הברדק חוגג • הנתונים מוכיחים: בדיקות האנטיגן בכלל לא אמינות

נתונים פנימיים במשרד הבריאות מגלים: כמחצית מהנבדקים בבדיקות האנטיגן לא מתגלים כמאומתים - אך לאחר בדיקת PCR הם יימצאו חיוביים
חרדים 10
ג' שבט התשפ"ב / 05.01.2022 21:13

האמינות של בדיקת האנטיגן נתונה בספק? מנתונים של משרד הבריאות שהתפרסמו הערב (רביעי) בחדשות 13 עולה, כי המציאות גרועה הרבה יותר: כמחצית מהנבדקים באנטיגן, מפוספסים בבדיקה הזו והם יאומתו לאחר מכן בבדיקת PCR.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

בקרב כלל הציבור, האנטיגן פספס כ-50 אחוזים. בקרב בני 18 ומעלה, האנטיגן מפספס 61 אחוזים. לגבי הלא-מחוסנים, בדיקת האנטיגן מפספסת 72 אחוזים ממי שיאומתו אחר כך בבדיקת PCR.

צוות פנימי במשרד הבריאות קבע בימים האחרונים שבדיקת ה-PCR אמינות יותר גם מבחינה רפואית וגם מבחינה כלכלית, אלא שהשר הורוביץ אימץ דווקא את בדיקת האנטיגן הביתית, שהיא עוד פחות אמינה מבדיקת האנטיגן המוסדית.

עלולים להיות חיוביים ללא ידיעתם

ב’כאן חדשות’ דווח הערב, כי 35% מכל התשובות השליליות שניתנו בבדיקות אנטיגן ביתיות התגלו כחיוביות בבדיקת PCR.

המשמעות: שליש מהנבדקים שייצאו לעולם אחרי בדיקת אנטיגן שלילית, עלולים להיות חיוביים ללא ידיעתם.

המספרים האלה מתאימים למה שידוע מהספרות המקצועית: האמינות של בדיקות אנטיגן, הטובות שבהן, עומדת על 60% -65% בחולים ללא סימפטומטים, ול-80% בחולים שהתגלו בהם סימפטומטים. גורמים מקצועיים במערכת אומרים, כי אם חוזרים על בדיקת אנטיגן בכל יום או בכל יומיים – ניתן להעלות את רמת הדיוק של הבדיקה בעשרות אחוזים ולמנוע את הטעויות שלה.

יש אפשרות לקבל גם תוצאה חיובית כוזבת – כלומר לקבל תשובה חיובית בבדיקת אנטיגן ושלילית ב-PCR. זה קרה ב-10% מהמקרים מתוך 3 מיליון בדיקות אנטיגן שנעשו בישראל.

האכזבה מהמנה הרביעית

לפי הדיווח ב’כאן חדשות’, ישנה אכזבה מהתוצאות הראשוניות של המחקר במנה הרביעית של בית החולים שיבא: אמנם היתה עלייה של פי חמישה בכמות הנוגדנים שבוע לאחר קבלת המנה הרביעית, אבל שבוע לאחר קבלת המנה השלישית היתה קפיצה של פי 33 בכמות הנוגדנים.

לכן כרגע לא שוקלים הרחבה של מתן המנה הרביעית לאוכלוסיות נוספות.

למרות זה, כמות הנוגדנים לאחר המנה הרביעית דומה לכמות שהיתה שבוע לאחר המנה השלישית, כלומר לאוכלוסיות בסיכון המנה הרביעית חשובה ויכולה להגן מפני הדבקה ותחלואה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות