ישראל נכנעה לאיום: מעצר המחבל יסתיים – והוא יפסיק שביתת הרעב

מעצרו צפוי להסתיים בסוף פברואר ולא יחודש • עורך דינו: "הוסכם שצו המעצר המנהלי לא יוארך מעבר ל-26 בפברואר" • 'בוחרים בחיים': "ישראל נכנעת לאיומים ולהפחדות" • אם תרצו: "התרפסות פוסט ציונית כלפי מחבל ותומכיו"
חיים טוויל
ג' שבט התשפ"ב / 04.01.2022 22:59

ישראל התקפלה: אחרי האיומים בהסלמה, בערוץ ‘פלסטין אל-יום’, המזוהה עם הג’יהאד האיסאלמי, דווח הערב (שלישי) כי העציר המנהלי הישאם אבו הוואש יסיים את שביתת הרעב שלו – וישתחרר בסוף חודש פברואר.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אבו הוואש, תושב הכפר דורא ליד חברון, עצור מחודש אוקטובר 2020 ומאושפז בבית החולים אסף הרופא. הוא שובת רעב כבר כ-141 ימים, במחאה על מעצרו. לפי מערכת הביטחון, הוא בעל זיקה לג’יהאד האסלאמי.

עורך הדין ג’וואד בולוס, המייצג את אבו הוואש, אמר ל’כאן חדשות’: “הוסכם שצו המעצר המנהלי נגד הישאם אבו הוואש לא יוארך מעבר ל-26 בפברואר. קיבלתי על כך הודעה מהפרקליטות הצבאית. היו הרבה גורמים מעורבים במגעים כולל לשכת אבו מאזן ומאג’ד פרג’ וגורמי ביטחון פלסטינים. אני כרגע בדרך אליו לבית החולים להציג לו את ההסכם. הוא זה שצריך להחליט אם מקבל את ההסכם ומפסיק את שביתת הרעב”.

בג’יהאד האסלאמי הזהירו השבוע מ”ההשלכות” שיהיו לסירוב ישראלי לשחרר את אבו הוואש.

דובר חמאס אמר הערב כי הוא “מברך את הישאם אבו-הוואש על ניצחונו על בתי הסוהר הציוניים, הוא הוכיח פעם נוספת את יכולת העם הפלסטיני להראות עמידה איתנה ולהשיג בכוח את ניצחונותיו על ישראל”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אמר כי מדובר ב”כניעה לטרור. ממשלה שנשענת על תומכי טרור והפכה את כולנו לבני ערובה שלהם”.

בעקבות הודעת עורך הדין של המחבל הישאם אבו הואש כי נקבע מועד לשחרורו – פורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, הגיב: “שוב פעם ממשלת ישראל נכנעת לאיומים ולהפחדות של החמאס ושאר תומכי המחבלים, שאם המחבל ששובת רעב ימות הם יתקפו את ישראל והממשלה נכנעת בפחדנות מפחידה ולא בפעם הראשונה.

“ככה לא נלחמים בטרור, כך לא מייצרים הרתעה. מחבל ששובת רעב צריך לאשפז אותו בכלא עד שיפסיק או שימות, ללא תקשורת וללא ביקורים של כל תומכי המחבלים למיניהם”.

יו”ר תנועת אם תרצו, מתן פלג: “עוד כניעה חמורה לטרור. עוד התרפסות פוסט ציונית כלפי מחבל ותומכיו. עצוב שממשלת ישראל מעדיפה לשחרר מחבל כי אין בכוחה לעמוד בלחצי תומכי הטרור, ארגוני הטרור והאיחוד האירופי שהוציאו אמש הודעת גינוי. כך לא מרתיעים את הטרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עבאס בנט
    05/01/2022 14:49
    איתן
  1. בנט הולך כנראה להחליף את אבן מאזן…
    פחדן מוג לב, וכנראה על רצף האוטיסטי…