האופוזיציה נטשה את הדיון • פינדרוס זעק: ‘פרחחים גנבים’

בעקבות החלטת ועדת הכנסת על הליך מזורז חסר תקדים לאישור החוק, ראשי האופוזיציה החליטו: "לא נהיה ניצבים, הכנסת הפכה למיותרת" • יצחק פינדרוס זעק בוועדת הכנסת: "אתם חבורת פרחחים ונוכלים, מקומכם בכלא" • נתניהו יכנס מחר את ראשי מפלגות האופוזיציה לדיון חירום
אריה ריבקינד
ב' שבט התשפ"ב / 04.01.2022 18:36

סיעות הליכוד, הציונות הדתית, ש”ס ויהדות התורה החליטו היום (שלישי) להחרים את הדיונים על חוק החשמל. זאת  בשל החלטת הקואליציה לאשר הליך מזורז לחקיקת החוק של רע”מ.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

היועמ”שית של הכנסת, עו”ד שגית אפיק, התנגדה להפעלת סעיף 98 על ידי הקואליציה שמטרתו לקצר את הדיונים הממושכים של האופוזיציה על חוק החשמל, אך חברי הכנסת מהקואליציה בוועדת הכנסת, התעלמו מחוות דעתה, והפעילו באופן חריג את הסעיף המדובר – כך שנמנע דיון ממושך של כ-90 שעות.

בעקבות ההחלטה, ח”כ יצחק פינדרוס תקף את הקואליציה בוועדת הכנסת: “אתם חבורת פרחחים, גנבים ונוכלים בראשות השופטת חיות. אתם חבורת נוכלים, מקומכם בכלא”.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יכנס מחר  את ראשי מפלגות האופוזיציה לדיון חירום.

בהודעה משותפת של הסיעות נכתב: “היום נפל דבר בכנסת ישראל. בפעם הראשונה בתולדות הכנסת קיבלה ועדת הכנסת החלטה בניגוד לעמדה מפורשת של הייעוץ המשפטי והחליטה על הליך מזורז וחסר תקדים לאישור ״חוק החשמל״ של רע״מ בכנסת.

”כדי להשתיק את ביקורת האופוזיציה נגד ‘חוק החשמל’ של רע״מ, שמכשיר את גזל אדמות המדינה על ידי בנייה ערבית של עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, ביטלה הקואליציה את זכות האופוזיציה לנמק ולהצביע על כל ההסתייגות שהגישה ואף קבעה דיון בחוקים נוספים ביום רביעי בניגוד לסיכום מפורש עם יו״ר הכנסת מיקי לוי. הכל מתוך כניעה לתכתיב של התנועה האיסלאמית שחקיקת החוק תסתיים עד מחר”.

בסיעות האופוזיציה הוסיפו: ”הכנסת הפכה בכך למיותרת, ללא כל אפשרות לקיים דיונים מהותיים ובאופן שפוגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית. לפיכך החליטו ראשי מפלגות האופוזיציה שאין להם עניין להיות ניצבים במשחק המכור לרמיסת הדמוקרטיה, וזאת עד לשינוי ההחלטה השערורייתית הזאת כדי שהדיון יתקיים כפי שהיה נהוג עד היום”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני: “הקואליציה איבדה כל ערך ונותרה ללא עקרונות, היא דיברה כל הזמן על שלטון החוק ושמירה על סדרי מינהל, אך כאשר יש איום של סיעת רע”מ בנושא חוק החשמל היא מאבדת את השמירה על הוראת הייעוץ המשפטי. כך היה במספר השרים, כך בחוק הנורבגי וכך בכל נושא שעולה על סדר היום.

“בניגוד להטפות המוסר בעבר, הם דורסים היום הכל ברגל גסה, נעשה הכל להעיף אותם מהשלטון כמה שיותר מהר”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’: ”אתמול מיקי לוי הטיף מוסר על שמירת כבודה של הכנסת והשיח בה והיום הוא נותן ידו לדריסתה, השפלתה וביזויה על ידי הקואליציה, בהשתקת האופוזיציה ומניעת יכולתה לבקר את חוק החשמל, תוך דריסת הייעוץ המשפטי של הכנסת שהתנגד לכך בכל תוקף. הקואליציה הזו הורסת את הדמוקרטיה ואת הכנסת”.

ח״כ אופיר סופר: ”לקואליציה הדורסנית בראשות עבאס, אין את הכבוד הבסיסי והיכולת להגיד לוליד טאהא – שיש חוק ושיש נהלים בכנסת. בנט ולפיד עושים הכל כדי לשמור על הכיסא שלהם. גם במחיר של מכירת המדינה לעבאס. בושה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות