‘שימוש ציני בילדים’: איך תדעו אם עמותה אכן מסייעת לילדים חולים?

בעקבות התחקיר על עמותה שגייסה כמיליון שקלים לילדה שכבר החלימה מסרטן: מנהל מערך הסרטן ב'שניידר' סיפר לרשת ב איך עובדות העמותות הלגיטימיות המסייעות לילדים חולים וכיצד ניתן לעזור להן: "אם המשפחה קשה לה מאוד, שהאבא יועיל בטובו להתראיין ולא להציג ילדה במצוקתה"
חרדים 10
א' שבט התשפ"ב / 03.01.2022 13:31

קמפיין גיוס כספים עבור ילדה חולה בסרטן המשיך להתרים – למרות שהילדה החלימה מסרטן לפני יותר משנה: התחקיר של העיתונאית דקלה אהרן שפרן ששודר אמש ב’כאן חדשות’, עורר לא מעט ספקות לגבי עמותות שפועלות למען ילדים חולי סרטן.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

כדי לפזר את הספק, ולעודד אנשים להמשיך ולתרום לעמותות לגיטימיות, שוחח הבוקר (שני) פרופ’ שי יזרעאלי, מנהל המערך ההמטולוגי-אונקולוגי ב’שניידר’,  עם אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד ברשת ב’, וסיפר על העבודה מול העמותות במחלקה שלו.

“כל פעם שאתם רואים תמונה של ילד מסכן כזה שאומר כל מיני דברים, מהסגנון שהופיע בתחקיר, צריך לחשוב אם עומד מאחורי זה שימוש לא ראוי לגיוס תרומות שלא עומדים מאחוריו צרכים רפואיים אמיתיים”, אמר פרופ’ יזרעאלי בהתייחס לתכני הפרסומות בקמפיין – ובהם טקסטים כמו “אמא, זה הולך להיות החורף האחרון שלי?” או “אני רוצה לחיות”.

פרופ’ שי יזרעאלי: “זה שימוש ציני בילדים. אם המשפחה קשה לה מאוד, שהאבא יועיל בטובו להתראיין ולא להציג ילדה במצוקתה בין אם זה נכון או לא נכון”.

פרופ’ יזרעאלי הדגיש שכן נעשית עבודה עם עמותות במחלקה שלו, שנעשית דרך עובדים סוציאליים מבית החולים.

צפו: ממשיכים לפרסם סרטונים קורעי לב – של ילדה שכבר החלימה

“הסרטן יכול להיות אסון כלכלי למשפחה. לכן תרומות זה דבר חשוב. אבל יש דרך מאוד מסודרת. למשל אצלנו יש צוות של עובדות סוציאליות. שיושבות עם המשפחות, רואות את מידת המצוקה הכלכלית שלהן ואז חוברות לאחת העמותות הגדולות והמוכרות שאוספות כסף במסודר למשפחות של חולי סרטן”, סיפר.

בנוסף, הדגיש פרופ’ יזרעאלי שבית החולים עצמו לעולם אינו גובה כסף ממטופלים.

“בשניידר כולם בשליחות אחת ומעולם לא נגבה כסף ממשפחות לטיפול, גם שצריכים טיפולים מחוץ לסל. הופכים כל אבן. חברות תרופות הולכות לקראתנו. עמותות עוזרות לפעמים. לא משלמים כסף בשניידר עבור שום טיפול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות