תושבי המושב שנשרף כולו תובעים את הרשויות ב-70 מיליון שקלים

תושבי מבוא מודיעים, המושב שעלה באש באסון השריפה לפני כשנתיים וחצי, תובעים את המשטרה, הכבאות, קק"ל ועיריית מודיעין • "האסון הנוראי היה ניתן למניעה אלא שהנתבעות כשלו בביצוע המוטל עליהן וברשלנותן הביאו לתוצאה ההרסנית"
חרדים 10
כ"ז טבת התשפ"ב / 31.12.2021 10:43

תושבי המושב מבוא מודיעים, הממוקם בסמוך ליער בן שמן על כביש 443 והעיר מודיעין, הגישו תביעת ענק על סך של כ-70 מיליון שקלים נגד המשטרה, הכבאות, קרן קיימת לישראל ועיריית מודיעין, שלדבריהם התרשלו בעבודתם ולא נקטו צעדי מנע שיכלו לבלום את הדליקה שהשתוללה באזור בחודש מאי שנת 2019 – והחריבה את המושב כליל.

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אסון בבני ברק: פעוט בן 3 משך את הסיר הרותח שהונח על הגז במטבח

לפי דיווח של עינב חלבי  באתר ynet, התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין אהוד גוט, שלמה שטיינר ורן אוהב ציון, ממשרד בלטר גוט אלוני ושות’, לבית המשפט המחוזי בלוד.

לצד הרשויות שנתבעו נכללו גם המועצה האזורית חבל מודיעין וחברת הביטוח איילון.

בשריפה נגרם נזק כבד ל-40 מתוך 50 בתי המושב.

על פי כתב התביעה, התרשלו הגופים הנתבעים בלנקוט צעדי מנע בתחום אחריותם, התעלמו במשך שנים מתמרורי אזהרה רבים, וכשלו לנהל את אירוע השריפה באופן ראוי, גורמים אשר הביאו יחדיו לאסון.

בכתב התביעה נאמר: “זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שיישוב שלם נחרב כולו. למרבה הצער, אסון נוראי זה היה ניתן למניעה אלא שהנתבעות כשלו בביצוע המוטל עליהן וברשלנותן הביאו לתוצאה ההרסנית”.

כתב התביעה מפרט כיצד, לדברי התושבים, התרשלו אותם גופים בהכנות למניעת שריפה למרות ההוראות שמפורטות בחור ודו”חות מבקר המדינה שעסקו בהיערכות הרשויות לשריפות.

לדברי התובעים, את האסון היה ניתן למנוע כאשר נורות אזהרה רבות דלקו לאורך הדרך והיו בבחינת “פצצה מתקתקת”, אך הרשויות פעלו באדישות שהובילה, לדבריהם,  לאסון.

“מדינת ישראל למודה מקרים של נזק כתוצאה משריפות – כל הגורמים ידעו בדיוק מה גורמי הסיכון, מה הנזק שיכול להיגרם מהם ומה נדרש לעשות כדי למנוע אותו – אך פשוט לא עשו זאת”, נכתב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות