חוקרים מעריכים: בתרחיש אופטימי יהיו 20 אלף נדבקים בשבוע הקרוב

חוקרי האוניברסיטה העברית מעריכים: לפי התרחיש האופטימי, בשבוע הקרוב מספר הנדבקים יחצה את רף ה-20 אלף - וימשיך לעלות • "ייתכן שיהיה עומסים בבתי החולים בחצי השני של ינואר" • יולדת בת 37 מחוברת לאקמו בבלינסון
תמי גיל
כ"ח טבת התשפ"ב / 01.01.2022 18:40

הגל החמישי משתולל: חוקרי האוניברסיטה העברית אמרו היום (שבת) על התפשטות זן האומיקרון , כי “ההתפשטות המהירה צפויה להימשך בשבועות הקרובים, כך שמספרי הנדבקים בתרחיש האופטימי, יעברו בשבוע הקרוב את ה-20 אלף וימשיכו לעלות בשבוע השני של ינואר”.

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אסון בבני ברק: פעוט בן 3 משך את הסיר הרותח שהונח על הגז במטבח

עוד הוסיפו החוקרים, כי מספר הנדבקים הגבוה יחד עם הסיכון המוערך לתחלואה קשה של מבוגרים עם חיסון שאינו בתוקף, צפוי ליצור עומס גבוה מאוד בבתי החולים בחצי השני של ינואר.

לדבריהם, מכיוון שעיקר הנדבקים צפויים להידבק בשבועיים הקרובים, יש דחיפות גבוהה להשלמת החיסון בקרב האוכלוסייה שבסיכון.

כמו כן, מספר הנדבקים הגבוה מעלה את הצורך במיקוד המאמצים במיגון האוכלוסייה שבסיכון.

על הפער בין מקדם העלייה בתחלואה הקשה למקדם העלייה במספרי הנדבקים, מסבירים החוקרים כי ייתכן שפער זה קשור בהמשך התפתחות גל הדלתא.

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפזת יולדת בת 37, שהגיעה לשם בשבוע ה-37 להיריונה השלישי אחרי שנדבקה בקורונה, ומבלי שקיבלה את החיסון נגד הנגיף.

היא סבלה מקשיי נשימה, והוחלט להעבירה למחלקת טיפול נמרץ קורונה, כשהיא מוגדרת במצב קשה ולא יציב, מורדמת ומונשמת. בימים האחרונים נאלצו הרופאים לחברה למכשיר האקמו.

מצבו של התינוק יציב, והוא נמצא כעת בפגייה של בית החולים שניידר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות