כהנא ו’הממונה’ טסלר סיירו במירון: “בטחון החוגגים יהיה מעל הכל”

השר לשירותי דת, מתן כהנא והממונה על ההילולא במירון צביקי טסלר סיירו היום (שלישי) בציון קבר הרשב”י. התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה? בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז הסיור התקיים לראשונה מאז מונה
אריה ריבקינד
ב' שבט התשפ"ב / 04.01.2022 18:55

השר לשירותי דת, מתן כהנא והממונה על ההילולא במירון צביקי טסלר סיירו היום (שלישי) בציון קבר הרשב”י.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

הסיור התקיים לראשונה מאז מונה כהנא לשר האחראי על ההילולה במירון.

במהלך הסיור, הועברה לשניים – על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין – סקירה על מצב המתחם בטרם החלה הרשות לפעול במקום, על המצב הנתון כיום בעקבות פעולות הרשות – וכן על המצב העתידי, בדרך לפתרון קבע לפיתוח והסדרת המקום.

מהסקירה שהוצגה בפני השר ו’פרויקטור ההילולא במירון’ עולה, כי למעט מבנה האבן שבתוך ציון הרשב”י, כלל המבנים נבנו ללא היתרים ובניגוד לתכנית.

בתאום עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הוחלט בחודש מאי האחרון כי הרשות לאכיפה במקרקעין תפעל להסרת כלל עבירות הבנייה במתחם.

מטרת הרשות היא להשיב את המצב לקדמותו, בדגש על מבנים מסוכנים ואלו המסכלים את התכנון העתידי במתחם, על מנת להגביר את בטחון הציבור ולהאיץ את יישום התכנית לפיתוח האתר ותשתיות הקבע.

מאז החלה הרשות לפעול במתחם בחצי השנה האחרונה, מתוך 73 מבנים הוסרו 45 מבנים מסוכנים ולא חוקיים לרבות כלל הטריבונות, במות ההדלקה והמעברים המסוכנים בין המפלסים במתחם. יתר המבנים יוסרו בהמשך.

השר והממונה עברו בכל שבילי הגישה להר וכן בשביל בו אירע האסון עצמו.

השר והממונה קיבלו סקירה מגורמי מקצוע אודות הכשלים שהביאו לאירועי מירון אשתקד, והוצגו בפניהם הדרכים לפעול על מנת שאירוע בטיחותי נוסף לא ישנה במקום.

בתום הסיור מסרו השר כהנא והממונה טסלר הודעה משותפת: “הגענו למקום בו נספו 45 אנשים באסון הנורא בשנה שעברה. הגענו כדי להתכונן להילולה הבאה בל”ג בעומר, אנו לומדים את המקום כדי שהשנה ההילולא תהיה בטוחה. שלומם של החוגגים הוא מעל לכל. אנו מתחייבים שנעשה הכל למען הבטיחות ושמירת המסורת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות