נחשף: החוק החדש של השר מתן כהנא יאפשר גיור גם מחוץ לרבנות

שר הדתות התחייב: במסגרת המתווה החדש תישמר סמכותה הבלעדית של הרבנות הראשית • אלא שלפי טיוטת החוק, הסמכויות יעברו לגוף חדש - 'מחוז רבני ערים', שבו יוכל כל רב עיר להקים בי"ד לגיור, שיהיה תקף ברחבי הארץ • בסביבת השר הופתעו מהתנגדותו החריפה של הרב דרוקמן
חרדים 10
ב' שבט התשפ"ב / 04.01.2022 00:38

חוק הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא יאפשר גיור מחוץ לרבנות הראשית. כך עולה מנוסח טיוטת החוק האחרונה, שהגיע לידי מתי טוכפלד מ’ישראל היום’.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

מנוסח החוק עולה, כי למרות ההתחייבויות של השר כהנא כי במסגרת הרפורמה תישמר סמכותה של הרבנות הראשית, עיון בסעיפי החוק מגלה כי סמכויות הרבנות הראשית נשללות ממנה ועוברות למחוז חדש שיוקם – מחוז רבני ערים – שלא יהיה כפוף לפסיקת הרבנות הראשית.

עוד התחייב השר כהנא, כי את החוק שלו מאשר הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית,  על סעיפיו ופרטיו.

אולם, כפי שדווח בחרדים 10,  מועצת הרבנות הראשית דנה היום על מתווה הגיור – וקבעה: “קוראת לעצור מיידית את הליכי מתווה הגיור המוצע”.  הרב חיים דרוקמן שהשתתף בישיבה המיוחדת, חתם גם הוא על ההחלטה נגד המתווה?

בסביבת השר לשירותי דת הודו, כי הרב דרוקמן הפתיע אותם בהתנגדותו החריפה, אולם לדבריהם השיח עימו יימשך.

לפי המסגרת החדשה המוצעת בחוק – מחוז רבני ערים – יוכל כל רב עיר להקים בית דין לגיור, לא רק בעירו אלא בכל הארץ, ולא רק בית דין אחד אלא כמה שירצה, וכי לרבנות הראשית כמעט לא תהיה אפשרות לטרפד את הקמת בתי הדין או להדיח דיינים שתמצא לא ראויים.

החוק כיום קובע כי הרב הראשי הוא בעל הסמכות הבלעדית לאשר גיורים. סמכות זו מאפשרת לרב הראשי לקבוע את הסטנדרט ההלכתי לגיור. החוק החדש מבטל את סמכותו הבלעדית של הרב הראשי, ומעביר אותה לפקיד שימונה על ידי השר עצמו.

החוק גם קובע תנאי סף מקלים לרבנים שיגיירו שלא במסגרת הרבנות הראשית.  סעיף זה ייצור למעשה עדיפות משמעותית לגיור שלא במסגרת הרבנות הראשית.

השר כהנא גם הבטיח כי לרבנות הראשית תינתן סמכות להדיח דיין, וזאת באמצעות ועדת ההיגוי שתקום, שבה יהיו חמישה חברים.

בלשכתו של השר כהנא דוחים את הדברים.

לדברי גורמים בסביבתו, מאז החל השר לעבוד על החוק עברה ההצעה תיקונים רבים וטיוטות רבות, וגם ההצעה הנוכחית תעבור שינויים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות