הנגיף צלצל פעמיים: חולים בפעם השניה מספרים על ההבדלים

מה קורה לחולים בפעם השניה? • אברך כולל: "שבוע לאחר שהבראתי, עדיין מזיע בלילה למרות שלא חם" • בחור ישיבה: "בפעם השניה הטעם והריח חזרו רק אחרי חודש וחצי ולא לגמרי" • מטה ההסברה לחרדים 10: "יש עליה בהדבקה שניה של מחלימים ביחס למה שנראה בעבר בדלתא"
ישראל יוספי
ז' שבט התשפ"ב / 08.01.2022 22:58

יהודה ישראלי, נשוי ואב לשניים, תושב העיר מודיעין עילית, חלה לפני כשלושה שבועות בפעם השניה בזן האומיקרון של נגיף הקורונה. חבר בכולל הדביק אותו.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

ישראלי מתאר את המחלה בפעם השנייה: “ערב לפני שחליתי בפעם השניה, היו לי כאבי גרון. לא ייחסתי לכאבים חשיבות רבה, ידעתי שחורף ובטח התקררתי”.

יום לאחר מכן יהודה הבין שהוא חולה, מרותק למיטה.

בשיחה עם חרדים 10 הוא מספר על  תופעות הלוואי: “החולי הפעם התבטא בכאבי גרון, חום של 38 מעלות, למשך שבוע וחצי. צינון שנמשך עד היום. בימים שהייתי חולה, ירד לי דם מהאף. לפני שהבראתי, התחיל דבר מוזר – זיעה קרה בגוף, בעיקר בלילה”.

לאחר מספר ימים, הוא  ניגש להיבדק. התוצאה שקיבל הייתה חיובית: הוא נדבק באומיקרון. “שבוע לאחר שהבראתי ויצאתי מבידוד, אני עדיין מזיע בלילה למרות שלא חם”.

הוא מספר על הפעם הראשונה שנדבק בקרונה: “לפני חצי שנה במהלך הגל הרביעי הלכנו לחתונה של קרוב משפחה, שם הייתה הדבקה. לא מעט משתתפים נדבקו בקורונה, בהם גם אני ואשתי אובחנו חיובים לקורונה, שני הילדים יצאו שלילים.

“בפעם הראשונה היו תופעות מאוד קלות של כאבי שרירים בלבד, ולאשתי לא היה טעם וריח. הפעם הייתי מושבת שבוע וחצי, לא יכולתי לזוז מהמיטה. קשה מאוד.
אשתי והילדים ברוך ה’  יצאו בבדיקה שלילים לנגיף”.

משפחת קראווני, תושבי נתיבות, ההורים וחמשת ילדיהם חלו לפני מספר חודשים בפעם השניה בנגיף הקורונה. אב המשפחה חלה אז בפעם הראשונה.

האם אפרת מספרת לחרדים 10 על ההבדל בין שתי הפעמים שבני המשפחה חלו בנגיף: “הפעם השניה הייתה לפני חודשיים, לא יודעים איך נדבקנו. חלינו אני ובעלי ושאר הילדים. אני והילדים בפעם השניה, בעלי פעם הראשונה.

“התופעות בפעם הזו היו קלות במיוחד אצל הילדים, אצלי היו קשיי נשימה. בפעם השניה המחלה הייתה קלה יותר.

“לא חשבנו אז שאנחנו נידבק בפעם השניה. היו תסמינים, עשינו בדיקות והיינו בהלם שנדבקנו פעם שניה. לחלק מהילדים היו תופעות קלות של הנגיף.

“בעלי, שהוא אדם בריא, ולא נדבק מאיתנו בפעם הראשונה חטף את הקורונה עם תופעות קלות יחסית”.

על המחלה בפעם הראשונה – בתחילת הגל הראשון, היא מספרת: “בפעם הראשונה, וואו… זה אני והילדים, בעלי לא חלה. חודש ושבוע הייתי מרותקת למיטה, לא ידעתי מה הולך לקרות לי. לקחתי כדורים להוריד את החום, להוריד את כאבי התופת שהיו לי בכל הגוף. הייתי מרותקת בצורה מפחידה. הילדים חלו במשך מספר ימים, לא בצורה קשה כמוני”.

לדבריה, “ההבדלים בין הפעם הראשונה לשניה –  שמים וארץ. בפעם השניה תפקדתי, עשיתי דברים. בפעם הראשונה לא הייתי מסוגלת לעשות כלום”.

יעקב מלכה, בחור ישיבה בן 22, נדבק בסוף חודש אלול תשפ”א בפעם הראשונה בנגיף הקורונה. בתחילת חודש כסלו תשפ”ב חלה שוב בנגיף: “לא הרגשתי הבדל משמעותי בין שתי הפעמים, זה היה כמעט אותו דבר, אבל סימפטומים שונים. בפעם הראשונה והשניה זה היה אותו דבר לגבי טעם וריח, שלא היה לי”.

ומה בכל זאת היה ההבדל?

“בפעם הראשונה חזר הטעם והריח תוך שבועיים, בפעם השניה חזר אחרי חודש וחצי ועדיין לא ממש. היו בפעם הזו כאבי ראש וצינון, בשונה מהפעם הראשונה שהיו בעיקר כאבי שרירים. בהרגשה היה אותו דבר, עברתי את שתי הפעמים בקלות יחסית”.

מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה לחרדים 10:

יש עליה בהדבקה שניה של מחלימים ביחס למה שנראה בעבר בזן הדלתא, יחד עם זאת, שיעור התחלואה המשמעותית בהדבקה חוזרת מוערך כנמוך ביותר, בדגש על תחלואה קשה ותמותה כולל במבוגרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות