סגן ראש העיר ת”א דרש במועצה: ‘לבטל את המועצה הדתית בעיר!’

מעל בימת מועצת עיריית תל אביב, קרא חבר המועצה עו"ד ראובן לדיאנסקי: "אנחנו צריכים לשבור את המונופולים והתאגידים האורתודוקסים שמחזקים את ההגמוניה הדתית. יש לתת את השירותים המבוקשים דרך מחלקות העירייה וגופי העירייה"
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשפ"ב / 28.12.2021 16:59

עו”ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו וראש סיעת ‘חי – חילונים ירוקים’, הכריז אנמש (שני) מעל בימת מועצת עיריית תל אביב: “את המועצה הדתית צריך לבטל ולהעביר את השירותים שהיא נותנת לציבור למחלקות העירייה!”

לדבריו, עיריית תל אביב מתקצבת את המועצה הדתית מכספי המיסים שהיא גובה מהתושבים בכ-23 מיליון שקל בשנה.

לדיאנסקי, הממונה במועצת העיר על תחום איכות הסביבה, הוסיף: “אנחנו צריכים לשבור את המונופולים והתאגידים האורתודוקסים שמחזקים את ההגמוניה הדתית, כמו בתחום הכשרות. אני בעד לתת שירותים לציבור הדתי שחי בתל אביב, אולם יש לתת את השירותים המבוקשים דרך מחלקות העירייה וגופי העירייה ולבטל את המועצה הדתית בעיר! גם בעיר מודיעין אין מועצה דתית וכל הפעולות בתחום הדתי מנוהלות מתוך העירייה”.

סגן ראש העיר תל אביב היה זה שהצביע לפני יותר משנה נגד ההחלטה שקיבלה העירייה לפטור את התקנת עמודי העירוב בתחומי העיר מאישורי בנייה.

במהלך ישיבה במועצה הארצית לתכנון ובנייה שנערכה אז, גילה לדיאנסקי בורות מביכה בהלכה, כאשר הציע לצייד את שומרי השבת במפות כיס שיסמנו את תחום העירוב – במקום העמודים עליהם החבל שיוצרים צורת הפתח.

שכן, סגן ראש העיר אינו יודע כי מה שיוצר את העירוב הם בדיוק אותם העמודים להם הוא מתנגד, והם לא נועדו – כפי שעלה מהצעתו – לסמן את שטח העירוב.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, כתב עו”ד לדיאנסקי: “בטח יצא לכם לראות במרחב הציבורי עמודי ברזל גבוהים שחוט מחבר ביניהם. אז מדובר בעמודי עירוב שבעצם יוצרים שטח משותף מדומיין שמטרתו לתת פתרון הלכתי לאיסור להוצאת חפצים מרשות היחיד (אפילו מפתחות ותיקים) לרשות הרבים בשבת.

“השתתפתי היום בישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה והצבעתי נגד הצעת שר הפנים דרעי לפטור את התקנת עמודי העירוב ברחבי מדינת ישראל מקבלת היתר בנייה”.

הוא סיפר א: “אמרתי במועצה הארצית כי היום ישנם אמצעים טכנולוגיים ויכול כל מי שמעוניין להקפיד להצטייד במפת כיס קטנה ובכך לדעת את תחום העירוב וזאת מבלי שנצטרך להתקין עמודים מיותרים שגם מכערים את המרחב הציבורי. הייתי היחיד שהצביע נגד והמועצה הארצית אישרה את הפטור מהיתר בנייה לעמודי העירוב”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצויין
    29/12/2021 09:56
    ניר
  1. אני מצדיע לו. ללא מילים

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/12/2021 21:42

      כותרות בלבד