רימוני הלם וגז, כדורי גומי: פצועים בהריסת קרוואן ביישוב יצהר • צפו

כוחות המשטרה והמנהל אזרחי הרסו קרוואן שהוצב בגבעה בימים האחרונים ונועד לקליטת משפחה נוספת • היישוב יצהר: "הערבים משתלטים וממשלת בנט הורסת ליהודים" • סמוטוריץ: "קמפיין אלימות המתנחלים עובד מצוין"
חיים טוויל
כ"ז טבת התשפ"ב / 31.12.2021 13:04

כוחות משטרה גדולים יחד עם פקחי המנהל האזרחי וכלים כבדים, נכנסו הבוקר (שישי) לגבעת קומי אורי ליד יצהר והחלו בהריסת קרוואן שהוצב בגבעה בימים האחרונים – ונועד לקליטת משפחה נוספת.

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אסון בבני ברק: פעוט בן 3 משך את הסיר הרותח שהונח על הגז במטבח

עשרות תושבים מחו כנגד ההרס וניסו למנוע מהכוחות להרוס את המבנה.

התושבים דיווחו כי אחד התושבים שנפגע מכדור ספוג בחזה, פונה לבית החולים כשהוא במצב בינוני עם חשד לדימום בריאה. שאר הפצועים נפצעו באורח קל וקיבלו טיפול רפואי בשטח.

במשטרה אמרו כי הכוחות המפנים נרגמו באבנים ונתקלו בצמיגים בוערים: “מוקדם יותר היום כוחות הביטחון נכנסו לגבעת קומי אורי ליד יצהר לבצע פינוי של מבנה בשטח צבאי סגור.

הכוחות נתקלו בעשרות מתפרעים שזרקו אבנים לעבר הכוחות והרכבים, חסמו את הצירים באמצעות הבערה של צמיגים ואף השליכו את הצמיגים הבוערים לעבר כוחות הביטחון. כתוצאה מזריקת האבנים התנפצה השמשה של המחפרון שהגיע לפינוי בנוסף נגרמו נזקים למספר כלי רכב של כוחות הביטחון.

“הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן כתוצאה מההתפרעויות נפצעו שלושה – שני לוחמי מג”ב ולוחם יס”מ באורח קל”.

מהישוב יצהר נמסר בתגובה: “זהו הרס מיותר וכואב. לא יתכן כי בזמן בו הטרור משתולל ברחבי האזור וערבים משתלטים באין מפריע על שטחים בוחרת ממשלת בנט להרוס דווקא ליהודים”.

צילום: אלעזר ריגר

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: ”כמה שעות לפני שבת, הבניה הערבית ביהודה ושומרון משתוללת, אבל בנט, שקד, גנץ, בר לב ועבאס שולחים את המנהל האזרחי להרוס קרוואן בגבעת קומי אורי ביצהר (גבעה ותיקה מאוד). לא נשכח ולא נסלח”.

הוא הוסיף: ”וקמפיין אלימות המתנחלים עובד מצוין. ירי כדורי ספוג על המתיישבים שמבקשים למחות נגד ההרס כאילו היו אויבים”.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הגיב להרס: “מצער מאוד שבזמן פיגוע דקירה בשומרון, במרחק רבע שעה משם, ממשלת ישראל בוחרת לתת את התשובה לפיגוע, הרס של מבנה בגבעה ביצהר.

“ממשלת ישראל ממשיכה בקו השגוי ערכית וביטחונית, במקום לתת מענה נחוש לפיגוע, היא פועלת דווקא כנגד ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, זה מסר קשה ביותר ברמה הערכית והציונית, ולא פחות מכל זהו מסר חמור מאוד ברמה הביטחונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות