ראש ישיבת בעלזא ‘עקץ’ את גור בבית מדרשו של הגר”ש אלתר • צפו

ראש ישיבת בעלזא בחיפה, במשא חוצב להבות בבית מדרשו של ראש הישיבה מגור הגר"ש אלתר בירושלים: "הדבר הכי גבוה הוא הלימוד בעיון"
יוסף גרינבוים
ג' שבט התשפ"ב / 05.01.2022 15:45

בכנס התעוררות שהתקיים בבית המדרש של קהילת הגר”ש אלתר ברחוב יוסף זיו בירושלים, בהשתתפות ראש הישיבה מגור, נשא דברים ראש ישיבת בעלזא ורב דחסידי בעלזא בחיפה, הגאון רבי בערל רכניצר – שעורר על חשיבות הלימוד בעיון, וחידד נקודות לאופי הווי הישיבתי שלא מתוך כפייה.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

כנס ההתעוררות התקיים בשבוע שעבר בבית המדרש של תלמידי ראש הישיבה הגר”ש אלתר, בצל הסתלקותו של רב חסידי גור בחיפה, הגאון רבי ישראל דוד רוסט זצ”ל.

בכנס השתתפו ראש הישיבה, אחיו הגאון רבי דניאל אלתר ראש ישיבת  פני מנחם, הדיין הגאון רבי מנדל שפרן – ואורח מפתיע שהגיע מחיפה, ראש הישיבה ורב דחסידי בעלזא בחיפה שנשא דברים שעה ארוכה, וישב אחר כך עם פרחי החסידים לשיחה רוחנית ממושכת בבית המדרש.

בשיחתו הציב קווים לדמותה האידיאלית של ישיבה וחינוך צעירי הצאן: “אתה לא עושה לאף אחד טובה שאתה לומד, לא את המשגיח אתה צריך לשמח שאתה צריך להיות כך וכך, שצריך להיות טוב, לא צריך כלום, יש בורא אחד ואותו צריך לשמח ואותו צריך לעבוד ולו צריך לתת נחת רוח, ומה שאתה יכול לעשות תעשה בגלל שאתה עושה את זה ולא בגלל שאמרו לך ושאתה חייב ואין לך ברירה. זה שווה יותר מהרבה תורה שיבוא בגלל שיצוו אותו ויכריחו אותו ויכול להיות שיצא יותר תורה.”

אחר כך סיפר סיפור אודות הרב המנוח זצ”ל, המלמד על חשיבות הלימוד בעיון, מה שהפך לדגל בישיבות ‘פני מנחם’ בראשות ראש הישיבה הגר”ש אלתר: “אני זוכר שבחור נסע הביתה לפסח, איני זוכר איך קראו לו, הוא חזר לאמריקה בראש חודש ניסן. כשנפרדו שאל אותו: איך מתכוננים ליו”ט? אז הוא אמר לו – מה הפירוש? תעבור על כל הסוגיות בעיון, ואם לא תוכל אזי תלמד הלכות פסח.

“אז שאל אותו: אני לא מבין, חשבתי לומר הפוך, קודם ללמוד הלכות פסח ואם לא ילך. אמר לו, הרי איפכא מסתברא?!

אמר לו לא, אתה הרי רוצה שיהיה לך סדר עם השראת השכינה כמו שצריך, אם תלמד את הסוגיות בעיון אתה תהיה מונח בזה, אתה תחשוב על זה, זה יתבשל בכך, כך ניגשים לסדר. אם לא תוכל, בטח הלכות פסח, מכניס את החמימות של המצווה זה מאוד חשוב, אבל יש גבוה מזה, הלימוד בעיון”.

עוד סיפר: “אמר לי גאב”ד מאקווא – שגם הוא היה מן המשפיעים בצוות ישיבת אור שמחה המיתולוגית – שהיה נכנס לישיבה לתת שיחה ביום שישי בצהרים כבר עם השטריימל. הוא אמר לי: איפה ראינו ישיבה חסידית יושבים בחורים ביום שישי בצהרים והוגים בקצות ונתיבות? איפה ראינו כדבר הזה?

“הוא אומר, בחור חסידי בישיבה, זה לומד באר מים חיים וזה לומד שפת אמת, בחורים הוגים בקצות ונתיבות, נו, טעם בשבת נראה לכם שהיה חסר בישיבה, אהה, אהה. השבתות בישיבה כזה התעלות, איזה התעלות”.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא עקץ דיבר על חשיבות העניין
    05/01/2022 17:02
    דמן
  1. הוא דוקא מאוד אוהב את הרבי מגור והוא לא איש מדנים רק קירוב ואהבת ישראל

  2. לא עקץ ולא כלום. תיאר את ההוואי המדהים בישיבת גור בחיפה. הישיבה שהיתה ואיננה, כי נעלו את שעריה. לא לפיד ולא ליברמן, אלא 'חסידים ואנשי מעשה'....
    05/01/2022 17:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. חבל על דאבדין!

  4. חבל
    05/01/2022 19:45
    משה
  5. חבל, הרי הוא דיבר כל כך טוב למה להרוס עם פוליטיקה?

  6. כותרת מעוותת
    05/01/2022 23:54
    אברימי
  7. הוא הסביר בדיוק את השיטה בגור שזה לא הולך בכוח אני למדתי בישיבה חסדית באלעד וזה הפיל הרבה בחורים וחבל העיון לא מתאים לכולנו

  8. למה עקץ? אתר חרדים 10 מעורר מדנים?
    06/01/2022 08:17
    ר
  9. צריכים לעסוק בקירוב עמ”י ולא להיפך.
    ר’ ברל רכניצר אוהב ישראל, אוהב תורה ולא עקץ שום דבר.
    יוסי גרינבוים חדל!

    • דניאל   06/01/2022 19:15

      הוא שלוחה של ר’ שאול

  10. זהירות
    23/01/2022 06:58
    הילה
  11. לא לחפש מדון וריב לשוהר ורכילות זהירות ולא נכון הכותרת

  12. דברר רבינו הקדוש בעל. דברי יואל מסאטמר זצ"ל
    01/02/2022 04:41
    רפאל
  13. הרבי מסאטמר זי”ע אמר”שנשתכח תורת החסידות”לכן בחב”ד ממליצים את הדבר הנכון ללמוד את תורת החסידות מחדש כדי שבזכות אהבת כל ישראל נוכל להביא את הגואל .והרבי מליובאוויטש אמר “שאף יהודי לא יישאר בגלות”!!!