שוד הכספות הגדול בת”א שהדהים את המשטרה: כך זה התנהל • צפו

ככל הנראה מדובר בשני אזרחים צרפתים, בשנות ה-50 לחייהם, שתיאמו מראש את ההגעה לכספת - ובמשטרה יש מידע שיכול להוביל לתפיסתם • הערכות: נגנב מהכספות רכוש בשווי של עשרות אלפי שקלים בלבד
חרדים 10
כ"ח טבת התשפ"ב / 01.01.2022 20:38

שוד הכספות הנועז: שודדים ביצעו ביום חמישי בערב שוד של מתחם כספות ברחוב אחד העם בתל אביב, סמוך לבית הכנסת הגדול בעיר.  הם נכנסו למבנה והשתלטו על המאבטח שהיה במקום,  כפתו אותו ואיימו לפגוע בו אם ינסה להתנגד ולהפריע לתוכניתם.

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אסון בבני ברק: פעוט בן 3 משך את הסיר הרותח שהונח על הגז במטבח

השוד התרחש בשעה 18:00, כאשר שני השודדים הגיעו למתחם של חברת ‘רותניום’, שכולל מאות כספות המכילות כסף ורכוש בשווי של מיליוני שקלים.

באתר ‘רותניום’ נכתב שחדר הכספות המאובטח של החברה הוא “הראשון והגדול ביותר בישראל. הוא מאובטח ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר הקיימת כיום בארץ”.

למרות שחלפו כבר יותר מ-48 שעות מהשוד הנועז עדיין אין עצורים במעשה, אולם במשטרה אומרים הערב (מוצאי שבת) כי זהות החשודים ככל כנראה ידועה.

גורמים במשטרה סיפרו לחדשות 12 כיצד התבצע השוד: שני חשודים, בשנות ה-50 לחייהם הגיעו למקום, כשהם עם מסכות קורונה בלבד ולא היו רעולי פנים. הם דיברו בצרפתית.

השניים קבעו פגישה מראש, ועדכנו כי הם מגיעים לבצע הפקדה בכספת.

המאבטח קיבל אותם מכיוון שידע שהם אמורים להגיע, פתח להם את השער הראשי ואחרי שהם עברו את מעגלי האבטחה נוספים, כולל ארבע דלתות פלדה שהמאבטח פתח להם – הגיעו לדלפק, שם הצמידו אקדח לראשו של המאבטח.

הם כפתו אותו והורידו אותו לקומת המרתף, שם הזהירו: “אל תתעסק איתנו, לא באנו לפגוע בך. תהיה בשקט ותישאר בחיים. לא תהיה בשקט – נפגע בך” – והחלו לרוקן כספות.

סרטון של החברה. יוטיוב: Avni Yayin

כעבור כ-10 דקות, לאחר שמערכת האזעקה האוטומטית בחדר הכספות המאובטח החלה לצפצף,  החשודים המופתעים החליטו להימלט עם השלל שהספיקו לשדוד מחשש שיעצרו.

בצילומים מהמקום נראות חלק מהכספות שנערמו על רצפת המתחם, וחלק מתכולתן מפוזר מסביב.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במשטרה יש מידע שעשוי להוביל לתפיסת החשודים בביצוע שוד הכספות. מדובר ככל הנראה באזרחים צרפתים בשנות ה-50 לחייהם.

למרות התחזיות הראשונות, לפי גורמים שמעורים בפרטי המקרה, החשודים הספיקו לרוקן מעט כספות, וההערכה שמדובר בסכום מצטבר של עשרות אלפי שקלים בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות