ליברמן התלונן נגד הרב דוד לאו לנציב התלונות: ‘סוחט באיומים’

שר האוצר טוען בתלונה: הצהרת הרב לאו שישבית את מערך הגיור - אם יקודם מתווה הגיור ויודח ראש מערך הגיור, מהווה "סחיטה באיומים" • מאיר פרוש: "ליברמן נוהג בחוצפה ועזות מצח" • מקלב: מאשים את הרב הראשי בסחיטה באיומים כאשר כל מפלגתו הורשעה ונחקרה בפלילים?
אריה ריבקינד
ג' שבט התשפ"ב / 05.01.2022 17:21

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיש היום (רביעי) תלונה לנציבות תלונות הציבור על שופטים – נגד הרב הראשי, הרב דוד לאו.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

התלונה התקדימית הוגשה בעקבות המכתב ששיגר הרב לאו בשבוע שעבר לנפתלי בנט, בו הצהיר כי ישבית את מערך הגיור בישראל, אם תקודם רפורמת הגיור וראש מערך הגיור הרב משה ולר יודח.

במכתב הנלווה לתלונה, ציין השר ליברמן: “הרב הראשי לאו, המכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול, שלח ביום 28.12.21 מכתב לראש הממשלה בו הוא מודיע כי אם יקודם מתווה הגיור ואם תופסק או שלא תחודש כהונתו של ראש מערך הגיור, יאלץ הרב הראשי להסיר אחריותו מכל הנעשה במערך הגיור – ויפסיק מידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות על ידו במסגרת תפקידו”.

ליברמן הוסיף:  “התניית המשך חתימה על תעודות הגיור בהמשך כהונתו של ראש מערך הגיור, מהווה איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים. כהונתו של הרב הראשי ותפקידיו באו בשירות הציבור על פי הקבוע בחוק, ועליו מוטלת החובה למלא את תפקידיו כל עוד הוא מכהן בכהונתו”.

יו”ר ישראל ביתנו  מציין, כי “אם אכן יממש הרב את האיום המתואר ויימנע מלחתום על תעודות, יעכב בכך את השלמת הליכי הגיור והדבר יהווה פגיעה של ממש בציבור הישראלי ובמיוחד בחיילי צה”ל, בני העדה האתיופית ומבקשים להתגייר. פגיעה בציבור האמור, בשל אי הארכה או הפסקת כהונה של פקיד בכיר איננה מוצדקת והיא מהווה התנהגות שאיננה הולמת דיין, לא כל שכן – נשיא בית הדיין הרבני הגדול.

“התנהלות זו אינה באה בד בבד עם התנהגות ההולמת דיין במדינת ישראל ולכן יש לבחון את המשך כהונתו כנשיא בית הדין הרבני הגדול”.

ח”כ אורי מקלב הגיב על פניית ליברמן לנציב קבילות השופטים: “ליברמן מגלה רגישויות ומאשים את הרב הראשי הגר”ד לאו בסחיטה באיומים כאשר כל מפלגתו הורשעה ונחקרה בפלילים ובהעלמת עדים.

“את ליברמן לא מעניין חיי אדם, כלכלת המדינה או רווחת האזרחים – אלא רק ניגוח היהדות וקיטוב בעם”.

ח”כ מאיר פרוש הגיב למכתב התלונה של השר אביגדור ליברמן: “מדובר בחוצפה ובעזות מצח. אם חבר כנסת מהימין היה שולח מכתב מחוצף כזה לאחד משופטי בית המשפט העליון, הארץ הייתה רועדת ומזדעזעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תלמדו
    06/01/2022 00:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. למה אתם צועקים תלמדו איך כותבים..אם אנחנו היינו כותבים מכתב כזה שבכך שהם מקילים את קבלת הגיור הם מוציאים למעמד סוג ב’ את האתיופים //העולים החדשים /חיילי צהל ועוד ועוד אוכלוסיות מוחלשות(ע”י המדינה..) ואהובות על הציבור
    במקום לצעוק כל היום אכלו לי שתו לי תתחילו לתקוף!!