ח”כים ‘צפצפו’ על הצנזורה במליאה • דובר צה”ל גינה: “הפרה בוטה”

ח"כ דודי אמסלם: "מצר על כך מעומק ליבי ומתנצל על השגיאה המצערת, שנעשתה ללא כוונת זדון" • ח"כ רם בן ברק: "זו הייתה טעות בעקבות דיווח לא נכון" • השר נחמן שי: "התמודדות דובר צה"ל בעידן הרשתות החברתיות חסרת סיכוי"
חיים טוויל
ב' שבט התשפ"ב / 04.01.2022 01:42

דובר צה”ל, תא”ל רן כוכב, התייחס הלילה (שלישי) לדבריו של אלוף (בדימוס) בצה”ל שאמר בשידור באחד מערוצי החדשות “משתתף בצער המשפחות”, ולח”כ דודי אמסלם מהליכוד, שהודיע על מות הטייסים בנאום במליאת הכנסת – לפני שהדבר הותר לפרסום. 

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

“אני מגנה את פרסום הידיעות בנוגע לנפגעי צה״ל בהתרסקות המסוק אמש, וזאת טרם שהותר פרסומן”, צייץ תא”ל רן כוכב.

הוא הוסיף: “פרסום ההודעות לפני שעודכנו רשמית משפחות הנפגעים, וזאת חרף הבקשות המפורשות שלא לפרסם את הפרטים, הוא הפרה בוטה של נוהל המכובד מזה עשרות שנים ובבסיסו הדאגה למשפחות הנפגעים בשעתן הקשה.

“צה״ל מחבק את המשפחות השכולות וימשיך ללוותן”.

ח”כ דוד אמסלם מהליכוד התנצל הבוקר על פרסום מותם של שני הטייסים באסון מעל בימת הכנסת ללא אישור דובר צה”ל.

“ח”כ אמסלם קיבל אמש במליאה ידיעות על מותם של שני הטייסים, והיה בטוח שהנושא כבר פורסם ולא נמצא תחת צו איסור פרסום, לכן הדברים נאמרו בשגגה ובתמימות. אמסלם מצר על כך מעומק ליבו ומתנצל על השגיאה המצערת, שנעשתה ללא כוונת זדון”, נמסר מלשכתו.

גם יו״ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח”כ רם בן ברק, מתנצל על הפרת הוראות הצנזורה מעל בימת הכנסת. “זו הייתה טעות בעקבות דיווח לא נכון ואני מצר על כך מאוד”, אמר.

אמש הודיע: “אני רוצה לעדכן שכל מי שהיו על המסוק חולצו ונראה שאין נפגעים”.

שר התפוצות נחמן שי הגיב על פרסום פרטי האסון לפני שהותרו לפרסום: “התמודדות דובר צה”ל בעידן הרשתות החברתיות חסרת סיכוי. צריך להודיע על הרוגים באירוע שחשוף לעין הציבורית, אפילו לפני שהמשפחות קיבלו את ההודעה”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות