מחוסן? תיבדק באנטיגן וצא מבידוד • מסתמן: מסכות באירועים בחוץ

השינוי יחול רק על מחוסנים ומחלימים מקורונה, לא מחוסנים יידרשו ל-PCR • מסתמן: תחזור חובת עטיית מסכות בחוץ באירועים בהשתתפות מעל 100 איש • הערכה: כ-80% מהתחלואה מהזן החדש
תמי גיל
כ"ו טבת התשפ"ב / 29.12.2021 23:13

מסגרת מדיניות הבידודים החדשה שתיכנס לתוקף הלילה (בין רביעי לחמישי), מחוסנים שנחשפו למאומת בקורונה יוכלו להסתפק בבדיקת אנטיגן כדי להימנע מבידוד. עם זאת, בדיקות האנטיגן לא יהיו ביתיות.

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אסון בבני ברק: פעוט בן 3 משך את הסיר הרותח שהונח על הגז במטבח

מדובר בצעד שנועד למנוע עומסים על מתחמי הבדיקות של קופות החולים ופיקוד העורף שמבצעים כבר כעת כ-120 אלף בדיקות ביום.

בנוסף, משרד הבריאות בדק את איכות ערכות הבדיקה בעקבות הודעת ה-FDA בדבר החשש שהן לא מזהות את וריאנט האומיקרון, ומצא שהן כן מזהות את הווריאנט.

מתווה הבידודים החדש:

• מחוסנים ומחלימים יבצעו בדיקת אנטיגן מוסדית (לא ביתית):

– תוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.

– תוצאה חיובית – יבצעו בדיקת PCR וישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה:

(-) תוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.

(-) תוצאה חיובית – יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

עוד צוין כי במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצורכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה.

כמו כן, נקבע כי אדם מחוסן/מחלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שיבצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל.

• לא מחוסנים/לא מחלימים (בהתאם להגדרות משרד הבריאות) – יבצעו בדיקת PCR:

– תוצאה שלילית – ישהו בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה ואפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7.

– תוצאה חיובית – יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

כמו כן, אדם שלא חוסן ולא החלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ייכנס לאחר סיום הטיפול לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7. מימון בדיקת האנטיגן במקרה של חשיפה למאומת, יהיה במימון המדינה.

המדיניות תיכנס לתוקף החל מהיום בחצות, בכפוף לחתימת מנכ”ל משרד הבריאות על הצו הרלוונטי ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

ב’כאן חדשות’ דווח הערב כי במשרד הבריאות מוטרדים מאוד ממסיבות הסילבסטר וממסיבות הנוביגוד. לכן, נשקלת המלצה על עטיית מסכות גם בחוץ, בהתקהלויות ובאירועים רבי משתתפים.

מסתמן כי באירועים עם 100 משתתפים ומעלה תהיה חובת עטיית מסכות – גם באוויר הפתוח.

במשרד הבריאות מעריכים שהאומיקרון כבר השתלט על התחלואה וכ-80% מהתחלואה נגרמה מהזן החדש. בשל כך תתחיל בקרוב מדיניות של הפסקת הריצופים הגנטים באופן גורף.

הריצוף הגנטי ימשיך לכל החוזרים מחו”ל, לכל המאושפזים ולמי שייצא חיובי בבדיקות ה-PCR המיוחדות, שגם את השימוש בהן יצמצמו מאוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות