פרופ’ זרקא: “שיא הגל לפנינו, אין לנו שום מדיניות הדבקה המונית”

פרויקטור הקורונה בתדרוך: "לחסינות עדר אין בסיס. גל האומיקרון ימשיך לעלות. לא נוכל למנוע את ההתפשטות" • על הרמת הידיים של הממשלה: "במצב שבו אנו נמצאים - הגבלות קלות לא יעזרו" • על הבלבול מההנחיות: "אנחנו מעדכנים כל הזמן את ההנחיות על פי המידע שמצטבר אצלנו"
חרדים 10
א' שבט התשפ"ב / 03.01.2022 18:49

האומיקרון משתולל: פרויקטור הקורונה, פרופ’ סלמאן זרקא, הבהיר היום (שני), בתידרוך לתקשורת, כי אין בישראל מדיניות של הדבקה המונית – ואמר: “אם מישהו מעלה על דעתו חסינות עדר – אין לזה ביסוס מדעי”.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

הפרויקטור:  “מערכת הבריאות מתוחה כרגע לאור ריבוי מקרי השפעת. גל האומיקרון לצערי ימשיך לעלות. אנחנו לא נוכל למנוע את התפשטות הנגיף, פועלים כדי להפחית תחלואה כדי להגן על אנשים, במיוחד אלה שנמצאים בסיכון”.

הוא הדגיש: “הדלתא עדיין כאן, גם חולים קשה שאושפזו לאחרונה סובלים ממנו.  זה עוד יותר מחדד את הפעילות שאנחנו צריכים לעשות כדי למנוע תחלואה, הדבקה ובטח תחלואה קשה. חשוב להתחסן ולקבל את מנת הדחף, אותם מיליון איש שקיבלו שתי מנות ואולי חשבו בטעות שנפטרנו מהנגיף – לצערי האומיקרון מצלצל לכולנו שהקורונה עדיין כאן. קבלו את החיסון השלישי ותגנו על עצמכם. המידע על המנה הרביעית מוגבל, אך אנו ממליצים להתחסן”.

הוא התייחס לשינוי המהיר והמבולבל של ההנחיות: “זה גל דינאמי שיש בו מרכיבים של אי-ודאות. אנחנו לומדים מהניסיון המצטבר בעולם אבל גם את הנתונים שלנו. אנחנו מעדכנים כל הזמן את ההנחיות שלנו על פי המידע שמצטבר אצלנו. אנחנו לא כפופים להחלטה רק כי קיבלנו אותה, אלא מחויבים לבריאות הציבור. נשקף לציבור את האתגרים ואת השיקולים שאנחנו לוקחים בהחלטות שלנו”.

על  התורים הארוכים בבדיקות הקורונה, אמר פרופ’ זרקא: “אנחנו ערים לתורים הארוכים, אבל זה חלק מהתופעה של הגל. לא ניתן להימנע מהתורים באופן מלא. לצד זה אנחנו משפרים את הנושא ומרחיבים את הבדיקות”.

בצל ההחלטה של משרד הבריאות לוותר על הגבלות משמעותיות – הוא טען: “במצב שבו אנחנו נמצאים – הגבלות קלות לא יעזרו או שנלך להגבלות מאוד משמעותיות כמו הסגר הראשון, כי הגבלות אחרות לא יורידו את התחלואה. לכן, אנחנו לא ממליצים כרגע על הגבלות רק כדי להגיד המלצנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות