כניסה ל-7 דקות בלבד: כך תתנהל הילולת הבבא סאלי • כל הפרטים

הילולת הבאבא סאלי בנתיבות תחל מחר • המשטרה: צופים 100,000 איש • הלקח מאסון מירון: "שיטת האמבטיות" - אנשים יוכנסו בקבוצות של 130 איש בתוך מה שמוגדר "אמבטיות", ויעברו מאזור לאזור עד שיגיעו למתחם • כל מה שצריך לדעת על ההילולא
ישראל יוספי
ב' שבט התשפ"ב / 04.01.2022 20:53

בצל התפשטות האומיקרון ואסון מירון: משטרת ישראל השלימה את היערכותה לאבטחת אירוע הילולת הבאבא סאלי זצ”ל בנתיבות, שייערך החל מהערב (שלישי) ועד ליום חמישי.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

לפי המתווה, הערב במשטרה עתידים לתפוס את מתחם הקבר ואת הציון החל משעה 21:00 עד לבוקר יום שישי, מתוך תקווה שהפעם הסדר יישמר.

במהלך האירוע 1,600 שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג”ב ומתנדבים, ייפרסו בכוחות מתוגברים לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הציבור, וויסות קהל והכוונת תנועה בצירי התנועה ובעיר נתיבות.

שיטת הכנסת הקהל השנה – בניגוד לשנים עברו, תתנהל כך: לא תתאפשר כניסה קהל לתוך ‘הציון’, אלא למתחם סביבו. התפילות בעזרת הגברים והנשים יהיו בחצר הציון – חניית הבאבא סאלי.

הלקח מאסון מירון: יהיו שרוולי כניסה ארוכים – בכל השרוולים יהיו תחומים בשיטת ‘האמבטיות’, כאשר  בכל פעם יכנסו לתוכה 130 איש אשר ינועו מנקודת הכניסה לרחבת התפילה.

בכל רגע נתון יהיו בחצר הציון 390 גברים ו-390 נשים לזמן מוקצב של 7 דקות. משם ימשיכו בצורה מעגלית החוצה, וכך תתאפשר כניסה לקבוצה נוספת. בכל שעה יעברו במתחם הציון כ-4,000 אנשים.

לפי הערכות המשטרה בעל רגע נתון ביום ההילולה יהיו כ-20 אלף אנשים באזור המתחם.

מפקד תחנת נתיבות, סגן ניצב גיא חיים, הסביר את ההחלטה מדוע לא אישרו בתחילה לאשר את קיום ההילולא: “האירוע לא אושר לאור העובדה שהעמותה והמשפחה לא עמדו בהוראות הבטיחות. לכן יצאה החלטה של מפקד המרחב לא לאשר את האירוע. לאחר ההחלטה, התכנסו בעלי תפקידים, זרמו תקציבים שאיפשרו למפיק לעמוד בכל הראות הבטיחות.

“כרגע נשאר דברים אחרונים. לא היה לחץ פוליטי כזה או אחר או לחץ ציבורי, היו בעיות בטיחות. ברגע שבעיות הבטיחות נפתרו וההפקה, יחד עם העירייה, עמדו בכל דרישות הבטיחות – יש אפשרות לקיים את ההילולא”.

לפי הערכות המשטרה, הקהל הרב אמור להגיע מחר בשעות אחר הצהריים עד שעות הלילה המאוחרות. מאות בשעות הבוקר אלפים בשעות הצהריים והלילה בימים רביעי וחמישי.

במהלך ימי ההילולה במשטרה צופים כמאה אלף איש אשר יפקדו את ציונו של הבאבא סאלי.

על אישורי כניסה למתחם הקבר לאנשי העמותה ובני משפחה – אמר: “מבחינת אישורים תתאפשר כניסה לאנשי העמותה ובני משפחה. מחר תתקיים הכנסת ספר תורה למתחם הקבר של בנו רבי ברוך אבוחצירא, עם מספר אנשים מצומצם. יש אירוע פרטי של הרב שמתבצע מחר עם מספר אנשים שהוא מכניס בהכנסת ספר תורה. שזה מתואם איתנו והם נכנסים פנימה.

“בני משפחה תאמו אתנו, בחלון זמנים שאנחנו הקצבנו, כדי לא ליצור מצב של בלגאן בתוך הציון ,שאזרחים לא יקבלו רושם שאפשר להיכנס פנימה לתוך הציון”.

לשאלתנו כמה אישורים אפשרו במשטרה לבני משפחה והעמותה: “זה בניינו לבין המשפחה, סגרנו את זה.  אני לא חושב שצריך להוציא את זה החוצה”.

ומה עם התו הירוק? במשטרה ערוכים לאכוף את ‘התו הירוק’ בכניסה למתחם. לאחר מכן, לאותם אנשים שברשותם ‘התו הירוק’ יצומדו צמידים, והם יתקדמו פנימה.

אלה שאין ברשותם ‘תו ירוק’, ההפקה דאגה לאוהל במתחם עם חברה שתבצע בדיקות אנטיגן מהירות ותוך מספר דקות אנשים שיגעו ללא התו יוכלו לבצע את הבדיקה ולהגיע עם אישור כניסה.

הנחיות למשתתפים:

על מנת לאפשר קיום האירוע, תוך שמירה על בריאות החוגגים, תותר כניסה למקום לבעלי תו ירוק או בדיקה קרונה בתוקף. יש לבצע את הבדיקות בטרם הגעה לאירוע, ויש להכין ולהציג התיעוד בכניסה.

במהלך השהיה באזור יש לעטות מסכות.

בכניסה למתחם יערך ויסות קהל לשרוולי המתנה שיחולקו לקבוצות שיכנסו למתחם סביב ״הציון״, ל-7 דקות בלבד.

הסדרי התנועה:

כחלק מההערכות ייסגר בליל יום שלישי ה-4.1 ועד יום 6.1 מתחם ההילולה, ולא תתאפשר כניסה לכל סוגי כלי הרכב.

מיום שלישי  החל מהשעה 22:00, ועד יום חמישי 6.1 יסגר לתנועה רח’ דרכי רפאל בעיר נתיבות.

ציבור הנהגים ובעלי תו נכה מתבקשים לחנות רכבם בחניון הרכבת בנתיבות ומשם יופעל מערך הסעים (שאטלים) מיוחד.

שוטרים יכווינו את התנועה על פי הצורך בצמתים:

כביש 25 – כניסה מערבית לנתיבות
כביש 25/34.

ניתן להסתייע ביישום הניווט- WAZE, ולהתעדכן גם דרך מוקד 110 של המשטרה ובאמצעי התקשורת.

באזור מתחם האירוע לא יתקיים יריד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות