בדרך ל-20,000 ביום? פרופ’ רהב: חבל שלא עשינו סגר, נאכל אותה

אמ"ן: שיא המאומתים היומי יישבר תוך שבועיים • מרבית מקרי ההדבקה של אומיקרון • פרופ' גליה רהב: סגר היה קריטי וחבל שלא עשינו. הווירוס הרבה יותר חזק מאיתנו, אי אפשר לעצור אותו" • בגלל משרד החינוך: התקנה שבכיתה בה פחות מ-70% מחוסנים הלמידה מרחוק תבוטל הלילה
חרדים 10
כ"ט טבת התשפ"ב / 02.01.2022 18:59

בדרך ל-20,000 נדבקים ביום? פרופ’ גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בביה”ח שיבא בתל-השומר, אמרה הערב (ראשון) בשיחה עם ירון וילנסקי ויעקב ברדוגו: “התנגדתי מאוד למסיבות סילבסטר, לדעתי סגר היה קריטי וחבל שלא עשינו אותו. לדעתי נאכל אותה – הווירוס הרבה יותר חזק מאיתנו, אי אפשר לעצור אותו”.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

מדו”ח מרכז המחקר והידע של אמ”ן שפורסם היום עולה, כי שיעור המאומתים היומי בקורונה בשבוע החולף היה גבוה פי חמישה מזה שלפני שבועיים ומקדם ההדבקה עומד כיום על 1.84.

מספר המאומתים היומי עמד בממוצע על 4,000, כשעל פי כל התחזיות הוא אמור להגיע לעשרות אלפים ביום כבר “בזמן הקרוב”.

החוקרים מעריכים ששיא המאומתים היומי מאז פרוץ המגפה יישבר תוך שבועיים, כאשר השיא עמד  על 11,187 נבדקים חיוביים  – בעיצומו של הגל הרביעי בספטמבר האחרון.  קיים חשש משמעותי גם לשיא של מאושפזים.

על סמך בדיקות המותאמות לזיהוי אומיקרון, עולה כי מרבית מקרי ההדבקה בארץ הם של הזן החדש.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, היקף מאומתים גבוה, לצד ממצאי ביוב מכ-20 ערים ברחבי המדינה  – ביניהן חיפה, נצרת, נתניה, פתח-תקווה, ירושלים, תל אביב, מודיעין, רמלה, לוד, אשדוד ודימונה – מעלים את הסבירות לקיומן של שרשראות הדבקה רבות נוספות בקהילה שטרם זוהו.

מספר המאומתים לבדו צפוי לאתגר מערכות רבות ומרכיבים רבים בחיי היום-יום, אשר יסבלו מהדבקות רבות והיעדרות של עובדים רבים בשל מחלה.

לאור זאת, סביר שתוך מספר שבועות, לצד תחלואת שפעת מתרחבת, תאותגר גם מערכת הבריאות בישראל – הן בשל ריבוי אשפוזים והן בשל ריבוי הדבקות בה, אשר יובילו להיעדרויות רבות של צוות רפואי.

כמו כן, לפי מרכז המחקר והידע של אמ”ן, הולכים ומתרבים דיווחים על עלייה חדה באשפוזי קורונה בילדים, בעיקר לא מחוסנים, בהשוואה לתצפיות בגלים קודמים.

ב’ישראל היום’ צוין, כי הגם שלפי שעה טרם פורסמו מחקרים קליניים סדורים בנדון, מוערך כי עלייה זו נובעת משילוב של מידבקותו הגבוהה של הווריאנט – המובילה להיקף הדבקות בילדים הגבוה בהרבה מבעבר – עם התחסנות נמוכה בקבוצת גיל זו.

בהקשר זה, ייתכן אף שחלק מסוים מהעלייה נובע מגילוי מקרי של נשאות קורונה בילדים שאושפזו מסיבה אחרת, בשל תפוצתו הגבוהה של הווריאנט. בנוסף, ובסבירות נמוכה יותר, אפשר שהווריאנט גורם גם לשינויים מסוימים בתמונה הקלינית של המחלה בילדים.

על כן, לפי הדו”ח, “גדל משמעותית הסיכון של כולנו לפגוש את הנגיף בקרוב ולכן יותר מאי-פעם, למול גל האומיקרון, קיימת חשיבות רבה להתחסנות אופטימלית של כל אחד בהתאם לזכאותו: לא מחוסנים, ובכלל זאת ילדים – מנות ( 2+1), השלמת מנת החיסון השלישי למי שזכאי לכך וטרם חוסן בה, וחיסון רביעי, אשר צפוי להפחית את נטל התחלואה הקשה בקרב אוכלוסייה רגישה, לזכאים לו, (בשלב זה מדוכאי חיסון ודיירי בתי האבות והמוסדות הגריאטריים)”.

בתוך כך, משרד החינוך הודיע לוועדת החינוך שאין  בכוונתו להביא מחר תקנות חדשות בבתי הספר העל יסודיים. המשמעות: התקנה המורה שבכיתה בה פחות 70% מחוסנים בערים כתומות יעברו ללמידה מרחוק תבוטל הלילה בחצות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד פעם אתם מפחידים על כלום?
    02/01/2022 19:26
    יעקל
  1. זה פחות משפעת הרוב לא יודעים בכלל שנדבקו
    די לבלבול מוח
    מה יעזור ליחדים להתחסן?