הרב שמואל אליהו על הסופר חיים ולדר ז”ל: “הוא לא יגיע לשמיים”

רבה של העיר צפת, שריכז את העדויות נגד הסופר הנערץ ואיש החינוך, התייחס למכתב שהותיר אחריו בו כתב "הלכתי להזמין את שמואל אליהו לדין תורה בשמיים" - ואמר: "אנשים כאלה לא מגיעים לשמיים" • "דיברתי איתו. אמרתי לו במפורש - יש תשובה בעולם, אתה יכול לבקש סליחה"
חרדים 10
כ"ד טבת התשפ"ב / 28.12.2021 13:40

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, התייחס היום (שלישי), בריאיון שהעניק לאסתי פרז ברשת ב’, למותו של הסופר ואיש החינוך חיים ולדר ז”ל, שנמצא אתמול בשעת צהרים ללא רוח חיים לצד קבר בנו, בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

בפתח המכתב שהותיר ולדר ז”ל, שהכחיש בתוקף את כל החשדות נגדו, הוא כתב: “הלכתי להזמין את יהודה סילמן ושמואל אליהו לדין תורה בשמיים”.

הרב אליהו, שריכז את העדויות נגד ולדר, על פגיעה לכאורה בקטינות וקטינים – הגיב: “הוא לא יגיע בכלל לשמיים, אנשים כאלה לא מגיעים לשמיים. ההתאבדות הייתה צפויה, בניסיון להשתיק את הקורבנות הוא איים להתאבד”.

בהמשך הוסיף:  “החומרה של מה שהוא עשה זה כמו לרצוח. צריך להסתכל גם כעת על הקורבנות. לא עליו. אני ראיתי את הצלקת הנוראה שהוא הותיר אצל אותם ילדים”.

“זה ברור שלא נעים שמישהו מתאבד, וזה כואב ואנחנו בני אדם. אבל באותו רגע אמרתי – ברגע זה ניצלו עוד עשרות בנות מתקיפה. העולם נהיה יותר טהור, זה נשמע קצת לא אנושי לחשוב ככה, מי שראה בעיניים את הנערות והגברים שנפגעו, לא יכול שלא לחשוב עליהם. אני מכיר אותם וראיתי אותם וראיתי את הצלקת הנוראה שהוא עשה להם בנשמה. אי אפשר שלא לנקום את נקמתם”.

הרב אליהו  סיפר על ולדר: “האדם הזה אמן, גאון, יודע איך לגעת באנשים ולרגש אנשים וככה הוא היה משקיע וטווה את הקשרים – עוזר מאוד, תומך. בסוף אנשים היו נופלים בקורי העכביש שלו”.

הרב גילה: “דיברתי איתו. אמרתי לו במפורש – יש תשובה בעולם, אתה יכול לבקש סליחה. הוא היה מכור לזה יותר ממי שמכור לסמים והכחיש”.

חיים ולדר ז”ל נמצא ללא רוח חיים, לאחר שיום קודם דווח כי המשטרה פתחה בבדיקה נגדו. כמו כן דווח כי לבית דין בראשות הרב אליהו הגיעו 22 תלונות מנשים ונערות בהן פגע לכאורה. הפרשה כולה החלה בתחקיר של העיתונאי אהרן רבינוביץ’ ב’הארץ’.

במכתב שהותיר הסופר שהיה נערץ על דור שלם של ילדים ובני נוער, הוא המשיך להכחיש את המיוחס לו, לא התנצל וטען לחפות מלאה: “הגעתי למסקנה כי בעולם השקר אין לי סיכוי להוכיח את חפותי. אני מתמודד עם שקרים נוראיים, המכוסים באנונימיות, ללא כל אפשרות להוכיח את העובדה שאין להם שחר. הגעתי לקצה של יכולת הסבל האנושית. פגעו בי בדברים שהייתי הכי טוב בהם ושמסרתי נפשי עליהם – תמיכה והגנה על ילדים.

“אני מודה לכל אלה שהאמינו בי. תבורכו. ולכל אלה שלא: גם אם ויתרתם עליי – אנא אל תוותרו על ספריי. כל שורה, מילה ואות בהם, נכתבו מתוך רצון כן להיטיב, להועיל, לשפר, לחזק, לסייע, להעניק, לבנות ולתקן עולם. מעולם לא כתבתי מבלי שקדם לכך רצון להביא טוב לעולם וליושביו”, כתב ולדר.

הדפס כתבה

65 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רוצחים בדם קר
    28/12/2021 14:03
    יעקב יעקב
  1. לא יודע אם נכון או לא נכון מה שאומרים עליו
    אבל מה שבטוח אם זה היה כל כך המון שנים ושום גוף לא צעק והציף את זה כנראה שגם להם יש יד ורגל בזה

  2. נראה קצת חוסר התחשבות
    28/12/2021 14:11
    ניסן
  3. אני מאוד מעריך את הרב אליהו שליט”א אבל אני רק שואל האם זה לא קצת חוסר התחשבות לדבר ולשפוך על האיש בזמן שהמשפחה שבורה ורצוצה?
    והאם זה באמת נכון לדבר על כל זה אצל אותם אנשים ששפטו את ולדר עוד לפני שהיה דין תורה (לא כאילו הם שמים על התורה).
    רק שאלה.

