תורים מתפתלים ואנשים זועמים: עומס חריג בכל מתחמי הבדיקות

רבים מדווחים על זמן המתנה ארוך מהרגיל במתחמי הבדיקות השונים ברחבי הארץ: כמה מן המגיעים מתוסכלים ומאבדים את הסבלנות, ומדי פעם מתפרצים על הסדרנים • אחת הנבדקות: "כמעט שעה, זה מתסכל, זאת פעם שניה שלי פה" • המשטרה: יש עומסי תנועה בסמוך למתחמי בדיקות
חרדים 10
כ"ט טבת התשפ"ב / 02.01.2022 15:58

עומסים כבדים נרשמים היום (ראשון) במתחמים לבדיקות קורונה ברחבי הארץ, ואזרחים רבים מתמרמרים על זמן המתנה ארוך מהרגיל.

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

לפי דיווח ב’ישראל היום’, ישנם עומסים משמעותיים בחלק ניכר מהמתחמים, ואלה גורמים לפקקים באזורים נוספים, מלבד במתחמים עצמם.

רוב האנשים מגיעים בגלל סימפטומים כאלו ואחרים, המזכירים בעיקר מחלות חורף – צינון, שיעול וכאב ראש. תלונות אלו מצטרפות לעדויות מבתי החולים ברחבי הארץ בהם יש עומסים רבים במחלקות השונות בעיקר בגלל השפעת.

לפי הדיווח, עם ההמתנה התסכול גובר, כמה מן המגיעים מאבדים את הסבלנות, ומדי פעם מתפרצים על הסדרנים לאחר ההמתנה הארוכה, אך בסך הכל לא נרשמו תקריות חריגות והסדרנים שומרים על קור רוח ומנווטים את האנשים בצורה מסודרת.

“ברור שיש חשש של ממש מעצם העובדה שזה לא משהו שאפשר לטאטא מתחת לפני השטח”, אמרה תמר ברמן ל’ישראל היום’.  “אני ממש לא נלחצת בקלות אבל התחזיות לא מעודדות בלשון המעטה, וכדאי לכולנו להתנהג באחריות לפני שחלילה נשלם את המחיר”.

אלי בן ארי עמד בתור לפניה, ואמר: “אם חלילה התחזיות על מספר המאומתים יתממשו, אז נהיה במקום אחר לגמרי. יש סימני שאלה על רמת המסוכנות של הנגיף הזה, ובטח לא נרצה לגלות שאכלנו אותה בגלל חוסר זהירות של הציבור”.

שי מזרחי חיכה ברכבו למעלה משעה ורבע במתחם הבדיקות בגני התערוכה. “אין מה לעשות, חייבים להיבדק וצריך סבלנות”, אמר ל’ישראל היום’. “יש מישהו שיכול להגיד שזה לא נוגע לו? הרי הרבה לא-מחוסנים מועדים להידבק, ואפילו מחוסנים וכל הסביבה שלהם עלולים להידבק. נקווה שנעמוד בשיא של הגל הזה, ובאביב נהיה במקום הרבה יותר טוב”.

“כמעט שעה, זה מתסכל, זאת פעם שניה שלי פה, אני מצוננת אז באתי לוודא שהכל בסדר”, סיפרה אחת הנבדקות במתחם ‘היבדק וסע’ בבאר שבע.

סטודנט של אחת המכללות בעיר שאינו מחוסן אמור להציג בדיקת pcr שלילית אחת לשבוע,  מסביר על העומס החריג: “בדרך כלל לוקח לי רבע שעה – עכשיו אני מחכה כבר 45 דקות, היום הרבה יותר עמוס מבדרך כלל”.

המשטרה דיווחה כי ישנם עומסי תנועה כבדים סמוך למתחם בדיקות קורונה בבת ים. בהודעה שיצאה מטעם המשטרה נמסר כי מתקבלים עשרות דיווחים בגין עומסי תנועה כבדים סמוך למתחם בדיקות קורונה ברחוב הקוממיות בבת ים. מהמשטרה נמסר כי ציבור הנהגים שאינו מגיע לבדיקות במתחם, מתבקש לעשות שימוש בדרכים חלופיות ולהיעזר באפליקציות ניווט.

מקביל, המשטרה גם דיווחה עם עומסי תנועה כבדים בהרצליה, סמוך למתחם בדיקות קורונה בספורטק ברח’ יוסף נבו בהרצליה. במקביל עומסים שונים מתחמים נצפו במקומות נוספים ברחבי הארץ ובהם רחובות, תל אביב וירושלים.

מוקדם יותר היום, נציג פיקוד העורף התייחס לעומסים במתחמי הבדיקות ואמר: “בשל הלחץ על המעבדות, זמן ההמתנה לתוצאות בדיקת PCR עלה מכ-8 שעות ל-50-48 שעות. זה מקרין על השבים מחו”ל ועל עולים חדשים”.

נפתלי בנט הזהיר היום בפתח ישיבת הממשלה מפני עלייה משמעותית בהידבקות בתקופה הקרובה: “יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב. הסערה מגיעה אלינו בימים אלה ממש”.

בנט הוסיף: “כולנו כבר מרגישים את העלייה בהידבקות ואנחנו צפויים לראות הכפלה ואז הכפלה של הכפלה בימים הקרובים”.

“גם אם יש מי מאיתנו שמעדיף להדחיק – בקרוב מאוד הוא כבר לא יוכל. במקביל לעומס הצפוי בבתי החולים, צריך לזכור, שגם מצב של עשרות אלפי מאומתים ביום, הוא קשה מאוד לניהול מבחינה לוגיסטית. אלה מספרים שהעולם לא הכיר, וגם אנחנו לא הכרנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות