הרב שמואל אליהו על הסופר חיים ולדר ז”ל: “הוא לא יגיע לשמיים”

חרדים 10
|
כ"ד טבת התשפ"ב / 28.12.2021 13:40
רבה של העיר צפת, שריכז את העדויות נגד הסופר הנערץ ואיש החינוך, התייחס למכתב שהותיר אחריו בו כתב “הלכתי להזמין את שמואל אליהו לדין תורה בשמיים” – ואמר: “אנשים כאלה לא מגיעים לשמיים” • “דיברתי איתו. אמרתי לו במפורש – יש תשובה בעולם, אתה יכול לבקש סליחה”

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, התייחס היום (שלישי), בריאיון שהעניק לאסתי פרז ברשת ב’, למותו של הסופר ואיש החינוך חיים ולדר ז”ל, שנמצא אתמול בשעת צהרים ללא רוח חיים לצד קבר בנו, בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

בפתח המכתב שהותיר ולדר ז”ל, שהכחיש בתוקף את כל החשדות נגדו, הוא כתב: “הלכתי להזמין את יהודה סילמן ושמואל אליהו לדין תורה בשמיים”.

הרב אליהו, שריכז את העדויות נגד ולדר, על פגיעה לכאורה בקטינות וקטינים – הגיב: “הוא לא יגיע בכלל לשמיים, אנשים כאלה לא מגיעים לשמיים. ההתאבדות הייתה צפויה, בניסיון להשתיק את הקורבנות הוא איים להתאבד”.

בהמשך הוסיף:  “החומרה של מה שהוא עשה זה כמו לרצוח. צריך להסתכל גם כעת על הקורבנות. לא עליו. אני ראיתי את הצלקת הנוראה שהוא הותיר אצל אותם ילדים”.

“זה ברור שלא נעים שמישהו מתאבד, וזה כואב ואנחנו בני אדם. אבל באותו רגע אמרתי – ברגע זה ניצלו עוד עשרות בנות מתקיפה. העולם נהיה יותר טהור, זה נשמע קצת לא אנושי לחשוב ככה, מי שראה בעיניים את הנערות והגברים שנפגעו, לא יכול שלא לחשוב עליהם. אני מכיר אותם וראיתי אותם וראיתי את הצלקת הנוראה שהוא עשה להם בנשמה. אי אפשר שלא לנקום את נקמתם”.

הרב אליהו  סיפר על ולדר: “האדם הזה אמן, גאון, יודע איך לגעת באנשים ולרגש אנשים וככה הוא היה משקיע וטווה את הקשרים – עוזר מאוד, תומך. בסוף אנשים היו נופלים בקורי העכביש שלו”.

הרב גילה: “דיברתי איתו. אמרתי לו במפורש – יש תשובה בעולם, אתה יכול לבקש סליחה. הוא היה מכור לזה יותר ממי שמכור לסמים והכחיש”.

חיים ולדר ז”ל נמצא ללא רוח חיים, לאחר שיום קודם דווח כי המשטרה פתחה בבדיקה נגדו. כמו כן דווח כי לבית דין בראשות הרב אליהו הגיעו 22 תלונות מנשים ונערות בהן פגע לכאורה. הפרשה כולה החלה בתחקיר של העיתונאי אהרן רבינוביץ’ ב’הארץ’.

במכתב שהותיר הסופר שהיה נערץ על דור שלם של ילדים ובני נוער, הוא המשיך להכחיש את המיוחס לו, לא התנצל וטען לחפות מלאה: “הגעתי למסקנה כי בעולם השקר אין לי סיכוי להוכיח את חפותי. אני מתמודד עם שקרים נוראיים, המכוסים באנונימיות, ללא כל אפשרות להוכיח את העובדה שאין להם שחר. הגעתי לקצה של יכולת הסבל האנושית. פגעו בי בדברים שהייתי הכי טוב בהם ושמסרתי נפשי עליהם – תמיכה והגנה על ילדים.

“אני מודה לכל אלה שהאמינו בי. תבורכו. ולכל אלה שלא: גם אם ויתרתם עליי – אנא אל תוותרו על ספריי. כל שורה, מילה ואות בהם, נכתבו מתוך רצון כן להיטיב, להועיל, לשפר, לחזק, לסייע, להעניק, לבנות ולתקן עולם. מעולם לא כתבתי מבלי שקדם לכך רצון להביא טוב לעולם וליושביו”, כתב ולדר.