    • משה   28/12/2021 15:29

      יש עדויות וברור שהנפגעות קודמות

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   28/12/2021 16:19

      אמרת שהתסכלת לאותם ילדיפ בעיניים ולילדים שלו שעכשיו חווים את הטרגדיה הזאת גם הסתכלת ???לכל אדם יש זכות להגן על עצמו וכאן לא ניתנה הזכות .
      אם פשע היה צריך לתת אץ הסמכות לבית משפט ולא אתם שחורצים גורלות לשנים הבאות
      גזרתם על המשפחה נידוי חבקתי שאין לתאר מה אשמים הילדים שלו בכל החרפה הזאת ????

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/12/2021 00:11

        את הטענות האלה צריך להפנות לסוטה הפחדן שהתאבד והעדיף להעמיד את משפחתו במצב הזה במקום להתמודד עם העובדות בעצמו.

  4. אתה לא תגיע לשמים
    28/12/2021 14:12
    מישהו
  5. החלטת לגרום לו בזיונות שעלולים לגרום להתאבדות ולא חיכית לבית דין שהוקם בבני ברק
    מי אתה שתתערב?
    ואם הוא התאבד באונס בגלל מצב נפשי של נרקסיזם אובדני )לכו ללמוד מה זה( הוא נחשב אנוס

    • לאמיתי המחוצף   28/12/2021 17:58

      הרב אליהו צדיק בן צדיק!! הוא ריכז את כל העדויות אחת לאחת ואתה סתם בריון מקלדת שמחציף פנים נגד הרב שליט”א ומנסה להטיל רפש באוהבי ישראל הדתיים לאומיים הנלחמים בצהל להגן על חייך.

      • סיון   29/12/2021 19:34

        עדויות לרב שמואל אליהו כן, אבל אצל חוקרת במישטרה לא????
        שאבין מאיפה היה אומץ לילדים ולנשים להיחקר אצל רב אבל אצל חוקרת במישטרה ואצל חוקרי ילדים לא,נישמע מסריח והזוי

        • דני   03/01/2022 15:41

          22 עדויות בבית דין רבני תורני. אם לא היה בורח בהתאבדות גם היה מגיע לחקירת משטרה.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   30/12/2021 22:41

        דתי לאומי=רפורמים. אין שום מצווה לשרת בצבא של מדינה שלא הוקמה על פי צווי ה’. עיוותם את התורה לאיך שבא לכם.

    • ישראל   29/12/2021 01:14

      מגוחך מאוד!

    • יאלה כבר   29/12/2021 15:45

      רואים את ולדר בסרטון אומר לאישה הזו שברגע שלא יוכל להכחיש יותר-יתאבד !!!אז למה להאשים אחרים ????

  6. בוא נראה כמה זמן יקח שתגיע להזמה
    28/12/2021 15:50
    אמיתי
  7. רוצח שמחפש כל היום לרצוח אנשים ולפרסם זבל וחילול ה’
    ושלא תבינו לא נכון אם הדברים נכונים אפשר לעצור אותם בלי הביזוי ורפש שהוצאת החוצה
    לך תתעסק עם הגועל בציונות הדתית מי שמך בכלל להתערב לא מקנא בגהינום שלך
    וכמו שאמר ר’ גרשון הוא יש לו חלק לעולם הבא לך אין!!!!!

    • יענקוש   28/12/2021 17:53

      אין חלק לעוה”ב למי שהתאבד. ובפרט שעשה חילול השם איום וגם עבר על איסורי עריות..מספיק להצדיק רשעים. די. נמאס.

    • לעז על הרב   28/12/2021 19:58

      ל מי שהאזין להקלטה בה ולדר חשף את משנתו כשנשמע אומר בקולו לאשה איתה נאף: “ואם יש הקלטות בואי תלמדי בחיים מכחישים הכול אני תקשיבי לי טוב, גם אם יהיו מביאים לי תמונה שלי איתך הייתי אומר: “אה איזה פוטושופ טוב עשיתם.” בחיים אני לא אודה אם זה מתפרסם אני יורה בעצמי שיהיה לך ברור”.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/12/2021 08:44

      תסתובב ברחובות ירושלים בני ברק אלעד ביתר ועמנואל ותבין עד כמה הדור צריך תיקון. המנוול הזה שהתאבד מנסה לטהר את שמו ללא משפט. מקווה שלא יהיו הרבה חרדים אווילים שיקנו את הסיפור שלו.

  8. נשמח אם האתר יעלה פה דברי חיזוק מרבנים, והוראות איך
    28/12/2021 16:11
    ר
  9. להסביר לילדים התמימים של הדור שגדלו על ספריו וסיפוריו השבועיים.
    מה אומרים להם?
    איך מונעים ממעריצים שלו לחקות את מעשיו וח”ו את מעשה ההתאבדות שלו.
    פשוט נורא! נשארנו חסרי אונים מבלי לדעת מה לומר??????

