גנץ לא ‘סופר’ את בנט ועונה לימין: “אמשיך להיפגש עם אבו מאזן”

שר הביטחון בני גנץ בפתח ישיבת סיעת כחול לבן: "התאכזבתי משרים שמדברים מפוזיציה פוליטית על חשבון הביטחון – בחדרי חדרים הם מדברים אחרת" • "ראש הממשלה יחשוב כמו שהוא רוצה ואני אעשה את תפקידי"
אריה ריבקינד
א' שבט התשפ"ב / 03.01.2022 17:14

שר הביטחון בני גנץ מכחול לבן הגיב היום (שני), בפתח ישיבת סיעת כחול לבן, לביקורת בימין על המפגש בו אירח בביתו את יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

“כשר הביטחון, תפקידי לדאוג שצה”ל מוכן למלחמה או לקרב. כמדינאי, תפקידי הוא לפעול כדי למנוע את המלחמה. הצורך בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל והלחימה בחמאס, הם הסיבה המרכזית שבגינה נפגשתי בשבוע שעבר עם יו”ר הרשות הפלסטינית, וזו הסיבה שאמשיך להיפגש גם איתו וגם עם גורמים נוספים באזור שהשיח איתם מסייע ליציבות, לביטחון ולאינטרסים שלנו”.

הוא הוסיף: “שמעתי את הביקורות ואני חוזר ואומר – מי שאחראי לשלוח חיילים לקרב, הוא זה שאחראי לעשות הכל כדי למנוע אותו”.

על הביקורת מתוך הממשלה אמר: “התאכזבתי משרים בממשלה שהעדיפו לדבר מפוזיציה פוליטית על חשבון הצרכים הביטחוניים. בחדרי חדרים, גם הם נשמעים אחרת. מבחינתי, בכל מקום שבו האינטרס הפוליטי מתנגש עם הביטחון – הביטחון חייב לגבור תמיד”.

לדבריו, ראש הממשלה הכיר את הפגישה מבעוד מועד – אנחנו מתואמים לחלוטין. הוא יחשוב כמו שהוא רוצה ואני אעשה את תפקידי.

שר הביטחון גם הגיב לביקורת על תגובה רפה לרקטות שנורו במהלך השבת ונפלו בים סמוך לתל אביב.

“תקפנו שלשום בעזה בתגובה על הרקטות שנפלו בים. נגבה מחיר ונבהיר לאויבנו שעל טעויות משלמים, כדי שיוודאו שאלו לא תחזורנה”, אמר גנץ.

בנוגע למצב הביטחוני בעזה ובאיו”ש: “כפי שאנו מגיבים על שיגור בלוני תבערה, אנחנו נגבה מחיר ונבהיר לאויבינו שעל ‘טעויות’ משלמים – כך שידאגו שהן לא יחזרו. אנחנו נמצאים עדיין בדריכות ביהודה ושומרון, שם כוחות צה”ל פרוסים ומונעים מחוליות טרור, שחלקן מוכוונות על ידי חמאס, הג’יהאד האיסלמי וארגוני טרור נוספים, לבצע פיגועים. הצעדים שאנחנו נוקטים בשטח נועדו להביא ביטחון– ואנחנו ערוכים לפגוע בכל מי שינסה לפגוע בנו: במחבלים, וגם בשולחיהם, מכל מקום שבו הם פועלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות