הרב בניהו ברונר ימונה לראש מערך הגיור • גפני: ‘הוא צלם בהיכל’

השר לשירותי דת המליץ לבנט למנות מ"מ חדש שיעמוד בראש מערך הגיור, במקום הרב משה ולר - שהודח: הרב ד"ר בניהו ברונר • ח"כ גפני: "כל השנים הייתה הסכמה בין הציונות הדתית והחרדים שלא למנות אותו על אף הלחצים של צהר, ההיסטוריה תוקיע את מתן כהנא על מעשיו השפלים"
אריה ריבקינד
ב' שבט התשפ"ב / 04.01.2022 21:40

השר לשירותי דת מתן כהנא החליט להמליץ לראש הממשלה למנות ממלא מקום חדש שיעמוד בראש מערך הגיור – במקום ראש המערך שהודח.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

מי שיכנס לתפקיד הוא הרב ד”ר בניהו ברונר, אב בית דין לממונות ולגיור בבתי דין בצפת ובחיפה, בוגר ישיבת ‘מרכז הרב’ והכולל לדיינות בפסגות.

הרב ברונר, מתלמידי הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ”ל, עמד בראש מספר מוסדות, בהם בית המדרש לבנים והמדרשה לבנות במכללה אקדמית צפת.

הוא הוסמך לרבנות ולדיינות על ידי הגר”מ אליהו זצ”ל והרב אברהם אלקנה שפירא זצ”ל.

שירת כלוחם בחיל השריון ובעל תואר דוקטור למקרא מטעם אוניברסיטת חיפה.

השר מתן כהנא בירך על מינויו של הרב ברונר שנעשה בברכת הרב חיים דרוקמן: “אני שמח שהרב ברונר נעתר לבקשתי לשמש כממלא מקום ראש מערך הגיור החדש. הרב עסק במרבית חייו והן במחקריו התורניים והאקדמיים בכל הקשור לגרים בעם ישראל. לרב יש ניסיון עשיר גם בניהול ויודע לייצר אינטראקציה חיובית עם הסובבים אותו, אני מאחל לו הצלחה מרובה.

“בהזדמנות זו אני גם מודה לרב משה ולר על תרומתו הרבה לגיור בישראל ועל מילוי תפקידו במשך שלוש וחצי שנים, רבים מגרי ישראל מודים לרב על הליווי בהליך הגיור, ואני מצטרף אליהם”,

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני, הגיב: “הדחתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר ומינויו של בניהו ברונר מארגון צהר – העמדת צלם בהיכל.

“במשך כל השנים הייתה הסכמה בין הציונות הדתית והחרדים שלא למנות אותו על אף הלחצים של ארגון צהר, בכדי למנוע קרע בין החרדים והרבנות הראשית בהוראת גדולי התורה לבין הציונות הדתית.

“היעד של מתן כהנא הוא לפלג את העם ולהישאר רק עם עושי דברו. מה שטענו כל הזמן הוכיח עכשיו מתן כהנא והמציאות מוכחת לעיני כל. ההיסטוריה של עם ישראל תוקיע אותו על מעשיו השפלים”.

מנגד, בארגון צהר צוהלים על המינוי הצפוי: “ארגון רבני צהר שולח ברכת הצלחה לרב בניהו ברונר, מגדולי תלמידי החכמים בציונות הדתית העוסקים בעולם הגיור במשך שנים רבות במסגרת בתי הדין של הרבנות הראשית לישראל. מזגו הנעים ובקיאותו הרבה בתחום מבטיחים כי הגיור נמצא בידיים טובות”.

בשבוע שעבר איים  הרב הראשי, הגר”ד לאו, במכתב ששיגר אל ראש הממשלה נפתלי בנט, כי אם תופסק כהונתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר – הוא יחתום עוד על תעודות מתגיירים.

במכתבו כותב הרב הראשי לבנט: “תפקידו של ראש מערך הגיור הוא ליישם את הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. וחובתו של ראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות. הפסקת כהונתו של מי שמופקד על יישום ההנחיות ההלכתיות היא גדיעת הקשר בין מערך הגיור לרבנות הראשית, ותגרום לניתוק והסרת האחריות ההלכתית על הנעשה במערך הגיור”.

הוא הוסיף: “אני מודיע לך בצער רב, כי באם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו”.

 

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הקוזק הנגזל
    04/01/2022 23:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. גפני זועק כמו הקוזק הנגזל

  2. מנוחה
    05/01/2022 14:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. משה-מה הוא קופץ-גפני-תספור עד מאה

  4. יהודי
    05/01/2022 15:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. צודק

  6. מינוי הרב הגאון ד"ר בנהיו בורונר
    06/01/2022 08:27
    יהודי זועק
  7. גפני מה שהרב הניהול שכח אתה עוד לא למדתה.
    צחצח פיך לאחר אמירותיו.
    בושה.

  8. עסקנים הביתה
    07/01/2022 00:07
    שאול שמאי
  9. נמאס לשמוע את העסקנים שאינם מפסקים לפתוח את פיהם ולנבל כל שני וחמישי רק משום שאינם נהנים כרגע מנעמי השלטון. הפעם תורו של גפני המתחרה על הבכורה על תואר “נבל השנה” . כמה חילול שם שמיים והכל בשל תאוות הכיסא והכבוד…