    • מישהו   28/12/2021 23:18

      הרב גודמן – איש חינוך וותיק מאוד ומוערך ביותר, מציע את הדברים הבאים:
      הטרדות, התאבדויות – מה אומרים לתלמידים?
      אירוע רודף אירוע, ובמיוחד בעת הזו נדרשים אנו לגלות מנהיגות חינוכיות.
      הערות רקע:
      א. הנחת העבודה היא שעל חלק מהאירועים התלמידים שמעו, בפרט על ההאשמות הקשות נגד חיים ולדר ועל מותו,
      ב. בהנחה שרוב תלמידינו שמעו על הדברים (ובמקרה של הסופר, גם ילדים בכיתות הגבוהות של בתי ספר יסודיים) – אל לנו לשתוק מתוך טיעון ש”לא צנוע לדבר על זה”. שתיקה מפחידה, משדרת שאין לנו אמירה חינוכית-תורנית משמעותית, ומפקירה אותם לפרשנות של הכתב בערוץ התקשורת אליו הם במקרה מחוברים או לדברי החבר בהסעה.
      ג. צריך לעשות סדר. להחליט האם אנו מקיימים שיחה על הטרדות? על התאבדויות? על שתיהן? על מה שהתלמידים ירצו לדבר עליו? (ואף אז, צריך למקד ולעשות סדר).
      מסרים:
      נמנה חלק מהמסרים החינוכיים-תורניים שלדעתנו ראוי להבליט במצב הנוכחי. אין סדר מסוים למסרים וכל אחד יבחר את שלו.
      הטרדות:
      1. הדיון שלנו צריך להיות עקרוני (בלי לנחש מה אירע עם אדם מסוים). איני יודע מה בדיוק קרה במקרה א’ או ב’, ואיני חוקר או בלש. אין לי כלים לדעת מה בדיוק היה, ולמרות שזה מסקרן, לפעמים תפקידנו להתבונן בסוגיה העקרונית, ולהישאר עם סימני שאלה לגבי המקרה הפרטי. ממילא, לא נדבר על פלוני או אלמונית, אלא על הסוגיה העקרונית שצפה בצורה חדה בימים האחרונים.
      זאת ועוד זאת. חרף הסקרנות, חלק מתיאורי המקרים שמופיעים בעיתונות הארצית הם פורנוגרפיה לשמה. העובדה שזה מופיע בעיתון אינו סיבה לטמא את נפשי בקריאה כזו. נדרשת גבורה לדעת מתי משהו הוא מידע עקרוני וחשוב, ומתי הוא תיאור מפורט, לא בטוח שמדויק, ובעיקר – ‘צהוב’.
      2. יש גם רוע בעולם. אך רוב העולם ורוב המבוגרים – טובים. אין כותרת בעיתון כל פעם שהורה או מחנך פועל למען תלמידיו מתוך אהבה ואמונה, אך זה מה שקורה ב- 99% מהמקרים. מטבע העולם, אלו אינם מגיעים לכותרות העיתונים. מי שניזון רק מעיתונים, מקבל תמונה מעוותת על העולם.
      3. רוב העולם טוב. צריך לתת אמון באחרים: בחבר, בבן זוג, בדוד או במחנך. אל לנו לפַתֵח חשדנות כלפי כל האחרים. כאמור, כמעט כולם אנשים נפלאים שעסוקים בטוב. צריך לקבל מכל אחד, להקשיב לכל אחד, וללמוד מכל אחד. זאת למעט אם יש סימנים מחשידים להתנהלות לא נאותה.
      4. אם יש סימנים מחשידים – תמיד תרגיש חופשי לבוא ולהגיד. אל תחשוש מה זה יעשה לפוגע או למשפחתו. חובתנו לעצור את הפגיעה בנו או באחרים. תמיד נעמוד לצדך ונסייע לך.
      5. “בעצם, הוא היה אדם רע. אז כל הספרים וכל הסיפורים וכל השיחות – היו עבודה בעיניים?!”. האמת, שלא. החיים מורכבים. בסרטים המצוירים הרשע תמיד לובש שחורים וכל מעשיו פסולים. והטוב – לובש בגדים בהירים וכל מעשיו חיוביים. אך בעולמנו, ‘חושך ואור משמשים בערבוביא’. יתכן מאוד שאדם רצה לעשות טוב בדברים מסוימים, שאמר בכנות דברים נאים, ובו זמנית, היה רע ורשע בתחומים אחרים.
      אחד הלקחים מכך הוא ההבנה שלעתים (רחוקות!!) גם אדם שעושה טוב עלול להיות פוגע. על כן, כאמור: נקודת המוצא היא בטחון באחרים, אך אם ארגיש שמשהו אינו כראוי, לא אהסס לשתף הורה או מבוגר אחר.
      6. החיים מורכבים – ביחס לדמויות כאלו. אך ביחס לנפגעות או נפגעים, אין מורכבות. אנו תומכים, וזכותם להחליט האם לפנות, מתי לפנות, למי לפנות. הכל. ואנו נעמוד לצדם.
      7. לטווח ארוך, לא טוב אם כל מה שיש לנו לומר על בינו ובינה אלו אזהרות. יש כוח נפלא בעולם, חיובי ובונה, שבע”ה יתגלה בחיי נישואין בריאים. אל לנו לראות בשורש הכוחות משהו פגום או רע. ב”ה רוב מוחלט של האנשים בוחרים לבטא עצמם בצורה מלאה בחיי הנישואין, ובע”ה אף אנו, בגיל בוגר, נצעד בדרך זו. על כן תפילתנו, שרוב הזמן נעסוק במבט זה, החיובי והבונה, ולא ברוע.
      8. לעתים בנים (ובנות?) עושים מעשי קונדס לאחר, אך בעצם הם יוצרים פגיעה קשה שאסורה על פי תורה ועל פי חוק. צריך להתחנך לחיות מתוך רגישות והתחשבות. הן בעולם הפיזי והן בעולם המקוון, בו רבות הפגיעות הקשות מתוך מחשבה ש”זה לא באמת”. אל לנו להיות חלילה בין הפוגעים, מתוך חוסר מחשבה וחוסר רגישות.

