פרופ’ סלמן זרקא: במצב של 1,000 חולים קשה סגר יהיה בלתי נמנע

במשרד הבריאות שוקלים לצמצם את המדינות האדומות ל-3 בלבד: האמירויות, בריטניה וארה"ב • סקר של קופת חולים: רק 2% מהילדים סבלו מתסמינים לאחר החיסון
תמי גיל
ב' שבט התשפ"ב / 04.01.2022 15:09

האומיקרון משתולל:  על רקע נתוני התחלואה הגואים והעומסים במתחמי הבדיקות, ממונה הקורונה פרופ’ סלמן זרקא אמר בצהרים (שלישי) ברשת ב’: “אם חלילה ההדבקה תהיה מאוד משמעותית ובתי החולים יגיעו למצב של מעל לאלף חולים קשה, אז מצב של סגר הוא בלתי נמנע”.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

במשרד הבריאות שוקלים לצמצם את המדינות האדומות לשלוש בלבד: איחוד האמירויות, בריטניה וארה”ב.

בתוך כך, יותר מ-97 אלף תלמידים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. 15,242 תלמידים ו-2,171 צוותי חינוך נמצאו מאומתים לנגיף.

53 ערים, 44 יישובים ו-47 רובעים בערים מוגדרים אדומים, כאשר כ-42% מהאוכלוסיה בישראל נמצאת באזורים הללו.

מסקר ראשון על היקף תופעות הלוואי בחיסון ילדים שערכה  קופת חולים מכבי – ופורסם ב’ישראל היום’, עולה, כי רק 2% מהילדים בני 5 עד 11 שחוסנו לקורונה במנה שנייה דיווחו על תופעות לוואי לאחר החיסון ובדומה למבוגרים, נרשמו יותר תופעות לוואי אחרי המנה השנייה.

בני 5 דיווחו על פחות תופעות לוואי מאשר בני 11.

עוד עולה מהסקר, כי 70% מהילדים דיווחו על תופעות לוואי מקומיות (כמו כאב במקום ההזרקה), ללא הבדל בין מנה ראשונה לשנייה. שליש מהילדים סבלו מתופעות כלליות כמו חולשה, עייפות וכאבי ראש (לעומת 20% לאחר החיסון הראשון). אצל מחצית המתחסנים תופעות הלוואי חלפו תוך יממה מהחיסון השני ואצל 85% תוך שלושה ימים.

עוד נמצא כאמור כי שיעור תופעות הלוואי היה גבוה יותר אצל בני 11. כרבע מהם (26%) דיווחו על הפסד לימודים או פעילות אחר הצהריים לאחר המנה השנייה (כפול מאשר לאחר מנה ראשונה). 18% דיווחו על כאבי ראש, 21% על חולשה ועייפות ו-60% היו ללא תסמינים כלל.

בקרב בני 5, 75% היו ללא תסמינים כלל אחרי מנה שניה. 13% דיווחו על חולשה ועייפות, 8% על כאבי ראש ו-11% הפסידו לימודים או חוג משום שלא הרגישו טוב לאחר מנת החיסון השנייה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות