלפי יהודים. ואנחנו נמשיך להצליח במלאכת ישוב הארץ”.

מתן פלג, יו”ר תנועת אם תרצו, הגיב: “האחרונים שהשתמשו במילים ‘תת אדם’ כלפי יהודים היו הנאצים. מדובר באמירה נוראה ומחפירה. ההבדל בין מחלוקת לבין דה הומניזציה קיצונית כלפי יהודים ושלילת זכות הקיום שלהם היא מזעזעת.

“אנו מזמינים את יאיר גולן לבקר ביד ושם ובמוזיאון לוחמי הגטאות כדי לרענן קצת את זיכרונו. בושה”.

ארגון ‘בצלמו’ קורא  להקים מיידית ועדת האתיקה באופן זמני ולהשעותו לחצי שנה מהכנסת וכן לשלול משכורתו.

“אין ספק שלו היה ח”כ ימני אומר כך על ערבים או כל אוכלוסייה אחרת המדינה כולה הייתה מזדעזעת ובצדק. אנחנו דורשים מיו”ר הכנסת ומרכז האופוזיציה לפעול בהקדם לכינוס ועדת האתיקה באופן חד פעמי ולהשעות את יאיר גולן למשך חצי שנה מהכנסת. וכן לשלול את שכרו.

“לא ייתכן שכנסת ישראל תשתוק מול מופע הסתה שנאה וגזענות שכזו. ככל שהדבר איננו אפשרי אני קורא לכל חברי הכנסת להחרים את הופעותיו של גולן בכנסת ובכל פעם שיעלה לנאום שהם יקומו ויצאו כמו שנעשה בעבר לגזענים בכנסת”.

שי גליק מנכ”ל בצלמו: “בשנת 2022 אין יותר מקום לשיח מפלג, שיח שנאה והסתה. יאיר גולן תתנצל ומיד”.

איש התקשורת עמית סגל: “אפילו בסטנדרטים של האדם ההזוי הזה מדובר בשיא חדש. הוא עשה קריירה מהשוואתנו לנאצים ועכשיו משתמש כנגד אזרחי ישראל בביטוי שהמציאו הנאצים” .

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תת-קצין המשרת תת-ממשלה שהיא תת-יהודית ותת-ישראלית
    06/01/2022 12:18
    יהודי ישראלי
  1. אני מזהה אצל יאיר גולן תהליכים נאציים!
    כמובן תת-ראש-הממשלה בנט אינו מסוגל לפטר את התת-בהמה הזה.

  2. נו שויין
    06/01/2022 19:23
    מכלוף
  3. “מאויביי תחכמני” כידוע השמאל לא הגיע לשלטון בגלל המידות טובות שהצטיין בהם אלא להפך בזכות המרפקים האלימים שלו כמובן. וכך העיד ח”כ לשעבר ג’מאל זחאלקה: “הימניים למרות חילוקי הדעות הם בני אדם עם דרך ארץ אבל השמאלנים לעומתם אינם בני אדם זרקו אותנו מהכפרים שלנו מתנשאים אפילו שלום לא אומרים”

  4. בְּסֹדָם֙ אַל־תָּבֹ֣א נַפְשִׁ֔י בִּקְהָלָ֖ם אַל־תֵּחַ֣ד כְּבֹדִ֑י כִּ֤י בְאַפָּם֙ הָ֣רְגוּ אִ֔ישׁ וּבִרְצֹנָ֖ם עִקְּרוּ־שֽׁוֹר׃
    07/01/2022 10:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. ראשית,אני תומך ליישב יהודים בכל מקום שניתן ושניתן להגן עליו מבלי להשבית מיסגרות של צה”ל.

    שנית,מעשיהם של חלק מהמתישבים/ותושבי חוץ כלפי ערבים וכלפי כוחות הביטחון הם חמורים ביותר ומכתימים ציבור שלם של מתישבים ערכיים.

    שלישית,הפורעים מוציאים את דיבתנו רעה בעולם.

    רביעית,במעשיהם הם מכניסים למעגל האלימות והטרור ערבים שאינם מאוהבינו אך גם אינם טרוריסטים אלא כאלה שרוצים לחיות את חייהם.
    חמישית,אין להכליל וגם הביטוי של סגן השר אינו ראוי.

    חמישית,מה שכן ראוי הוא:להעמיד העבריינים לדין ולהכניסם לכלא – זה ייטיב לכל האנשים הטובים – וזה העיקר ולא איזה קישקוש מתלהם של נבחר ציבור שפוליטיקאים ועיתונאים מתחסדים תופסים עליו טרמפ כדי להשכיח את עיקר ולא להתמודד עמו & של מיעוט פורעים שמקומם בכלא.
    בְּסֹדָם֙ אַל־תָּבֹ֣א נַפְשִׁ֔י בִּקְהָלָ֖ם אַל־תֵּחַ֣ד כְּבֹדִ֑י כִּ֤י בְאַפָּם֙ הָ֣רְגוּ אִ֔ישׁ וּבִרְצֹנָ֖ם עִקְּרוּ־שֽׁוֹר׃
    פרשת בא.
    שבת שלום.