      התאבדות:
      1. אסור להתאבד. נקודה. רבים מתאבדים למרות שלא עשו רע, אלא כי נדמה להם שעולמם קרס. יהיה זה משבר כלכלי שמביא חובות, משבר אישי שלא מתקבלים למסלול בו רצו, וכו’. (מכאן, שלא כל מי שהתאבד פגע באחרים! יש מגוון נסיבות ורקעים).
      צריך לזכור שהחיים גדולים, בע”ה מחר יבוא יום חדש, והקב”ה מצפה מאתנו לצמוח מתוך התמודדות ולא על ידי בריחה. התאבדות פסולה, וחז”ל במגוון הלכות ביטאו זאת. צריך לפנות לחבר או למבוגר, וגם בתפילה לה’ יתברך, ולמצוא דרך לפרוץ קדימה.
      2. אף מי שבאמת פגע, חובה עליו לפעול לתיקון. התאבדות אסורה, והיא רק מזיקה מאוד למעגלים רבים של אנשים (כולל משפחת הפוגע, שהם בוודאי לא אשמים בדבר וסובלים מאוד).
      3. בחודשים האחרונים אירעו שני ניסיונות מפורסמים של התאבדות על רקע פרשיה של הטרדות. התאבדות היא על אחריות המתאבד. זו בחירתו (הרעה!).
      אל לנו לחשוש מתלונה או משיתוף מבוגר עת אלו אולי פוגעים בנו, מחשש שהפוגע יתאבד.
      זה עניין שלו, ותפקידי להגן עלי ועל אחרים שאולי ייפגעו.
      4. מורי וידידי, הרב אלישע וישליצקי זצ”ל (שמחר ימלאו שנתיים להסתלקותו) נהג לומר שוב ושוב, שבעיקבתא דמשיחא הקב”ה מצפה מאתנו לברר ולטהר גם את מושגי היסוד. לא עוד ניתן לבנות משפחות “כי ככה עושים”.
      הקב”ה מצפה מאתנו לבנותם מתוך בחירה,
      מתוך טהרה ואמונה.
      משה אמת ותורתו אמת, ובכוחנו לצעוד לאורם.
      בידינו הדבר.
      בעז”ה נדע לצמוח מתוך המשברים, ולבחור את דרכנו הבריאה והטהורה, דווקא נוכח הקשיים.
      —————
      “בַּיּוֹם הַהוּא אַצְמִיחַ קֶרֶן לְבֵית יִשְׂרָאֵל”
      (מהפטרת השבת הקרובה, פר’ וארא)

      • אילן   29/12/2021 11:00

        תגובה כל כך חשובה,
        סופסוף מישהו שמציע משהו אופרטובי ומאיר,אל מול כל הבלבול והעלטה.
        בישיבה ובאולפנא של ילדיי,לא נשמעה מילה מצד הצוות החינוכיי.
        יישר כח. אני אשתמש בעצות האלה,כי גם אנחנו ההורים קצת מבולבלים ותוהים
        מול כל התוהו ובוהו הזה.
        תודה רבה ויישר כח!

      • אבי   03/01/2022 02:31

        את. אתה צריך לפרסם את התגובה הנפלא כמאמר. תשתמש/י בכשרון שלך לעזור לאנשות ולעשות קידוש ה’, ישר כוח

  10. לשמיים??
    28/12/2021 16:41
    משה
  11. אין דבר כזה שמים. אולי תתקנו לשמים. מה דעתכם?

