האופוזיציה צעקה “בושה, לך” – ובנט קם ממקומו והשתולל מולם

חוק החשמל אושר בקריאה שלישית ברוב של 61 תומכים ללא מתנגדים. האופוזיציה נעדרה • האופוזיציה צעקה "בושה, בושה, בושה" לעבר ח"כי ימינה ותקווה חדשה - ובנט איבד את העשתונות וקם לתקוף את נתניהו והאופוזיציה: "לא יטיפו לי מוסר" • נתניהו סובב לו את הגב והלך • צפו
אריה ריבקינד
ג' שבט התשפ"ב / 05.01.2022 11:38

מליאת הכנסת הצביעה הבוקר (רביעי) על ‘חוק החשמל’ של ח”כ וליד טאהא מרע”מ), שמאפשר חיבור לתשתיות חשמל, מים וטלפון במבנים שהוקמו ללא היתר במגזר הערבי בנגב ובגליל.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

החוק עבר עם 61 תומכים, ושלושה נמנעים.  מפלגות האופוזיציה  החרימו את ההצבעה.

מרבית חברי הכנסת מהאופוזיציה סירבו כלל לענות לשאלת מזכירת הכנסת אם הם בעד או נגד החוק. חלקם, כמו ראש האופוזיציה בנימין נתניהו,  השיבו: “לא משתתף”, ח”כ יואב קיש צעק בהפגנתיות: “לא משתתף במכירת ארץ ישראל”. ח”כ שטייניץ הכריז: “זה חיסול של הדמוקרטיה”.

במהלך הדיון החל עימות חריג שלא התרחש מעולם בכנסת: האופוזיציה ניסתה להביך את הקואליציה בהסתייגות שתחיל את חוק החשמל גם על ההתיישבות הצעירה.

כאשר ח”כ ניר אורבך הצביע נגד ההתיישבות הצעירה, חברי הכנסת מהאופוזיציה החלו ”בושה, בושה, בושה” לעבר חברי הכנסת מימינה ותקווה חדשה.  בשלב זה ראש הממשלה נפתלי בנט התפרץ לעבר ספסלי האופוזיציה וצעק לעבר נתניהו וחברי הליכוד: “צבועים, נתניהו הצביע בעד ההתנתקות. מירי רגב דבררה את זה בהתלהבות”.

זה נגמר רק כאשר יו”ר הכנסת ואביר קארה לקחו אותו חזרה מספסלי הליכוד.

ההסתייגות על ההתיישבות הצעירה נפלה.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב: “יום שחור לציונות ולדמוקרטיה. ממשלת בנט-רע”מ שברה היום עוד שיא אנטי-ציוני ואנטי דמוקרטי. היא אישרה את חוק החשמל של רע”מ לחיבור עשרות אלפי מבנים לא חוקיים לחשמל. בכך היא מכשירה את השתלטות התנועה האסלאמית על הנגב והגליל ומגשימה נדבך מרכזי בתוכנית הפלסטינית למימוש ‘זכות השיבה'”.

יו”ר ועדת הפנים של הכנסת ח”כ וליד טאהא הציג הבוקר במליאת הכנסת  בערבית את החוק: “למה האזרח הערבי לא הלך לוועדות התכנון כדי להוציא היתר? כי לא אפשרו לו. לא עשית תוכניות’, ‘לא עשית תוכניות מפורטות’, אמרו. יצרתם חברה שלא מבוססת יכולות הכנסה, לא הקמתם אזורי תעשייה ותעסוקה. עכשיו אנחנו מנסים לעשות את זה בכל הדרכים.

“יש בתים שבגלל המדיניות של הממשלות הקודמות לא התחברו לחשמל. מי שהיה אחראי לזה שלמאות אלפי אזרחים ערבים לא תהיה אפשרות להקים בתים צריך לבוא בחשבון עם עצמו”.

ח”כ קטי שטרית מהליכוד צעקה לו “אנחנו לא מבינים”. ח”כ טאהא השיב: “גם לא הבנתם את הצרכים של החברה הערבית”.

ראש השב”כ לשעבר ח”כ אבי דיכטר שמבין ערבית, צעק הערות ביניים בזמן נאומו של טאהא.”אם היית איש הגון היית נואם בערבית ומתרגם לעברית. אבל אתה לא איש הגון”, אמר דיכטר. טאהא ענה: “בעיה שלכם שלא למדתם ערבית”.

ח”כ מיקי זוהר תקף את טאהא: ”באתי הבוקר לעבודה שלי בכנסת, בית הנבחרים של מדינת ישראל. שומע את וואליד טאהא מסביר על חוק החשמל בערבית על הדוכן, וזה נראה כאילו נבחרתי לפרלמנט פלסטיני. לא יאומן”.

ח”כ דודי אמסלם צעק גם הוא על וליד טאהא ועל יו”ר רע”מ מנסור עבאס שישב על כיסא יו”ר הכנסת: ”אתם גנבתם את הנגב. אתה משקר. תתבייש לך”.

מנסור עבאס אמר: “זה בסך הכל חוק חשמל”.

אמסלם: “אצלך הכל ‘סך הכל’. כל מילה שאתה מוציא, היא שקר עם חיוך – אתה גונב את הנגב”.

עבאס הגיב: “תירגע, הובטח לי דווקא מהליכוד קודם כל לתת מענה”.

בתגובה לזעם של חברי האופוזיציה על כך שדיבר בערבית דקות ארוכות אמר טאהא: “לא מקבל שמערערים על הזכות שלי לדבר בערבית”.

ח”כ אמסלם: “זו לא צריכה להיות זכות שלך! – תדבר פה בפרלמנט בעברית!”

ח”כ עבאס: “דוד תרגע – זה לא טוב לבריאות”.

אמסלם הוסיף: “שני ערבים מדברים ביניהם ועושים מאיתנו צחוק! – להביא לכם בקלאווה וקפה? – כנסת ישראל לאן הגענו?!”

ח”כ עבאס בתגובה: “דוד תרגע קצת – מפריע לך שמדברים בערבית? מפריע לך החיוך שלי?”.

פורום ההתיישבות הצעירה הגיב “הערבים ניצחו. אנחנו הפסדנו. הם יקבלו חשמל, הילדים שלנו ימשיכו להישאר בחושך ובקור. בישראל של 2022 עדיף להיות עבריין ערבי מאזרח ציוני שומר חוק שנותן הכל למדינה שלו. יום עצוב למדינת ישראל היהודית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אריק
    05/01/2022 17:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עוד מעט הכיפהלה נופלת מראשו