  12. בכל הכבוד הרב אדלשטיין לא יכול להגיד לנפגעות והנפגעים שהוא לא רצח להם את הנשמה
    28/12/2021 17:36
    בני
  13. האם חיי הקורבנות לא שווים . רק חייו שווים. הרי יש קלטות שהוא מאיים רגשית שאם ציתגלה הוא יתאבד. ולא עוד מי שמך לומר שהרב אליהו פחות מהרב אדלשטיין . האם רק הלטאים מנהיגים . אולי אבל בעיניכם הדלות שעל כל פשעים תכסה הגזענות שלכם . די מה היה קורה לו אם זה היה מציבור אחר…

    • יעקב   29/12/2021 11:21

      או מנסה להגיד משהו במשך כמה דקות רצופות.
      בקיצור יש כאן דברים לא הגיוניים

  14. יש דין ויש דיין אמת ''הרב שהחליט לרצוח את האדם יבוא יומו כמו כל נבלה''
    28/12/2021 18:25
    גביר
  15. אין את הזכות ואת הרשות לשום אדם באשר הוא להיות שופט ולחרוץ גורל מוות אני מאמין שאותו רב שמואל אליהו נמתין בסבלנות נראה את סופו במהרה מי ששופך דם ודם יהודי אין לו חלק בישראל

    • דני   03/01/2022 15:56

      לחרוץ גורלות לרפורמים (=נוצרים) לד”ל (=רפורמים) לחילונים ומנהיגהם (=אין להם חלק לעולם הבא). אבל וולדר? ששששש … לשון הרע.. לא יודעים, לא היינו שם..

  16. יגיע גם יגיע ויתאחד עם בנו
    28/12/2021 19:17
    גבי
  17. הלוואי שאתה לא תגיע

  18. בית דין חרדי לא היה עושה עם זה כלום!!!!
    28/12/2021 20:30
    אמא
  19. רבנים חרדים משתיקים ו משתיקים.. עוד ועוד קורבנות כדי לא להוציא את המגזר רע.. איך יחזירו אנשים בתשובה עם ידיעות כאלה????? כמה נשים מוכות, כמה ילדים נאנסים בבתיהם???? עד מתי החברה תשתוק !!!!! רבנים אמורים להנהיג ולהוביל את הציבור לטוב ואמת
    ומה גם שהחרדים מזלזלים ברב שמואל אליהו בגלל הכיפה האחרת שעל ראשו למרות שהיו עוד 2 חרדים שבדקו את הנושא

  20. איך חוקרים נושא כזה?!
    28/12/2021 20:33
    אמא
  21. מזמינים כל עד או עדה בנפרד ושומעים את מה שעבר עליהם. אם הוא אמר לילד שהוא אלוקים אז גם לילד השני הוא אמר את זה. וככה רואים שיש דפוס התנהגותי דומה ברוב המקרים.
    אנחנו לא מדברים לשון הרע בגלל שמישהי סיפרה לי משהו. יש פה בית דין ששפט אותו והוא החליט לא לשתף פעולה כי הוא יודע שההוכחות נגדו חותכות.
    אתם צועקים לא לשון הרע
    כן פגיעות מיניות

  22. הר' אליהו
    28/12/2021 20:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  23. כמה שאלות נוקבות
    א] מדוע שמואל אליהו חושב שהוא אפטרופוס על אישים מהציבור החרדי, למה שלא יפנה ויקים בי”ד מהציבור החרדי בנידון.
    ב] מדוע הוא קושר בין הספרים לאיש – בשעה שספר הסיפורים על הרב מ. אליהו ז”ל שהוא מוצא מלא וגדוש בסיפורים של הרב עזרא שינברג שלא דאגו למוחקם
    ג] למה הוא צריך לשתף את הציבור בכל מקרה מסוג זה עוד בטרם בא אל סיומו.
    ההנהגה שפילה ובזויה, יש מספיק דרכים לטפל בדרך כבוד באיש ובמקרה,

  24. למה הוא לא פנה למשטרה הרי הוא אומר שטיפל במלא תלונות
    28/12/2021 21:23
    רני
  25. בקיצור שקרן

    • מנחם.   03/01/2022 01:15

      שמואל אליהו העביר הכל לעיתונות.הכל היה התחשבנות אישית.

  26. חיים ולדר
    28/12/2021 22:26
    יונה טובים
  27. כבוד הרב
    לפני דעתי צריך לדון כול אחד לקו זכות , וגם צריך לתת כבוד לבן אדם שנפטר , והילדה שלו בת 12 בוכה עליו,ולומר אני שמח וכולי.. זה לא מכבד, שמעתי על סימנר ששמעו זאת רקדו, הוא הגיע למצב שהוא לא יכול יותר .
    פרסמו את הפרשה ודרכו עליו עוד ועוד ועוד הוא הגיע למצב של אי שפיות , לאף אחד לא מגיע עונש מוות , אף אחד לא במקום שלהגיד למי מגיע למות ולמי לחיות , זה עצוב החוסר כבוד שנותנים לבן אדם היקר הזה יהי זכרו ברוך .

    • ישראל   29/12/2021 01:15

      אתה רציני ?

  28. לא מאמין שזה הרב שמואל אליהו
    28/12/2021 22:40
    חיים
  29. לדבר בצורה כזו ולצער עוד את המשפחה, אין לי ספק שעל הדיבורים האלו גם הוא יתן את הדין. כי אלו כבר דיבורים מיתרים.

  30. תודה לרב שמואל אליהו שלימד אותי איך עושים שיימינג
    28/12/2021 23:01
    חיים
  31. כל הפוסל במומו פוסל
    28/12/2021 23:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  32. כל הלהיטות “להקים בית דין” ולפרסם “פסק דין” ללא נוהל מינימלי של דיון כהלכה, מלמד על המפרסם יותר מאשר על המפורסם. ודי לחכימה ברמיזה, ועיין בפרק הזהב, שהחוטא באשת איש יש לו חלק לעולם הבא, והמלבין פני חברו ברבים, אין לו חלק לעולם הבא……… אז כנראה שאתה הוא זה שלא תגיע לשמים……………….

  33. הרשת וערס המזרחי עם כאלו רבנים שחורצים גורלות
    29/12/2021 00:28
    יששכר
  34. בושה לדת ולעם ישראל עם כאלו רבנים

  35. ישר כוח כבוד הרב !
    29/12/2021 01:16
    אבי
  36. דברי אמת

    • דסי ברלין   29/12/2021 08:30

      בעקבות הטרגדיה האיומה, שטחנו את השאלה

      הגדולה “מה אומרים לילדים” לפני ראש הישיבה ר’ יהושע אייכנשטיין שליט”א.

      ר’ יהושע אמר דברים ברורים ששמע היום מר’ גרשון ומדיליה, והורה מפורשות לפעול כפי האמור מטה.

      לא מיותר להוסיף שגם ר”ג וגם ר”י יודעים את כל הפרטים שאנחנו יודעים כולל ההקלטה שפורסמה.

      וכך אמר:

      הבא על אשת איש יש לו חלק לעולם הבא. המלבין פני חבירו ברבים אין לו חלק לעולם הבא. גם אם עפ”י דין יש “למיחש מיבעי”, אין בכך שום היתר ורמז להיתר לשפוך דם ולרצוח יהודי. פשיטא שזה נקרא שרצחו אותו ופשיטא שאין לרוצח חלק לעולם הבא. ברור לגמרי שהלחץ הגדול שלחצו אותו הביא אותו לידי חולי הנפש והרג את עצמו באונס. זה נקרא רציחה.

      עד כאן בשם הגרי”ג.

      והוסיף ר’ יהושע, כיון שכל הילדים מכירים אותו וכולם שמעו לפחות את הסוף הרע של הסיפור וזה שיחת היום אצל הילדים, לכן שהמלמדים לא יחכו שישאלו אותם אלא מעצמם יתחילו לדבר עם הילדים דקות קצרות בענין ולדבר “רק” על בין אדם לחבירו.

      גם אם יש מלמד שחושב שיש לו דעה בענין וכו’ וכו’, חובה להעביר לילדים רק את דעת התורה ולזעוק עד כמה זה מסוכן להלבין פני חבירו ברבים ולומר להם שאנשים רעים הוציאו עליו שם רע ופרסמו בכל מקום את השם רע עד שגרמו לו להתבייש להראות פניו בחוץ וגרמו לו לחלות בנפשו עד כדי שהרג את עצמו. להסביר לילדים בצורה ברורה שזה נקרא לרצוח. שהדגש יהיה חד משמעי רק על העול שעשו לו בזה שפרסמו ועברו על איסור דאורייתא. ועל התוצאה הטראגית שזלזלול בבין אדם לחבירו גורם למעשה.

      עוד הוסיף, שאם ילדים ישאלו על הפרטים, אז לא רק שכל אחד יתחמק בחכמתו, אלא אדרבה שהמלמדים יבהירו שזה בדיוק מה שאסור וזה בדיוק נקרא לרצוח יהודי.

      עד כאן דברי ר’ יהושע.

  37. הרב חיים ולדר ז"ל
    29/12/2021 03:30
    שלמה מלול
  38. בושה

  39. איזה רב יכול להרשות לעצמו - כאלה כן או לא מגיעים לשמיים ?
    29/12/2021 06:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  40. הוא כבר יודע דעת עליון מי מגיע לשמיים ולאיפה כל אחד מגיע ?
    הוא שמע או ראה עדויות והוא יכול לדעת שמי שהעידו או שקרא א תהעדויות שלהם אמרו אמת ???
    כיצד ניתן להכריע ולחרוץ גזר דין על אדם שהתאבד בטענה שהוא חף מפשע מבלי לתת לו את ההזדמנות להגיד את הצד שלו ?????

  41. שמואל אליהו
    29/12/2021 06:59
    בן חור
  42. נחיה ונראה מה יקרה אם יקרה משהוא לסילמן או לאליהו סימן שהוא צדק ניתן לזמן לעשות את שלו

  43. מי אתה בכלל שתקבע מי יעלה מי לא אתה סה"כ הרב של צפת מי שמך
    29/12/2021 07:22
    האמת
  44. כל הרבנים האלה בסוף מסתבר שלכל אחד מהם יש איזה שלד בארון

  45. גועל
    29/12/2021 07:53
    יוליה
  46. נו , גם אלוקים חדש וגם נביא שיודע מי כן ומי לא יגיע לאן שיגיע. סייג לחוכמה שתיקה, מנסה לתפוס כותרות ומתאאיין תחת עץ רענן במיוחד ערוץ הזבל. לא מתבייש? מה הוא מתראיין? בשביל מה? לרצוח את המשפחה? תשתוק עדיף. למצוא חן בעיני התשקורת? יאללה כבר עם החנפנות והלרקנות הזאת.

  47. חזק וברוך, לא תגורו מפני איש
    29/12/2021 08:53
    יוני
  48. מאמינים לכן

  49. הרב שמואל אליהו,הלוואי וירבו כמוך,מוטי החילוני
    29/12/2021 09:10
    מוטי
  50. כבוד רב למוסר וערכים נושא על כתפיו הרב שמואל אליהו,עלה והצלח ושירבו כמוך בעם ישראל

  51. מי בדק באמת מה קרה? אפשר לדבר הרבה. הלבנת פנים הורגת. זו המציות
    29/12/2021 09:14
    אא
  52. הלבנת פני חברו הורגת . זו הוכחה. לא נשמע הגיוני כל העלילות מסביבו

  53. לא מספיק שהרב הזה שפך את דמו על סמך סיפורי נשים
    29/12/2021 09:15
    דני
  54. לא מספיק שהוא שפך את דמו, על סמך סיפורי נשים, שבמקרים רבים מפתות את הגבר, ואחר כך מאשימות שניצל אותן, הוא גם מדבר נגדו אחרי מותו, הרב הזה יתן את הדין בקרוב בלי ספק.

    • אור   29/12/2021 16:11

      גם אותם ילדים בני 9 ו12 ממש פיתו אותו, מסכן שכמותו. כידוע, ילדים ונשים הם פתיינים מטורפים, ששום גבר לא יכול לעמוד בפניהם. אולי צריך בעצם לכלוא את כל הנשים והילדים שבעולם, רק כדי שלא יקרו יותר דברים כאלו!!
      תחשוב רק על העובדה שזו יכולה להיות אשתך, הבת שלך ואפילו הבן שלך, ואז תגיד כזה דבר.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   30/12/2021 04:18

      צודק

  55. נקודה למחשבה
    29/12/2021 10:55
    אוראל
  56. לפני הכל- אני לא מצודד באף צד.
    אבל לא משנה מה היה, האם לנו (כל אדם אשר אינו בתוך העניין של הדין) יש את הזכות להפוך את זה לשיחת היום?
    האם זה לא לשון הרע ורכילות?
    ראיתם/שמעתם/קראתם מה קרה, אז תפיקו לקחים!
    תלמדו שצריך להתרחק מכל אבק ניאוף וחוסר צניעות בדיוק מהסיבות האלה!!
    זה פשוט מוות לכ”כ הרבה אנשים ומשפחות!!
    אבל מלשון הרע ורכילות לא צריך להיזהר?
    מי נתן לנו את הכח והרשות לדבר על זה ולדוש בזה כ”כ הרבה??
    לא מספיק מה שקרה לכל מי שהיה מעורב?
    מספיק כל הזמן לחיות בדברים הכי גרועים שיש בעולם.
    אתם תנסו להיות טובים יותר!
    אתם תנסו לתקן את מה שאתם יכולים.
    רק ככה העולם יהיה טוב יותר…
    תחשבו על זה.

  57. הוא יגיע לשמים כל יהודי יש תקנה.חבל שרצחו אותו בדם קר.
    29/12/2021 11:21
    ימיני לנצח
  58. יהוד אף על פי שחטא נשאר יהודי

  59. תודה לרב אליהו!!!
    29/12/2021 11:28
    רבקה
  60. אתם לא יודעים כמה צריך להודות לו על האומץ לגלות את הרשעות של ולדר…

  61. אם היו הולכות למשטרה
    29/12/2021 11:51
    ד
  62. והיו הולכות לבית משפט היו זועקים : אוי ואבוי הלכו לערכאות מי הם הבתי משפט החילוניים שישפטו אותנו ???? וכשהולכים לבית דין שגם רבנים חרדים שם אז זועקים :אוי ואבוי למה לא הלכו למשטרה .
    נמאסתם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הציבור החרדי הנורמלי מתעורר ולא מוותר ואנחנו ניתן תמיכה לכל נפגע ונפגעת .
    די להשתקה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  63. יש שלש שאלות שצריך לשאול
    29/12/2021 13:27
    יונתן
  64. אחת: מהיכן היה לולדר אקדח ולשם מה הוא היה צריך אותו?
    תשובה : עריית בני ברק נתנה לו את האקדח!
    שתיים: היכן היו כל אלה שהספידו אותו בהלוויה במשך השבועות האחרונים?
    תשובה: מילאו פיהם מים!
    שלש: למה ולדר לא דרש מהרבנים של בני ברק לדון דין אמת בעניינו?
    תשובה: כי כם הם ידעו שזה לא יגמר טוב!
    כבר נרמז באתר בעולמם של חרדים, שהיה פה סרסור בנשים ונערות ממשפחות מוחלשות בעיר הקודש בני ברק (מה שנקרא קצה המחנה) לסיפוק היצרים של כמה מנכבני בני ברק הלבושים באיצטלא דרבנן!!!!!
    יש לחקור את עריית בני ברק באופן מיידי!!!!

  65. המשטרה חייבת לחקור את עריית הני ברק
    29/12/2021 13:36
    יונתן
  66. למה הם נתנו לולדר אקדח כשהיה ברור שהוא ירה בעצמו!!!
    כנראה שבאמת נעשה סרסור בנערות מוחלשות והצדיקים מעריית בני ברק השטטפו בחגיגה!!!!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/12/2021 14:39

      למה הרב אליהוא אים בכלל יש לו תעודה מהרבנות הראשית של רב לא פסל ספרים של רבנים מהצונות הדתית של מחברים שנתפסו בקלקלתם לא שמעשיוו של אותו האיש טהורים אבל עלינו לזכור שהרב אין לא סמכות לדון בדיני נפשות וזו לא דרכה של תורה אים נשים לב כבוד הרב תומך באנשים שאני בספק את כמה הם בני תורה כמו למשל האדמור בן ארצי שהרס משפחות שלמות דיני נפשות אין לאף אחד סמכות לדון וקל וחומר לרב אליהו

  67. מגיעים לשמים
    29/12/2021 14:11
    בני
  68. כולם מגיעים לשמים לא יעזור. כולם נותנים דו”ח על מעשיהם וחזקה על שופט כל הארץ שמוציא דין אמת לאמיתו. ואם זוכים והנשמה מזדככת הרי כל מעשיה הטובים מאירים כאור שבעת הימים. אולם כל המדברים ומלביני הפנים הרי דינם כבר נחרץ כאן למטה כפי שהרחיב מרן החפץ חיים בספרו. וכאן בארץ כל העולם סובל מכך וכלל לא משנה על מי מדברים. חבל שהשלהבת מלככת כבר עולם ומלואו בעקבות דברנים מסוגו של המתראיין

  69. הרב אליהו
    29/12/2021 15:48
    חנה
  70. אדם גזען לא ראויי לתפקידו. עבר זמנו ונמעס ממנו.
    בושה……
    הוא הדובר והפרשן של אלוהים, חחה.

  71. אהרון רבינוביץ
    29/12/2021 15:50
    משה
  72. מעניין שאף אחד לא מדבר עליו שהוא נהנה להפיל חרדים עד מוות, ועוד ידו נטויה,עיינו ערך משי זהב ועכשיו חיים ולדר, מי הבא בתור? מישהו ממחזירי התשובה אולי?

  73. רןני
    29/12/2021 17:08
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  74. ולדר שיחק על הרגשות גם במכתב האחרון,
    הוא ידע שמדובר בציבור טהור ותמים
    אבל אסור לשתוק ולהאמין לו:
    “מי שמרחם על אכזריים סופו להתאכזר על רחמניים”

  75. הרב אליהו נאלץ לפתור את מה שעה"ת ב"ב אינה מסוגלת
    30/12/2021 15:31
    יהודי ישראלי
  76. נשים, קטינות וקטינים נפגעו במשך שנים. צלקת נפשית וגופנית לכל חייהם. אבל בעה”ת ב”ב שותקים ומטאטאים מתחת לשטיח. רבנים תמימים סבורים שמדובר “לכל-היותר” ביחסים בהסכמה עם אשת-איש… הספדים מרגשים וחמלה, אשר לה לא זכו ולא יזכו הנפגעות והנפגעים. יבורך הרב אליהו שעשה את מה שהיה צריך להיעשות כבר מזמן בב”ב. התאבדותו היא סיום נורא, היא הוסיפה את משפחתו לרשימת הנפגעים, והיא בדיוק מה שאיים במפורש בהקלטה: …תלמדי, בחיים מכחישים הכול. תקשיבי לי טוב, גם אם היו מביאים לי תמונה שלי איתך הייתי אומר: “אה איזה פוטושופ טוב עשיתם.” בחיים אני לא אודה, אם זה מתפרסם אני יורה בעצמי, שיהיה לך ברור.

  77. כל הכבוד והערכה לשלושת הדיינים! אמיצים ואנשי אמת!
    30/12/2021 18:42
    אברהם
  78. הרב אליהו, הרב נקאר והדיין השלשי (איני יודע את שמו). עבודתכם עבודת קודש.

  79. מ
    31/12/2021 12:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  80. ז”ל אולי זכרונו לקללה

  81. דת תורה
    06/12/2022 14:01
    מתאבד
  82. אנחנו יהודים מאמינים בני מאמינים נפסק בשולחן ערוך אדם שמתאבד מאבד את עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא חיים ולדר היה איש דתי כנראה גם ידע את זה שאסור לאתבד אפילו שהוא צודק או שנתפסו אותו זה לא סיבה לאתאבד לאבד את עולמך ואת עולם הבא שלך בגלל דבורים היה עדיף שהייתה מבקש סליחה או נכנס לכלא אבל לא לאתאבד אז אנחנו כאן ישראל צריכים ללמוד מכאן ששלושה דברים מוציאים את האדם מן העולם השנאה התאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם זה וגם מן העולם הבא. ואין לפקפק בפסק הלכה מרבנים שאין הקבה גורם לצדיקים לטעות. בהלכות נפשות אין לחלוק על גדולי הדור.